2020-11-24, 18:49
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frymybrain
https://www.bbc.com/news/election-us-2020-55016029

Top of the list is Benville Township with an alleged 350% turnout.

It's a small place, and according to electoral records, 63 voted out of a total of 71 registered.

That's a turnout of 89%.
https://www.bbc.com/news/election-us-2020-55016029

Emma18 skrev ~86-106 invånare
2020-11-24, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Emma18 skrev ~86-106 invånare

Ja, och det är bara 71 av dom som får rösta. 63 kom, 89% turnout.
Vad är problemet?
2020-11-24, 18:51
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Jo, men det är ju just den frågan som kvarstår. Vad skulle ett gynnsamt utslag i SCOTUS innebära rent praktiskt? Kan man förvägra vissa delstater rätten att utse elektorer? Dvs. att man stryker de delstater där det förekommit skumraskens, gör det? Och då riskerar man väl hamna i ett läge där ingen fått över 270 elektorsröster? Eller handlar det bara, som allting annat, om rena pengar? Att SCOTUS dömer delstaten att böta ett visst belopp för att man "stulit" valet men låter dem utse elektorer ändå?

När det gäller utslag i SCOTUS så är marginalerna betydligt mindre än man tror. MSM gastar förvisso ofta högt och brett om "konservativ majoritet i många, många år framöver", men tänk ett steg längre. Det står f.n. 6-3 till de konservativa. Det är givet att de tre liberala domarna kommer rösta mot Trump. Det betyder att det räcker med att två ytterligare domare INTE röstar för Trump. Chefsdomare Roberts (som utsågs av NeoCon globalisten George W. Bush) har på senare tid börjat visa allt liberalare tendenser och har allt oftare börjat rösta med den liberala minoriteten och därmed säkerställt att deras sida vunnit (detta var förvisso när RBG fortfarande levde så då räckte det med att han bytte sida för att de skulle vinna). I novarande läge innebär det att det skulle står 5-4 till Trump. Endast en till domare skulle behöva skrämmas, hotas eller pressas av Antifa eller liknande till att byta sida och då faller alltihopa. Alternativt om Amy Coney Barrett anmälet jäv, för då blir det 4-4 och då har jag för mig att chefsdomare Robets har utslagsrösten, dvs. anti-Trump sidan skulle vinna i det läget.
Hehe, jo, jag insåg rätt snabbt att jag skrev ett svar som ledde tillbaka till utgångspunkten.

Det är en väldigt befogad fråga du har där. Vad skulle det innebär rent praktiskt om SCOTUS fäller ett avgörande till Trumps fördel? Jag vet uppriktigt sagt inte. Och hela ditt andra stycke är klart värt att begrunda. Jag tror att det enda vi kan göra är att spänna fast säkerhetsbältena och vänta.
2020-11-24, 18:51
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluemellonme
Jag försöker klura ut hur Hong Kong och Serbien har lyckats kommer med på ett hörn. Serbien som är en kommunistisk diktatur enligt Powell.

Kan det vara så att Tito och Chavez har hackat maskinerna från andra sidan?

Jag tror hon helt enkelt har gått och blivit lite smågalen under pandemin (förstår dock det med tanke på hur folk inte har samma sociala kontakt längre) eller så har hon helt glömt bort att Chavez är död sedan flera år tillbaka och att Serbien är så långt ifrån kommunistiskt man kan komma.

Om det inte är så, ja då måste hon tro att det är spöken som fuskar åt demokraterna
2020-11-24, 18:53
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shakta
Du menar så här ?

https://www.youtube.com/watch?v=TioTwXaZ1So

Ja, tekniskt sett fick vissa vara där inne. Förresten det där är ca six feet som stod i artikeln (som tidigare var 20 feet).

En del verkar INTE veta vad en valobservatör är för något.

Hint :

Det är inte en publik som hejar på som cheerleaders när folk räknar rösterna.

Så när du skrev "Var någonstans erkänner dem det ? Skicka gärna med en länk så man får läsa ditt påstående." var du inte alls intresserad av att få en länk?
2020-11-24, 18:54
Medlem
WolfmanJackSrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Ibland glömmer jag att jag diskuterar med vänsterblivna. DINA KÄNSLOR ÄR INTE VIKTIGA OCH KAN INTE PÅVERKA VERKLIGHETEN.

