2020-11-26, 17:21
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snullerux
Kolla på Michigan istället, så får du se en fullständig stämning med 20 dokument.

https://www.courtlistener.com/docket/18693929/king-v-whitmer/
Tack.
Citat:
Ursprungligen postat av Scrip7
Powells namn står på sista sidan i dokumentet.

Sen hade jag inte brytt mig det minsta om stavningen. Det har redan blivit förklarat att det handlar om att man scannar dokumenten och sen överför dem från ett program till ett annat. Då kommer OCR in som hanterar rättstavning från bilder och det gör att det dyker upp stavfel som inte finns i det inlämnade dokumentet.
Ok, tack så mycket för förklaringen! (Så dumt det är med maskiner ibland. )

Håller på att läsa igenom lite noggrant just nu men har inte kommit så långt än. De här som det verkar hastigt genomförda inköpen av Dominions maskiner trots varningar från andra ser inte så bra ut, men frågan är om de kommer så långt med det. Det vore dock lite gott om Raffensberger och Kemp fick lite smisk. Tycker illa om illojala människor, till en viss gräns.
Senast redigerad av Gusselby 2020-11-26 kl. 18:01. Anledning: + 1 l
2020-11-26, 17:23
Medlem
Det var någon som påstod att Eric Coomer är försvunnen, men han har blivit förhörd av rätten.

På sidan 43 i bilaga 18 finns ett transkript från förhöret.

2020-11-26, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Det är verkligen inte det du säger. Jag är inte amerikansk jurist, men jag läste juristprogrammet för över 10 år sedan på SU och har jobbat med juridiska frågor från och till många år - försök lita på min bedömningsförmåga här. Jag säger inte som jag gör utifrån ett "vi-mot-dom"-perspektiv, utan försöker förklara för dig hur det fungerar. Det jag säger betyder inte att de har ett starkt case eller att de kommer vinna något, utan jag förklarar bara för dig vad de syftar på när de uttrycker sig som de gör. Sannolikt kommer de bli utslängda ur rätten igen vilket vore bra för Rudy et al. eftersom de vill försöka få upp det i SCOTUS så snart som möjligt.

Nja, saken är det att det inte är säkert att de har ett case ens. Dvs "dismissed", vilket är ett helt annat djur att överklaga.

Normalt behöver man ha ett starkt case med bevis för att få en "ruling", de argumenterar för att de inte behöver det i detta fall. Domstolen kan tycka att deras argumenterande saknar grund och slänga ut case, istället för att döma emot det.

Notera de väsensskilda begreppen "rule against" och "dismiss" i anglosaxisk rätt.
2020-11-26, 17:28
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Det var någon som påstod att Eric Coomer är försvunnen, men han har blivit förhörd av rätten.

Jag hittar det inte!? På sida 43 i "attachment 18" är det någon Mr. Barnes?
2020-11-26, 17:29
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itazon
Nja, saken är det att det inte är säkert att de har ett case ens

Det var ju precis detta jag skrev till dig för 2-3 inlägg sedan när du skrev att det inte finns något bevis utan endast indicier och misstankar.

Citat:
Indicier och misstankar styrkta av vittnen är vad man kallar bevis i en rättslig process. Sedan är det upp till domaren att bedöma a) om bevisen är starka nog att målet tas upp i rätten och b) om bevisen är starka nog för att lägga en fällande dom
2020-11-26, 17:39
Medlem
Citat:
Indicier och misstankar styrkta av vittnen är vad man kallar bevis i en rättslig process. Sedan är det upp till domaren att bedöma a) om bevisen är starka nog att målet tas upp i rätten och b) om bevisen är starka nog för att lägga en fällande dom

Hundratals tusen människor sitter i Amerikanska fängelsen på mindre bevis än vad som har redan kommit till ytan och presenterats.
2020-11-26, 17:39
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
https://twitter.com/JackPosobiec/status/1331973025634377729?s=20

Några börjar bli rädda på Big tech! Såhär agerar man inte om man inte är rädd för något. Man kan ju tycka att de lärde sig av NY Post censureringen. De sa ju själva att det var fel att göra det men nu gör man det igen.. dessa måste ställas till svars! Allt för att styra narrativet.

