2020-11-26, 14:19
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
F*ck.

Nya fall ökar fortfarande.
Det kommer dom att fortsätta länge. Tjeckien peakade på knappa 90 000 fall i veckan. Belgien över 120 000 fall i veckan. Dom länderna stängde ju ner helt. Varför skulle det peaka på drygt 30 000 fall här?
Citera
2020-11-26, 14:20
Medlem
Madagascars avatar
För att folk ska fatta hur eländigt hög smittspridningen är i Sverige så kan man jämföra med Tyskland.

I Tyskland är antalet nya rapporterade fall 138 på de senaste 7 dagarna och per 100 000 invånare. (Detta är ett bra sätt att räkna smittspridning på som även UK använder ("infection rate").)

Motsvarande siffra i Sverige är nu 350!!!

Trots att att smittspridningen i Tyskland är mindre än hälften av vad den är i Sverige så har Tyskland idag beslutat om ytterligare åtgärder för att minska smittspridning. Redan tidigare har Tyskland haft kraftigare åtgärder än Sverige.

I Sverige ökar smittspridningen men man gör ingenting åt problemet...

Källor:
https://www.rki.de/DE/Content/InfAZ/N/Neuartiges_Coronavirus/Fallzahlen.html
https://covidstatistik.se/fall#rapportdatum-veckovis
Senast redigerad av Madagascar 2020-11-26 kl. 14:25.
Citera
2020-11-26, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Fotbollsförbundet har förbjudit träningar. Vi samlas dock och tränar ändå, men "inofficiellt". Att förbjuda föreningsverksamhet kan man göra, det kommer inte att efterlevas. Ingen kan komma till oss och säga att vi inte får spela fotboll utomhus.
Men om du blir sjuk ska du såklart ha vård av ansträngd vårdpersonal som du hatar på här?
Citera
2020-11-26, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Även om dagens siffror ser illa ut bedömer jag att det nu har kulminerat, platån stärks några dagar och sedan bär det nedåt. Jag är medveten om att det kan komma ett bakslag efter nyår, efter festerna men vi skall inte utgå ifrån det.

Jag hävdar fortfarande att den psykologiska gränsen 7000 avlidna MED corona nås först den 10 december. Återkommer med mer exakta utslag.

The tenth of December sounds reasonable if deaths continue at the same pace without an increase. I disagree that this will slow down any time soon without restrictions. We saw exactly when seasonal change began to limit the R0 in the beginning of this pandemic, and we’ve seen that winter in the Southern Hemisphere brings an explosion to deaths and cases before late-spring brings an end to it all.
Citera
2020-11-26, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SBengtsson
Men om du blir sjuk ska du såklart ha vård av ansträngd vårdpersonal som du hatar på här?

Sjuk? Jag åker inte till sjukhuset om jag blir sjuk. Jag åker dit för akuta åkommor. Och för det betalar jag över 50% av min inkomst varje månad. Tro fan att jag ska vård. Annars kan vi avfinansiera sjukvården och göra allt privat.
Citera
2020-11-26, 14:24
Medlem
Wajis avatar
Ekot ställer frågan om Tegnell och co är nöjda.

Han fortsätter säga att det är avtagande och nedåtstigande kurvor. Bagdad Bob skulle vara avundsjuk på Tegnell.
Citera
2020-11-26, 14:25
Medlem
Otroligs avatar
Detta ständiga fördröjande och pessimism angående vaccin från FHM... Mig veterligen så beräknas vissa kandidater vara godkända just i mitten av december. Om Sverige börjar vaccinera en enda sekund senare än övriga EU-länder, givet att vaccin har godkänts, måste någon avgå.

https://www.folkhalsomyndigheten.se/nyheter-och-press/nyhetsarkiv/2020/november/start-for-vaccinationer-mot-covid-19-tidigast-i-januari-2021/
Citera
2020-11-26, 14:27
Medlem
Nico77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Ekot ställer frågan om Tegnell och co är nöjda.

Han fortsätter säga att det är avtagande och nedåtstigande kurvor. Bagdad Bob skulle vara avundsjuk på Tegnell.

Låter bra att proffsen är tycker det går åt rätt håll. Vad amatörer tycker är ju faktiskt helt ointressant.
Citera
2020-11-26, 14:27
Medlem
Citat:
Den svenska medelklassen, alltså vi som arbetar med att skapa värde för landet, skattas sönder och samman. Vi finansierar allt. Hyrläkare, hyrsyrror, inkompetent sjukvårdspersonal, plundring från utlandet, etc etc. Den svenska sjukvården är världens mest välfinansierade. Då ska man fan göra sitt jobb utan att gnälla. Det finns ingen yrkesgrupp i Sverige som är så privilegierad som sjukvårdspersonal.

It wasn’t even the most financed in Europe in 2015. I doubt it is now, too.

https://ec.europa.eu/health/sites/health/files/state/docs/chp_sv_english.pdf

Stop lying and stop attacking people putting their lives and well-being on the line if you’d neither be willing or able to do the same. Have some respect.
Citera
2020-11-26, 14:28
Medlem
Citat:
Varsågod. Vi kommer att spela fotboll ändå, med eller utan föreningar.

Det finns ju rättviseaspekter också. Varför ska fotbollen få hålla på när inte handboll och innebandy får?
Citera
2020-11-26, 14:29
Medlem
Nico77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig
Detta ständiga fördröjande och pessimism angående vaccin från FHM... Mig veterligen så beräknas vissa kandidater vara godkända just i mitten av december. Om Sverige börjar vaccinera en enda sekund senare än övriga EU-länder, givet att vaccin har godkänts, måste någon avgå.

https://www.folkhalsomyndigheten.se/nyheter-och-press/nyhetsarkiv/2020/november/start-for-vaccinationer-mot-covid-19-tidigast-i-januari-2021/

Det är lugnt, du är välkommen att gå före mig i kön.
Citera
2020-11-26, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nico77
Låter bra att proffsen är tycker det går åt rätt håll. Vad amatörer tycker är ju faktiskt helt ointressant.

If only the experts could get it right for once.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in