2020-11-25, 10:00
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Nej det har inget med juridik att göra, det är bara utfrågningar inför/av politiker.

Tja, bra att det åtminstone är politiker närvarande, om det nu blir så. Man kan inte vara säker på något nu, känner jag.
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Blev imponerad av hennes tal förra veckan. Men måste säga att jag reagerade när hon sa elite strike force team Men det är jag det, msm sågade henne längs fotknölarna direkt torts att hon inte hade fått presentera bevisen ännu. Det här med att låta kvinnor föra sin talan verkar vara viktigt, då och då iallafall.
Ja, hon var vass, men "elite strike force team" lät onekligen lite löjligt.
2020-11-25, 10:00
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Favoritgame
Men läs på lite själv finns ju massor av källor med statistiska omöjligheter i detta val:

https://www.gatestoneinstitute.org/16770/stolen-election

https://www.kiwiblog.co.nz/2020/11/statistical_anomalies_in_the_2020_presidential_ele ction.html

https://thefederalist.com/2020/11/23/5-more-ways-joe-biden-magically-outperformed-election-norms/

Vad exakt tycker du att det bevisar?
2020-11-25, 10:03
Medlem
Precis som många andra är jag väldigt förvirrad över vad som sker just nu. Jag vet inte vad jag ska tro. Jag kan bara uppge vad jag misstänker.

Jag misstänker att ända sedan Trump startade sin första kampanj, har det förts ett krig bakom stängda dörrar i USA. Detta kriget står mellan nationalister och globalister, med hjälp av kommunister. Nationalisterna har stöd av Ryssland, och de andra har stöd av Kina. Covid har med största sannolikhet varit en del av detta kriget, för att förstöra ekonomin, förvirra människor, och göra människor i väst sjuka. Ni kanske har märkt av att Asien knappt har haft några dödsfall. Tillfällighet? Antagligen inte. Ni kanske även har märkt av att Trump blev smittad, samtidigt som jag inte har hört talas om någon högt uppsatt demokrat som har blivit smittad. Men det är kanske bara jag som har missat det, jag vet inte. Vad som står ganska klart för mig är att covid är en form av krigsföring. USA och Kina kommer aldrig att börja kriga på riktigt, då ingen hade vunnit på det. Istället krigar de med hjälp av ekonomi och virus.

Kina har expanderat oerhört de senaste 20 åren, och är på väg att bli världens nya stormakt. Men USA står i vägen för detta, och nu när Trump är "allierad" med Ryssland, är det ännu värre. Kina vill därför givetvis ha in en marionettregering i USA, som kommer att sakta sälja ut landet till Kina. USA har tidigare gjort samma sak mot många andra länder, så på ett sätt får de nu smaka på sin egen medicin. Många länder i Amerika och Asien, samt Ryssland, har haft marionettregeringar tillsatta av amerikanska globalister. Samma globalister vänder sig nu mot Kina istället, då de är på väg att ta över. Globalister är enbart lojala mot makt och pengar, inget annat.

Jag har ingen aning om vad som kommer att bli resultatet av detta, då jag aldrig har bevittnat något liknande i väst tidigare. Det enda jag är övertygad om är att situationen är allvarlig. Detta är inget vanligt val. Det är ett krig. Det kan leda till att Trump bevisar valfusk och sitter 4 år till. Det kan leda till att Trump förlorar, men fortsätter kampen, och att detta leder till att USA kommer att splittras på riktigt. Landet kommer att delas upp i två delar. Den ena delen kommer att bestå av vänsterliberaler som får stöd av Kina, och den andra delen av konservativa nationalister som får stöd av Ryssland. Det har länge funnits folk i både Kalifornien och Texas som vill göra dessa stater självständiga. Kalifornien är kraftigt vänsterliberalt, och helt annorlunda från större delen av USA. Texas är betydligt mer konservativt med väldigt många kristna. Dessa människor kommer sannolikt att välkomna iden om att bryta upp USA. Ett land kan inte bestå av en större del av befolkningen som vill förändra landet radikalt, och den andra delen som vill gå tillbaka till grunden. Ett sådant land kommer till slut att gå skilda vägar, framförallt om Trump förlorar. Större delen av alla konservativa kommer aldrig mer att lita på valprocessen, och en tredjedel av dem kommer kanske aldrig ens att rösta igen.
2020-11-25, 10:06
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Så du kan bekräfta exakt vilken bevisning Powell sitter på kring det här? Börja med att dela med dig av det så tar vi det där ifrån? Eller vänta nu? Skulle det kunna vara så att Powell inte går ut med allt hon har i media? Legal kungen Sven fortsätter lära sig om legal ser jag, har du droppat att guvernören får göra vad han vill eller hur ser det ut där?

Om du inte kan hitta en lag som säger att man inte får hålla på bevisen fram tills rättegången utan måste presentera det i media börjar det likna nånting. Guvernören som fick ändra i lagarna för att det inte stog att han inte fick det HAHAHHA. Du har fortfarande skippat också att dra in vilka dom har skrivit ned att dom inte får ändra lagarna för jag är nyfiken på om dom skrivit ned mitt namn där eller om jag kan ändra lagar?

