Citat:
Men nu talas det som bekant om att överge metoden med lawsuits på lägre nivå och försöka sig på att få SCOTUS att göra ett utlåtande om det lämpliga i att delstaterna i vissa fall fattat egna beslut tätt inpå valet, och att dessa beslut eventuellt inte varit förankrade på ett korrekt sätt. Ett orosmoment är dock att det kanske inte finns jättemånga gemensamma punkter de aktuella staterna emellan att hugga tag i. Och att det kan ses som liiite sent att komma dragande med detta nu, men jag föreslår att vi avvaktar. Utfallet är i alla fall avhängigt kvalitén på det som presenteras — inte domarnas tilltänkta "Trump-vänlighet" eller ej. Jag tror att de flesta av oss fattar att inte SCOTUS är politiskt färgad, men den kan fatta beslut i tvister som rör konstitutionen. Det är på så sätt bra om flera delstater kan stämma ett antal andra.Ni har uppenbara problem med vad SCOTUS sysslar med. Om specifika ärenden på delstats nivå hamnar på deras bord kan dom fälla ett avgörande. I rent etiska problem kan det vara avgörande ifall en domare är konservativ eller liberal, men knappast när det kommer till val. Domarna sitter på livstid och riskerar knappast sitt anseende för en tillfällighet som Donald Trump.
Alla jönsar verkar tro att det är en samling ayatolla som är Trump-vänliga och vill ha honom som president. Jag tycker det är högst tveksamt att kalla Donald Trump för konservativ eller ens republikan.
Alla jönsar verkar tro att det är en samling ayatolla som är Trump-vänliga och vill ha honom som president. Jag tycker det är högst tveksamt att kalla Donald Trump för konservativ eller ens republikan.
Trump är fö. nyttig för att han är okonventionell. Om han är "konservativ" eller inte är ointressant i alla fall för mig.