2020-11-26, 09:52
Medlem
bjornhagbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Analogin är giltig. Flera tusen dör vid normalanvändning av paracetamol runt om i världen?

Hur många dör av influensavaccin? Vad tror du prognosen är på COVID19-vaccin?

Bara i Sverige räddas nog mer än tusen från en för tidig död p.g.a. influensavaccin ensamt.

Många andra räddas från ett verkligt obehagligt sätt att dö nämligen levercirros eller levercancer med hjälp av hepatit-A & -B-vaccin.

Listan kan göras lång.

Och ja, man får ersättning för läkemedelsskador i Sverige om olyckan är framme.

Om du kan påvisa dom ja. Du hittar ingen läkare som kommer godkänna dina Epstein Barr relaterade symptom. Rent generellt vänder sig sällan läkare mot den hand som föder dom.

Lärde du dig inget av Svininfluensascammen? Är du svagbegåvad(seriös fråga , jag vill dig väl)?
Citera
2020-11-26, 09:57
Medlem
bjornhagbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Allt inom det medicinska är förenat med en viss risk . Till och med den enklaste operation kan gå åt helvete. Effekten trumfar dock riskerna enormt. Sedan får man göra sitt egna val.

Så kan man resonera ifall det funnits en fungerande läkemedelsförsäkring i Sverige. Dvs. om du fått en skada så ska du ha ersättning. Det är ej fallet i Sverige idag så jag uppmanar dig att sluta lura folk.

Hur gick det för de som var så dum att de tog svininfluensavaccinet? Det var för övrigt samma scam som dragits i USA 1976. Historien upprepar sig förstår du.

Över 2000 fick svåra Neurologiska skador - inte ett enda liv räddat.

Fick dessa med svåra Neurologiska skador ersättning? Nja några stycken och den ersättningen skars sedan ned rejält. Så kör hårt stoppa in sprutan så hoppas jag för din skull att du har lite riksdaler på kontot för någon ersättning från försäkringskassan kommer du ej att få.
Senast redigerad av bjornhagberg 2020-11-26 kl. 10:00.
Citera
2020-11-26, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Ingen kommer undan..
Nu bekräftas att prinsessan Viktoria och prins Daniel har Covid-19...

Deras sk jobb innebär prat, representantion, resor och umgänge. Klart de smittas. Hoppas de kryar på sig. Ner med kungahuset fö.
Citera
2020-11-26, 10:05
Medlem
Och Sofia och Carl Philip också smittade!
Prins Carl Philip och prinsessan Sofia har testat positivt för corona
Familjen träffades på Walther Sommerlaths begravning
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/jBvepz/prins-carl-philip-och-prinsessan-sofia-har-testat-positivt-for-corona
Citera
2020-11-26, 10:09
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjornhagberg
Om du kan påvisa dom ja. Du hittar ingen läkare som kommer godkänna dina Epstein Barr relaterade symptom. Rent generellt vänder sig sällan läkare mot den hand som föder dom.

Lärde du dig inget av Svininfluensascammen? Är du svagbegåvad(seriös fråga , jag vill dig väl)?
Jag tog den. Och jag märker inget så här långt efter mer än att jag får gå in och ur bilen baklänges.

Ett litet pris att betala för det skydd jag fick.
Citera
2020-11-26, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frispel2
Har inte hört något alls om detta, men kan tänka mig att man har någon form av rangordning även inom riskgrupperna och då väljer att ge 80+ högsta prioritet. Om det blir så innebär det nog snarare att dina föräldrar får vänta till mars istället för att få möjlighet att vaccineras redan i februari. Ifall vaccinen anses säkra så kommer dina föräldrar fortfarande att vara prioriterade, men kanske inte vara högsta prioritet.

Edit: Förresten, tänker du på covid-vaccin eller vanligt influensavaccin?

Jag tänker på Covid.
Citera
2020-11-26, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Faktiskt, om så många är för ansiktsmask varför är det så jävla få som går omkring med det? Även om det inte är tvång så borde man ju se fler med mask än utan eftersom det är så efterfrågat.

Aftonbladet skriver dagligen om masker och testar vilka som är bäst.

Expressen gråter dagligen om masker hur och masker dit.

Folk på twitter och Flashback gråter om masker och får massor av likes och ryggdunkningar, ändå är det flest invandrare man ser med masker.

Storm i ett vattenglas.

Håller med om detta. Antingen är maskförespeåkarna oerhört få eller så vägrar de av oklar anledning ta på sig mask innan det finns ett förbud.
Citera
2020-11-26, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jerka11
Tror inte du behöver sitta och endast länka till topprubriker på typ Aftonbladet eller Expressen utan att du själv har något vettigt att förmedla. Jag kan garantera att alla i denna tråd spenderar majoriteten av sin tid framöver datorn eller telefon och konstant kollar rubriksnyheter, så ingen kommer missa Charlies öde.

Vet flera fullt friska som i flera år känt av sviter från en rejäl lunginflammation.
Citera
2020-11-26, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Vilket himla år om kungen stryker med och det blir kronskifte!
Kungafamiljen ska paniktestas nu, har inte sagts något om kungen än.
Citera
2020-11-26, 10:24
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Kungafamiljen ska paniktestas nu, har inte sagts något om kungen än.

Nej men om de var på samma begravning så är de förmodligen smittade.

Lite lustigt om Coronan tar kronan så att säga.
Citera
2020-11-26, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Då vart det fastställt då:

Eller?

Du andas fortfarande in oavsett om du har en mask på eller inte. 6% är patetiskt låg siffra.
Citera
2020-11-26, 10:27
Medlem
Folkhälsomyndigheten gör ett stort misstag att vaccinera riskgrupperna först.

Svenska folket grejar inte detta och folkhälso är korkade nog att dra in på restriktioner så fort trenden vänder, och sen vänder den igen och vi är tillbaka på ruta 1. Det är vad som har hänt nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in