Vi kan ju bara utgå från vad hon har sagt. Jag har lagt ut det x gånger. Lyssna på vad hon säger.

Förklara hur så kallade undervotes är valfusk.

"They’ve done it in every way imaginable, from having dead people vote in record numbers, to absolutely fraudulently creating ballots that exist only for voting for Biden. We’ve identified over 450,000 ballots that miraculously only have a vote for Joe Biden on them and no other candidate."

https://www.thegatewaypundit.com/2020/11/identified-450000-ballots-miraculously-vote-joe-biden-sidney-powell-drops-bomb-sunday-morning-future s-video/
2020-11-25, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven

Vi kan ju bara utgå från vad hon har sagt. Jag har lagt ut det x gånger. Lyssna på vad hon säger.

Förklara hur så kallade undervotes är valfusk.

"They’ve done it in every way imaginable, from having dead people vote in record numbers, to absolutely fraudulently creating ballots that exist only for voting for Biden. We’ve identified over 450,000 ballots that miraculously only have a vote for Joe Biden on them and no other candidate."

https://www.thegatewaypundit.com/2020/11/identified-450000-ballots-miraculously-vote-joe-biden-sidney-powell-drops-bomb-sunday-morning-future s-video/

Du menar att vi ska utgå från vad hon sagt med undantaget att hon inte presenterar sitt case i en intervju innan hon presenterat det i domstol, den delen bortser vi ifrån ok jag förstår. Känns inte relevant längre att diskutera saker utifrån ditt låtsasperspektiv som samlar in det som passar och exkluderar det andra.
2020-11-25, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Men hallå , märker du inte hur ditt resonemang börjar bli så långt från verkligheten att det mest likanar konspiration i megaformat. Alla är alltså emot Trump oavsett partitillhörighet och det har pågått i 6o år. Har inte republikanerna vunnit något val på hela 60 år? Inte visste jag heller att Nixon, Reagan mm var demokrater i sitt hjärta.
Och förstår jag dig rätt så anser både du och Sidney Powell att respekterade republikanska samhällsmedborgare inom politik och rättsväsende egentligen består av idel fuskare som i denna den tredje eller fjärde generationen av valfuskande republikaner även år 2020 går demokraternas ärende, huga huga.
Fast hur nu Powell kan veta allt det och ingen annan förtäljer inte historien eller?

Jaja, inte undra på att denna S. powell nu är ute i kylan efter ett kort besök i Trumpteamet.

För det är ingen konspiration. Det är fakta att CIA har hjälpt till med allt ifrån valfusk till stadskuppar genom tiderna för att sätta sina egna på maktpositioner i andra länder.

Att vi ens pratar valfusk är på sådan hög nivå av korruption så det är svårt att det inte blir en lång konspirationsteori eftersom det är ju någon som faktiskt finansierar denna inblandning.
2020-11-25, 10:21
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sm910dif
Först två faktapunkter, så vi har de ur vägen:

1. Per 14 d § p. 5 Rules of the Senate of Pennsylvania, såsom fastställd den 1 januari 2019, följer en rätt för varje kommittéordförande att administrera ed till de som skall vittna inför församlingen, såsom vid utfrågningar, vilket också är standard vid varje liknande begivenhet jag bevittnat. Förvisso en på det stora hela rätt begränsad erfarenhet i mitt fall skall medges, men med mindre än att du har källa på motsatsen ser jag inte varför vi skulle utgå ifrån att ordf. David Argall avser avstå den ordningen och låta det stå Trump-teamet "fritt att ljuga" imorgon.

2. "informella utfrågningar"? Informellt vore möjligtvis ett lämpligt ordval om enskilda ledamöter från PA hade en privat lunchdragning med Trump-folk. Den aktuella delstatskommittén i PA, och senare de andra delstaterna, sammanträder i officiell kapacitet och utfrågningarna är givetvis en formell punkt på dagordningen.

Nåväl.

"Inga juridiska befogenheter" gäller ju endast i den snäva bemärkelsen att de inte bedriver någon dömande domstolsverksamhet. Delstatsförsamlingarna har under konstitutionen, Art. II § 1 cl. 2, en vidsträckt diskretion i att själva, efter eget tycke och reson, så småningom välja vilka elektorer de önskar sända å delstatens vägnar. Jfr. det demokratomhuldade NPVIC-projektet. Det är inte en absolut diskretion, men såpass utsträckt att de i valet av elektorer, inte är bundna ens av den egna delstatsrätten inkl. delstatskonstitutionen i sitt beslut (se Leser v. Garnett (1922) och Hawke v. Smith (1920), jfr. McPherson v. Blacker (1876)). En invändning måste i princip vara grundad i federal rätt, såsom Bush invändning i Bush v. Gore (2020) om att de varierande processreglerna i de olika valdistrikten i Florida innebar att den pågående omräkningen stred mot den s.k. Equal Protection Clause i Artikel 14 i konstituation.

