2020-11-25, 22:44
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Den där formella överlämningen till Bidens "transition team" från GSA verkar gå sådär...

https://twitter.com/Jhomes551/status/1331306828827926530

"I remind you that Section 6 of the Act imposes reporting requirements on you as a condition for receiving services and funds from the GSA."

Inga stålar till China-Joe
Haha, någon har visst fastnat i tullen.

Hur tänkte de som skickade fram denna kandidat om det är osannolikt att han ens klarar säkerhetsbedömningen inför övergången? En ren chansning, eller?
Medlem
HomoDeuss avatar
Tyckte att infoträffen idag innehöll det mesta en republikansk bögträff ska ha.

Lite pompösa män, en del amerikanska flaggor, några militärer, jesus, bibliska uttryck, Amish, massor av konspirationer och en del uttalanden som hämtade ur amerikansk hjältefilm.

Det enda som saknades var trovärdiga bevis som håller i en rätt.

Jag förstår att vissa Republikaner kör på med sin scorched earth taktik, de vet att deras politiska framtid är körd med Demokraterna i kontroll av allt utom HD.

Så därför ifrågasätter de så klart inga av dessa s.k vittnen och utsagor.

Det ska bli intressant att följa det rättsliga efterspelet nu däremot. Republikanerna har ju i princip förklarat krig mot alla. Myndigheter, domstolar, valarbetare.. alla.
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Karln går på i närmare 10 minuter. Wow. Jag kan säga att min respekt för Donald Trump som politiker knappast minskat sedan valet. 2016 var jag mindre positiv, men Trump är till 100 procent den president USA och resten av världen behöver. Alla håller inte med om det. Bl.a. därför blev det här valet riggat.

Kom igen, liksom — 600 000 röster i PA på 90 minuter, varav omkring 570 000 på Joe?
Oja.

Jag sa för flera veckor sedan att om Trump vänder detta så kommer han bli en levande legend. Och då menar jag i ordets sanna bemärkelse.
2020-11-25, 22:47
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Hur tänkte de som skickade fram denna kandidat om det är osannolikt att han ens klarar säkerhetsbedömningen inför övergången? En ren chansning, eller?

Det fanns en anledning till att Bannon tyckte i nån intervju jag såg att "I doubt Joe Biden can get a security clearence."; han är genomkorrupt och mutad och klar av "deep state".
2020-11-25, 22:49
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Tyckte att infoträffen idag innehöll det mesta en republikansk bögträff ska ha.

Lite pompösa män, en del amerikanska flaggor, några militärer, jesus, bibliska uttryck, Amish, massor av konspirationer och en del uttalanden som hämtade ur amerikansk hjältefilm.

Det enda som saknades var trovärdiga bevis som håller i en rätt.

Jag förstår att vissa Republikaner kör på med sin scorched earth taktik, de vet att deras politiska framtid är körd med Demokraterna i kontroll av allt utom HD.

Så därför ifrågasätter de så klart inga av dessa s.k vittnen och utsagor.

Det ska bli intressant att följa det rättsliga efterspelet nu däremot. Republikanerna har ju i princip förklarat krig mot alla. Myndigheter, domstolar, valarbetare.. alla.
Skillnaden mellan Demokraternas och Republikanernas vittnen är att alla Demokraters vittnen är anonyma. Detta är hundratals och tusentals personer som är villiga att riskera fängelsestraff genom att skriva på ett affidavit och berätta sin historia. Känns dumt att sitta 15 år i fängelse för att ljuga om en sån här sak.
Medlem
BeatriceCencis avatar
Citat:
Så kul att höra Rudy påstå att 1.8 miljoner röstsedlar för mail begärdes och 2.4 miljoner kom in.

Redan den 19:e oktober hade 2.8 miljoner beställts, och då hade folk fortfarande 8 dagar kvar på sig att beställa.

Tog 20 sekunder att kolla upp.

https://www.nbcphiladelphia.com/news/politics/decision-2020/pennsylvania-mail-in-ballot-requests-hit-2-8-million-including-700000-gop-voters/2567670/

Någon ljuger

Ja, du ljuger, alternativt har du väldigt svårt med läsförståelse. Det var 1.8 miljoner registrerade Demokrater som hade begärt mail-in-ballots. Det har kommit in 2,4 miljoner från Demokrater.
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happyhippox
ja, därför va detta sammanträde viktigt idag, där man fick höra om all fusk från vittnena direkt och som alla var högt renommerade personer.
Det är oerhört värdefullt att ha det samlat så här och höra folk förklara muntligt vad de ser. Det gör ett helt annat intryck än en miljon spretiga trådar på Twitter. Och faktum är att den här träffen blev många, många gånger mer seriös än jag trodde. Inte minst tack vare alla dessa personer som redogör för sina observationer i lugn och ro, utan en massa ordningsstörande element runt omkring.
2020-11-25, 22:50
Medlem
Querners avatar
Citat:
Karln går på i närmare 10 minuter. Wow. Jag kan säga att min respekt för Donald Trump som politiker knappast minskat sedan valet. 2016 var jag mindre positiv, men Trump är till 100 procent den president USA och resten av världen behöver. Alla håller inte med om det. Bl.a. därför blev det här valet riggat.

Kom igen, liksom — 600 000 röster i PA på 90 minuter, varav omkring 570 000 på Joe?

För att riktigt gnugga in siffrorna så fick Trump 3200 röster ca under samma tid.

Dags för Joe att ta sitt sista andetag.
2020-11-25, 22:52
Medlem
happyhippoxs avatar
War room med Bannon går igång strax, ni kan se de på länken nedan

https://youtu.be/nAYEHmgBEiI
2020-11-25, 22:53
Medlem
Citat:
Kan inte sluta skratta åt det där. Det luktar Demokratisk fälla lång väg.
Är inte öööverdrivet konspiratoriskt lagd men det finns ju en liten gullig chans att domaren formulerade sitt beslut som hen gjorde med flit just för att knäppa litiganterna på näsan.
2020-11-25, 22:54
Medlem
Någon som vägar sig på en sammanfattning de senaste dagarna?

Något häpnadsväckande?
2020-11-25, 22:54
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scrip7
Skillnaden mellan Demokraternas och Republikanernas vittnen är att alla Demokraters vittnen är anonyma. Detta är hundratals och tusentals personer som är villiga att riskera fängelsestraff genom att skriva på ett affidavit och berätta sin historia. Känns dumt att sitta 15 år i fängelse för att ljuga om en sån här sak.

Tror inte att så många av deras vittnen ljuger om vad de såg. Tror bara inte att de bevisar något.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in