2020-11-26, 16:11
Medlem
Blot-Svens avatar
Är det någon som minns vem det var som sa nyligen att något som presenteras nu i dagarna pekar ut "people we've come to trust", eller något i den stilen? Jag har en känsla av att detta syftar på domare i domstolar, men jag kan ta-mig-fan inte hitta citatet i fråga.
2020-11-26, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scrip7
Powells namn står på sista sidan i dokumentet.

Sen hade jag inte brytt mig det minsta om stavningen. Det har redan blivit förklarat att det handlar om att man scannar dokumenten och sen överför dem från ett program till ett annat. Då kommer OCR in som hanterar rättstavning från bilder och det gör att det dyker upp stavfel som inte finns i det inlämnade dokumentet.

Det verkar vara PACER som skapar dessa stavfel. Om man kollar på andra stämningar, så hittar man samma stavfel.

Stämningen i Georgia verkar inte vara komplett. Jämför den med stämningen i Michigan.

https://www.courtlistener.com/docket/18693929/king-v-whitmer/
2020-11-26, 16:14
Medlem
Bostonroses avatar
Jag trodde att SP skulle ha mer att komma med om jag ska vara ärlig. Tror RG har större chans att lyckas med sitt case nu.
2020-11-26, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Enligt Sidney Powell har detta att göra med kravnivåerna på stämningar civilrättsliga vs. straffrättsliga och har inte att göra med hur stark bevisföringen är, utan det påpekas snarare bara att det är en lägre kravnivå på bevisen eftersom det inte är straffrättsligt (i denna stämning).

Men läser man igenom den så framgår det att det saknas bevis, de har indicier, och misstankar, men det är svårt att bli dömd på det.
2020-11-26, 16:17
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snullerux
Det verkar vara PACER som skapar dessa stavfel. Om man kollar på andra stämningar, så hittar man samma stavfel.

Stämningen i Georgia verkar inte vara komplett. Jämför den med stämningen i Michigan.

https://www.courtlistener.com/docket/18693929/king-v-whitmer/
Kan mycket väl vara PACER som ligger bakom stavfelen. Det viktiga att få fram var iaf att det var ett program som låg bakom stavfelen. Det är dock väldigt talande att man bara bemöter stavfelen och inte innehållet.

Vad jag vet så har stämningen i Georgia inte ännu blivit inlämnad utan domstolen har stängt för Thanskgiving och att den ska lämnas in på tisdag. Man ville dock skicka ut dokumentet till allmänheten då man hade lovat att det skulle komma godsaker under kvällen.
2020-11-26, 16:17
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itazon
Men läser man igenom den så framgår det att det saknas bevis, de har indicier, och misstankar, men det är svårt att bli dömd på det.

Indicier och misstankar styrkta av vittnen är vad man kallar bevis i en rättslig process. Sedan är det upp till domaren att bedöma a) om bevisen är starka nog att målet tas upp i rätten och b) om bevisen är starka nog för att lägga en fällande dom
2020-11-26, 16:18
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itazon
Nej det gör det inte. Det är något som du har fått för dig. I ditt tidigare citat så fanns det inget alls om att det saknades bevis. Bara att de inte behövde bevisa vem som skulle ha fått de felaktiga rösterna utan bara bevisa att det fanns felaktigheter med rösterna för att göra valet tvivelaktigt.
2020-11-26, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scrip7
Powells namn står på sista sidan i dokumentet.

Sen hade jag inte brytt mig det minsta om stavningen. Det har redan blivit förklarat att det handlar om att man scannar dokumenten och sen överför dem från ett program till ett annat. Då kommer OCR in som hanterar rättstavning från bilder och det gör att det dyker upp stavfel som inte finns i det inlämnade dokumentet.

Exakt det här, handlar om fel som lätt kan uppstå vid skanning med OCR-tolkning. hur kan folk verkligen tro att det överlämnade dokumentet har dessa stavfel ?
Senast redigerad av ankhelvete 2020-11-26 kl. 16:22.
2020-11-26, 16:24
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ankhelvete
Exakt det här, handlar om fel som lätt kan uppstå vid skanning med OCR-tolkning. hur kan folk verkligen tro att det överlämnade dokumentet har dessa stavfel ?
Två alternativ. Antingen så förstår de inte hur det går till, eller så försöker de skifta fokus från dokumenten genom att peka på stavfel för att försöka få de att verka helt felaktiga. Jag tror att de började med första alternativet för att senare när de fick veta hur det fungerade, gick över till andra alternativet.
2020-11-26, 16:26
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ankhelvete

Det överlämnade dokumentet har säkerligen en del stavfel också - man har producerat flera hundra sidor juridisk text på ett par veckor... att det finns stavfel är inget konstigt och påverkar inte målet på något sätt.
2020-11-26, 16:28
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Är det någon som minns vem det var som sa nyligen att något som presenteras nu i dagarna pekar ut "people we've come to trust", eller något i den stilen? Jag har en känsla av att detta syftar på domare i domstolar, men jag kan ta-mig-fan inte hitta citatet i fråga.

Jag har också hört det nånstans. Jag tror det var Powell, men kan ha varit Wood också. Kommer inte ihåg vilken intervju det var på rak arm. Det har ju varit många intervjuer här dom senste dagarna.
2020-11-26, 16:32
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Poströstning är inte nytt för detta val. Är du emot poströster per se?
Poströster infördes pga Corona. Poströst (mail in) och förtidsröster (absentee) är inte samma sak. Jag är emot all röstning som inte sker på papper med penna mot en röstlängd på en bestämd dag i en vallokal.
Senast redigerad av Fittahora 2020-11-26 kl. 16:36.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in