2020-11-24, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Haha.
Ja just det.
Det är vad jag brukar säga om halva Sverige när folk jämför oss med ex Belgien.

Men det gäller visst bara åt det hållet..

Belgien kan du jämföra med Stockholms län istället för Sverige.
Citera
2020-11-24, 23:29
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Jag skrev i mars att smittan kommer tillbaka till Europa efter en nedgång under sommaren. Jag tror dock inte på någon större våg i Sverige, men en mer utdragen scenario. Och att regioner som drabbats mindre i våras får mer nu, när smittan finns mer utspritt. Precis som flera länder i Europa.

Rätt eller fel?

(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (SARS-CoV-2, COVID-19)

Fel. Det borde även du se. Dessutom lär du väl se att Stockholm tagit täten även i andra vågen.
Citera
2020-11-24, 23:30
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neolitikum
De unga som dör är ofta träningsnarkomaner och låter inte febern svettas bort hemma i sängen, de dör oavsett influensatyp av ren dumhet.
Och ett nattklubbsliv ovanpå det....
Jag vet, jag var likadan tills 30. Adam körde tills 50 och knalldog.
Ja det är lätt att tänka sig en 25 åring som både dricker och tränar hårt under en tid och så blir dom sjuka men kör på ändå. När jag var tonåring så fick jag en hjärtmuskelinflammation bara för att jag sket i att jag hade feber och trodde jag var odödlig. Jag var ute och sprang och spelade fotboll i regn trots att jag borde legat under täcket.
Citera
2020-11-24, 23:31
Bannlyst
Vad fan har träning och festande med Alsing att göra?
Citera
2020-11-24, 23:38
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysadname
Hur långt efter att Tegnell i våras sa att vi peakade nådde vi peaken på riktigt ?

Så vi kan ha lite koll på hur det ligger till i denna omgång

Du kan ju fundera på när "Tegnell" proklamerade för Mellos genomförande. Det gav Stockholm en försenad rivstart, relativt sydeuropa.

Många här i tråden var dock klockare än så.
Citera
2020-11-24, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xzogia
Vad är det du jämför med? Döda idag jämfört med döda när då?
Jämförelsen görs mellan FHMs senaste uppdatering i fredags och deras uppdatering i dag(tisdag)…
Citera
2020-11-24, 23:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Bekräftas av den stora danska studien som publicerades för några dagar sedan, som visar att nyttan av dessa munskydd är väldigt marginell, om ens någon:

https://www.acpjournals.org/doi/10.7326/M20-6817

Dessutom får man syrebrist av dessa patetiska munblöjor, samtidigt som koldioxidhalten man inandas skjuter i höjden!

Vad tycker klimatalarmisterna om detta kan man ju undra...
Känns som vi debatterat varandra förut (religion om jag inte missminns) men för en gång skull håller vi med varandra. Även vad gäller "klimathotet".

Ont: Just det, munskydd hjälper inte. Den lilla effekt på 15% berodde på att dom som bar munskydden var sjåpiga och höll folk på avstånd och därför fick 15% mindre droppsmitta på händerna och i slemhinnorna. Inte pga att dom andades mindre genom sina kaffefilter.

Jäklar vad USA och Italien avfolkas nu. Senast jag kollade hade nästan 2000 resp. 1000 pers försvunnit. Börjar bli match igen.
Citera
2020-11-24, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radjaidjah
Vad fan har träning och festande med Alsing att göra?

Alsing var vältränad, att han strök med i detta farliga viruset visar att minst hälften av befolkningen ligger i riskzonen.
Citera
2020-11-24, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Alsing var vältränad, att han strök med i detta farliga viruset visar att minst hälften av befolkningen ligger i riskzonen.
Alsing hade diabetes.
Citera
2020-11-24, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Alsing hade diabetes.

Möjligtvis prediabetes.
Citera
2020-11-24, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Äntligen utredd:
Ivo-rapport: Äldre med covid-symptom nekades sjukhusvård.

https://www.google.se/amp/s/amp.svt.se/nyheter/lokalt/sormland/skarp-kritik-mot-region-sormlands-hantering-av-covid-patienter-pa-boenden

Forferdelig. Jeg vet ikke hva jeg er mest sjokkert over, legene som gikk på hjemmekontor og lot eldre dø per telefon, eller det at svenskene ser ut til å drite det.

Citera
2020-11-24, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Så du menar att det offentliga registret för intensivvård inte är korrekt fakta?

Och vad vill du ha sagt med den där artikeln? Den bekräftar ju bara det alla vet att det ofta inte är lämpligt att ge intensivvård till äldre människor, det är inte etiskt försvarbart helt enkelt och det är inget nytt. Sen att det har brustit i dokumentation är väl en annan sak.
Nej.
Som du läser i länken så har flera hundra dött hemma.

Har du levt i celibat i våras?

De nekade alla över en viss ålder att få vård.

Palliativ vård gavs till äldre på särskilda boenden, trots att de inte var konstaterat smittade av covid-19. Det fanns även direktiv om att inte skicka äldre sjuka personer till sjukhus. Det är några av bristerna som Ivo radar upp efter en granskning av hur Region Sörmland agerat under pandemin. Regionen menar dock att delar av Ivos kritik är felaktig

Källa https://www.google.se/amp/s/amp.svt.se/nyheter/lokalt/sormland/skarp-kritik-mot-region-sormlands-hantering-av-covid-patienter-pa-boenden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in