Kommer delstatsförsamlingen fram till att de anser det vara tillräckligt mycket tveksamheter kring resultatet att de inte kan garantera att Biden faktiskt vann fler röster, och de här utfrågningarna utgör givetvis en central del i beredningen av ett sådant beslut, bör de ha gott juridiskt fog för att inte sända Bidens elektorer till elektorskonventet. Släpper man de vidlyftiga konspirationsteorierna och vad övrigt Trump-teamet sysslat med på sistone är ju inte det en helt oöverkomlig ribba, att visa på tveksamheter kring ett sådant antal röster som överstiger antalet röster Biden leder med.

Man skulle kanske väcka något långsökta invändningar utifrån demokratiresonemanget i nyligen avgjorda Chiafalo v. Washington (2020), om delstaterna rakt ut skulle vilja ersätta Bidens elektorer med Trump-elektorer. Men så högt behöver ju Trump som sagt inte lägga ribban, det fungerar lika väl om han "bara" kan förhindra Biden att nå 270. Och om de aktuella delstatsförsamlingarna kommer fram till att det det finns för mycket osäkerheter för att entydigt kunna kora endera vinnare, så bör det vara en föregiven ursäkt som accepteras inom ramen för delstaternas diskretion av de republikanskt/konservativt dominerade federala domstolar som äger de med största sannolikhet påföljande tvisterna om saken. I vart fall givet hur konservativa domare har resonerat på ämnet i närtid, såsom Rehnquist i Bush v. Gore och Kavanaughs tillägg i Chiafalo v. Washington.

Problemet för Trump ligger inte i att delstatsförsamlingen saknar varken juridisk befogenhet eller reell makt att snuva Biden på elektorer med vad som kan tänkas framkomma i morgondagens utfrågning som ursäkt. Problemet är att delstatsrepublikanerna i PA och övriga nyckelstater där de har majoriteten förmodligen inte är varken redo eller såpass under Trumps makt att de skulle vara villiga att betala det politiska pris det skulle komma med en sådan manöver kostar. Om något är kanske tvärtom, som du är inne på, deras främsta avsikt att kunna säga att nu har vi haft de här utfrågningarna och nu har vi stärkts i vår uppfattning att vi inte brast i vår valsäkerhet. Men det är främst ett politiskt ställningstagande i egenintresse, inte en juridisk bedömning.
Ett förträffligt inlägg som alla borde läsa. Jag inser själv att jag är för snabb ibland att acceptera det som skrivs i tråden — ofta av ren bekvämlighet.

Nu väljer jag att avvakta och se vad denna vecka ska föra med sig i form av tänkbara avslöjanden. Det ger i regel inte så mycket att gå händelserna i förväg. Det gäller även alla ni som ska hålla på och "debunka" uppgifter som inte prövats rättsligt än. Vad vinner ni på detta? Är ni rädda att läsare av tråden ska råka nappa på "fake news"? Vilken katastrof i så fall.
2020-11-25, 10:22
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Llanfihangel
Inte alls misstänkt att konstatera "None of this is true. The election was not rigged". Låter mer som ett mantra än ett riktigt "fact check". Hur kan någon läsa något sådant och inte bli skeptisk?
De förlitar sig naturligtvis på att deras auktoritet som "household name" ska göra jobbet.
2020-11-25, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
De förlitar sig naturligtvis på att deras auktoritet som "household name" ska göra jobbet.
De talar till sina trogna lyssnare/tittare. Dessa är bara nyttiga idioter som inte har hjärnkapacitet att tänka egna tankar utan bara kan rabbla det andra sagt åt dem att tycka/tänka. Då räcker det med att upprepa "nyheter" som mantra.

Det är också grunden till varför vänsterblivna alltid blir arga och börjar skrika så fort deras åsikter blir ifrågasatta.
2020-11-25, 10:30
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Länka gärna till ryktena.

https://twitter.com/Lrihendry/status/1331390178624229376

Kan det vara sant, eller bluff?
2020-11-25, 10:31
Medlem
Dom flesta utgår ju från att valet var rättvist utan större avvikelser som skulle påverkat slutresultatet eftersom inga bevis lagts fram som tyder på något annat.
Givetvis är det då den versionen som skall gälla om som sagt inga tunga bevis framkommer som säger något annat.
Så vad än Trump twitrrar om eller vad hans advokat och andra nära Trump säger och tycker i media eller rättssalar är ju totalt oviktigt i sammanhanget och väger som vi sett lätt som en dunfjäder rent rättsligt.

Så om man inte har rejäl tyngd i bevisen bakom sina argument att det var ett omfattande organiserat valfusk så har valet uppfyllt kriterierna för ett väl genomfört val. Typ oskyldig till motsatsen bevisas helt enkelt.
2020-11-25, 10:34
Medlem
DonaldTrummps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Som sagt, antingen vår gode Powell fullständigt galen, eller så har hon något. En bevisbomb. Bibliska proportionspaketet och hela köret!

Och Bibeln är en sagobok. Nej nu måste det snart komma bevis. Det går inte att hålla på att fabricera fuskbevis som bevis på fusk. Fram med riktigt fusk som är positivt för DJT. Fuskbevis drar ner honom i smutsen.

Mike Pence

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in