2020-11-25, 11:48
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Ett förträffligt inlägg som alla borde läsa. Jag inser själv att jag är för snabb ibland att acceptera det som skrivs i tråden — ofta av ren bekvämlighet.

Nu väljer jag att avvakta och se vad denna vecka ska föra med sig i form av tänkbara avslöjanden. Det ger i regel inte så mycket att gå händelserna i förväg. Det gäller även alla ni som ska hålla på och "debunka" uppgifter som inte prövats rättsligt än. Vad vinner ni på detta? Är ni rädda att läsare av tråden ska råka nappa på "fake news"? Vilken katastrof i så fall.

Jag håller med om inläggets förträfflighet. Välskrivet och med tydliga referenser till utslag. Bra där. En nivå på inlägg man saknar och som är ovanlig bland dessa 1200 + sidor av inlägg i tråden.

Men jag tycker också att inlägget inte tillförde något nytt. Det är planen om kidnappning av 12:th i lite längre utformning bara. Och att det andades ”Nu kommer det!”, igen.

Jag är inte överens med författaren i frågan om delstatskonstitutionens svaga möjlighet att styra val av elektorer. I min uppfattning stipulerar just Chiafalo v. Washington att delstater ges rätt att tvinga dessa val till konformitet med popular vote genom sin konstitution. ”[w]e the people rule.”

Jag tror inte heller att det räcker med att lagstiftarna ”anser det vara tillräckligt med tveksamhet” för att inte inte kunna garantera att Biden vann. Felaktigheter behöver ledas i bevis i tillräcklig omfattning. Även i tveksamma fall blir det problematiskt för lagstiftarna att sätta sig över medborgarnas röst och diskvalificera medborgarnas rätt att låta dem sända sina företrädare till elektorskollegiet. Det låter sig inte göras hur som helst enligt den uppfattning jag fått där vederhäftiga bevis blir centrala. Att ”anse” något räcker inte. Saknas bevis så står det certifierade resultatet. Tveksamma tveksamheter duger inte.

Därmed inte sagt att jag är hundra på att delegater kommer att sändas till elektorskollegiet. Det kanske är nu det kommer.?
Senast redigerad av HomoDeus 2020-11-25 kl. 11:50.
2020-11-25, 11:56
Medlem
Querners avatar
Bild på servrar i Tyskland som omlokaliserats.
Bilden ska komma från Powel.

https://parler.com/post/c0060c5f729244d6955b007f2a89a5ad
2020-11-25, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FBerntsson
Och det gäller enbart dessa fyra städer? Inte ens andra större städer i respektive delstat?

Nej, tycker att det verkar självklart att omfattande valfusk förekom. Däremot är jag rätt tveksam till att saken kan bevisas inför domstol tillräckligt snabbt för att rätta till det. Biden kommer npg att bli vald.

Finns mycket i det här valet som gör att det ser ut som det gör, vissa hävdar valfusk andra ser på andra orsaker.
Det var ett speciellt val om det nu beror på att det blivit väldigt polariserat eller inte vet ingen av oss.
Det jag uppfattar i alla fall i min bekanskapskrets i USA så finns det en avsky mot trump som president ( Högskoleutbildad medelklass som bor i större städer vid kusterna eller vid de stora sjöarna).
Men uppenbarligen finns det andra grupper som älskar honom lika mycket.
Vi får se hur utvecklingen blir om det går till domstol ochnhur ett ev uslag blir, vi vet inte.
Men många har starka synpunkter från bägge håll, och det intressanta är ur min synvinkel att Trump lyckats övertyga sina anhängare att allt som traditionella skriver är falskt och allt som som kommer i alternativa kanaler som stöder honom är sant.
Senast redigerad av SkogsSaab 2020-11-25 kl. 11:59.
2020-11-25, 11:57
Medlem
Danneliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Jag kan ha räknat fel. Jag vet faktiskt inte.

Jo, Powell ska bli kul att följa! Ger inte det något i Georgia har vi även Sekulow och hans case med saker som inte nämndes vid presskonferensen i torsdags.
Om man vinner i en stat borde resten vara klart va? Det är ju samma fusk överallt tänker jag..
2020-11-25, 12:04
Medlem
DonaldTrummps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Då vet vi att guvernören Doug Ducey är en majorinett. Arizona är valfuskets svarta får. Valdeltagandet är så uppåt väggarna att det är orimligt.