Förhoppningsvis går folk över till Parler mer och mer.
Ja visst är det löjligt! Vad de gör bort sig.
Mastriano igår, Powell idag (igen).

Har själv Parler men har inte sett Powell skriva ngt där på länge.
2020-11-26, 17:40
Medlem
Emma18s avatar
Intressant från stämningen i Michigan, på sida 44 hittar man detta: https://i.imgur.com/g24aMvU.png

Väldigt intressant att deras så kallade "expert" som ska bevisa anomalierna, verkar ha missförstått vad det är för data han har. Han pratar om "dominion feed to news outlets" vilket inte existerar överhuvudtaget. Precis som alla andra är det data han kollar på istället Edison's live-data som vi har sett tidigare är väldigt bristfälligt. Att man får decimaler på röstantalet är helt enkelt för att man har avrundat procentsiffrorna för varje kandidat, och när man sen multiplicerar procenten med det totala antalet röster så kan man ibland få ett tal som inte är ett heltal.

Jag har inte kollat så mycket på vittnesmålen från valobservatörerna än, men det verkar mest vara samma dravel som tidigare att de antingen har missförstått processen eller att de beskriver något som inte är ett problem.
2020-11-26, 17:52
Medlem
fasligts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Det är beviset för att Mr. Covfefe egentligen skriver allt själv.

Allt är inte alltid vad det synes vara. COVFEFE är alltså inte bara ett internetskämt ämnat att framställa USA:s president i ofördelaktig dager.
Communications Over Various Feeds Electronically For Engagement Act of 2017 or the COVFEFE Act of 2017

This bill amends provisions governing presidential records to: (1) revise the definition of "documentary material" to include social media; (2) revise the definition of "presidential records" to include any personal and official social media account; and (3) define "social media" as any form of electronic communication (such as a website for social networking and microblogging) through which users create an online community to share information, ideas, personal messages, and other content (such as videos).
https://www.congress.gov/bill/115th-congress/house-bill/2884

Upphovsmannen är demokrat.
Sponsor: Rep. Quigley, Mike [D-IL-5] (Introduced 06/12/2017)
Committees: House - Oversight and Government Reform
Latest Action: House - 06/12/2017 Referred to the House Committee on Oversight and Government Reform. (All Actions)
Värt att beakta är att presidentens elektroniska kommunikation inte är enkelriktad.
2020-11-26, 17:56
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emma18
Intressant från stämningen i Michigan, på sida 44 hittar man detta: https://i.imgur.com/g24aMvU.png

Väldigt intressant att deras så kallade "expert" som ska bevisa anomalierna, verkar ha missförstått vad det är för data han har. Han pratar om "dominion feed to news outlets" vilket inte existerar överhuvudtaget. Precis som alla andra är det data han kollar på istället Edison's live-data som vi har sett tidigare är väldigt bristfälligt. Att man får decimaler på röstantalet är helt enkelt för att man har avrundat procentsiffrorna för varje kandidat, och när man sen multiplicerar procenten med det totala antalet röster så kan man ibland få ett tal som inte är ett heltal.

Jag har inte kollat så mycket på vittnesmålen från valobservatörerna än, men det verkar mest vara samma dravel som tidigare att de antingen har missförstått processen eller att de beskriver något som inte är ett problem.

Jag vet inte om det står vad källan är, men Edison-datat anger inte röster utan endast totalt antal röster i heltalsform samt andelar i fraktioner för de olika kandidaterna, så jag tror du missförstått något!?
2020-11-26, 17:57
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frymybrain
Ja, det är ganska många incidenter. Hundratals tusen av människor sitter i fängelse på mindre bevis än vad som har presenterats!
I detta fall så kommer inte dem inte ens fram helavägen igen utan det kommer förkastas likt alla andra som dem lämnat in Trumps advokater, Indicier i detta fall genomskådas av domarna och då dem frågar ut dem så sätter dem sig i skiten och får pisk av domaren....
Senast redigerad av DjPutte 2020-11-26 kl. 17:59.
2020-11-26, 17:58
Medlem
Citat:

Ser ut att vara ett dokument från 3/10, så ej något aktuellt förhör efter valet.

http://www.gaverifiedvoting.org/pdf-litigation/20201003-941-Decl-Alex-Halderman-Unsealed.PDF

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in