Har du siffrorna? Hur många registrerade väljare? Hur många röstade? Ett valdeltagande på över 100% är garanterat fusk. Bara ös på med dokumenterat fusk.

Mike Pence
2020-11-25, 12:23
Medlem
Danneliuss avatar
https://twitter.com/bluestein/status/1331430711518236672?s=20
Georgia: Election news and updates
The latest news, updates and information on the 2020 election from local media, journalists and civil society organizations in Georgia.
2020-11-25, 12:31
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Du menar att vi ska utgå från vad hon sagt med undantaget att hon inte presenterar sitt case i en intervju innan hon presenterat det i domstol, den delen bortser vi ifrån ok jag förstår. Känns inte relevant längre att diskutera saker utifrån ditt låtsasperspektiv som samlar in det som passar och exkluderar det andra.

Vad du vill diskutera eller inte är ointressant för mig.

Tråden handlar om rapporterade incidenter i valet. Sidney Powell tar upp detta i en intervju med Fox news.

Hon börjar med att säga att 450 000 så kallade undervotes i swing states är bevis på valfusk.

Frågan är hur röstsedlar där man bara har kryssat för Biden och inga andra i t.ex. senatsvalet, är bevis på valfusk.

Ta dig an detta.

https://gellerreport.com/2020/11/450k-ballots-that-miraculously-only-have-a-vote-for-joe-biden.html/
2020-11-25, 12:34
Medlem
Querners avatar
Citat:
Secretary of State Brad Raffensperger Used Dominion’s Eric Coomer as Witness for the State to Defend LAST MINUTE COMPUTER CHANGES//

//He said the software upgrade is being made without adequate security testing or certification from the U.S. Election Assistance Commission. But Coomer said the change is minor and doesn’t require recertification.

Blir nog pappersröster av det här.

https://www.thegatewaypundit.com/2020/11/confirmed-georgia-secretary-state-brad-raffensperger-used-dominions-eric-coomer-witness-state-defend -last-minute-computer-changes/?utm_source=Twitter&utm_medium=PostTopSharingButto ns&utm_campaign=websitesharingbuttons
2020-11-25, 12:35
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snullerux
Jag antar att det är dessa röster som hon nämnde.

Lawsuits pile up as Trump campaign alleges voter fraud in at least 5 states

Ditt citat:

Det är inte det hon säger i intervjun. Lyssna:

https://gellerreport.com/2020/11/450k-ballots-that-miraculously-only-have-a-vote-for-joe-biden.html/
2020-11-25, 12:38
Medlem
Querners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Vad du vill diskutera eller inte är ointressant för mig.

Tråden handlar om rapporterade incidenter i valet. Sidney Powell tar upp detta i en intervju med Fox news.

Hon börjar med att säga att 450 000 så kallade undervotes i swing states är bevis på valfusk.

Frågan är hur röstsedlar där man bara har kryssat för Biden och inga andra i t.ex. senatsvalet, är bevis på valfusk.

Ta dig an detta.

Inte helt osannolikt att denna "Glitch" är orsaken.

Citat:
Software on the state’s 30,000-plus touchscreens will be replaced to prevent an issue where the second column of U.S. Senate candidates sometimes didn’t appear. Those candidates included Republican U.S. Sen. Kelly Loeffler and Democrats Matt Lieberman, Ed Tarver and Raphael Warnock. Another Republican candidate, U.S. Rep. Doug Collins, wasn’t affected because his name appeared in the first column.
2020-11-25, 12:38
Medlem
DonaldTrummps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven

Hon börjar med att säga att 450 000 så kallade undervotes i swing states är bevis på valfusk

Undervoting förekommer överallt i alla stater. Att se det som fusk bara i vissa fall kan bli svårt att bevisa. Powell måste komma med bevis.

Mike Pence
2020-11-25, 12:39
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Det verkar finnas två typer av individer i denna tråd som försvarar det som nu sker och förkastar alla indikationer på valfusk; nyttiga idioter och människoförrädare. Dom nyttiga idioterna försvarar valfusket genom förlöjligande eftersom tv'n berättat för dom hur dom skall tänka. Majoriteten av dessa kan inse och rätta till sitt fel om sanningen blir för uppenbar. En minioritet är för alltid förlorad och dessa får leva i sin egna verklighet. Människoförrädarna å andra sidan känner till sanningen men sprider propaganda för att föra en ond agenda. Dessa skall avrättas.

Vad kallar du den kategori som tittar på länkade "rapporterade incidenter" och som kan påvisa felaktigheter i dessa länkar?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in