Att du KÄNNER att 350% fler än som registrerat sig gått och röstat bara för att byn inte ligger i Michigan är för mig bara konstigt. För dig så KÄNNS det viktigt och SUSPEKT, men för mig är det avvikelsen som är viktig. Men du får köra på det - att 350 % röstberättigande röstande i Belleville spelar inte någon roll för du KÄNNER så. Eftersom det inte ligger i Michigan.

Det är uppenbart att vi befinner oss på helt olika platser i livet. Du lever i en känslobaserad värld och jag i en faktabaserad.

Benville, befolkning = 102, rösträttsregistrerade = 71, antal röstande = 63.
Hur får du det till 350%?
2020-11-24, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Jag tror hon helt enkelt har gått och blivit lite smågalen under pandemin (förstår dock det med tanke på hur folk inte har samma sociala kontakt längre) eller så har hon helt glömt bort att Chavez är död sedan flera år tillbaka och att Serbien är så långt ifrån kommunistiskt man kan komma.

Om det inte är så, ja då måste hon tro att det är spöken som fuskar åt demokraterna

Ifall ni inte har sett intervjuerna/presskonferenserna så säger hon flera gånger att det finns en grupp människor som har haft sina fingrar i andras val sen 60 år tillbaka tillsammans med en trebokstavs-organisation i USA. Venezuela och Serbien samt 19 andra länder finns på listan över nationer vars val har blivit utsatt för valfusk av just denna grupp människor tillsammans med trebokstavs-organisationen.

Eller förnekar du CIA och USAs inblandning i andra nationers val de senaste 60 åren?
Senast redigerad av Frymybrain 2020-11-24 kl. 18:58.
2020-11-24, 18:56
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frymybrain
Ja, och det är bara 71 av dom som får rösta. 63 kom, 89% turnout.
Vad är problemet?

Det var 71 registrerade. Alla som får rösta behöver nödvändigtvis inte ha registrerat sig. Hur som helst, din länk på läckt bevismaterial stämmer inte.
2020-11-24, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fasligt
Jenna Ellis bekräftar just nu att Trump legal team fokuserar på det konstitutionella spåret och att det inte är aktuellt att se sig besegrade med anledning av certifieringarna i Michigan och Pensylvania. Hon underströk också att de enda officiella källorna kring vad som faktiskt pågår och inte är Team Trump, Rudy Guilliani och hon själv.

Spännande

Newsmax
Men det betyder också att man inte har ambitionen att bevisa valfusk utan bara att man vill ogiltigförklara många av Bidens poströster med hänvisning till att lagar som tillät dessa poströster var okonstitutionella.

Föreställ dig att ett sådant mål kommer inför HD. Domstolen vet då att Biden vann men kan genom ett beslut av en handfull domare i praktiken ogiltigförklara valet och ge segern till förloraren.

Är det sannolikt att domstolen vill utnyttja den makten att på egen hand tillsätta president och vad kommer då hända i USA. Jag sätter sannolikheten till noll procent, helt oavsett hur pass okonstitutionella dessa lagar ansetts vara.
2020-11-24, 19:02
Medlem
seaworthys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Hehe, jo, jag insåg rätt snabbt att jag skrev ett svar som ledde tillbaka till utgångspunkten.

Det är en väldigt befogad fråga du har där. Vad skulle det innebär rent praktiskt om SCOTUS fäller ett avgörande till Trumps fördel? Jag vet uppriktigt sagt inte. Och hela ditt andra stycke är klart värt att begrunda. Jag tror att det enda vi kan göra är att spänna fast säkerhetsbältena och vänta.

Ni har uppenbara problem med vad SCOTUS sysslar med. Om specifika ärenden på delstats nivå hamnar på deras bord kan dom fälla ett avgörande. I rent etiska problem kan det vara avgörande ifall en domare är konservativ eller liberal, men knappast när det kommer till val. Domarna sitter på livstid och riskerar knappast sitt anseende för en tillfällighet som Donald Trump.

Alla jönsar verkar tro att det är en samling ayatolla som är Trump-vänliga och vill ha honom som president. Jag tycker det är högst tveksamt att kalla Donald Trump för konservativ eller ens republikan.
2020-11-24, 19:09
Medlem
DonaldTrummps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Men det betyder också att man inte har ambitionen att bevisa valfusk utan bara att man vill ogiltigförklara många av Bidens poströster med hänvisning till att lagar som tillät dessa poströster var okonstitutionella.

Föreställ dig att ett sådant mål kommer inför HD. Domstolen vet då att Biden vann men kan genom ett beslut av en handfull domare i praktiken ogiltigförklara valet och ge segern till förloraren.

Är det sannolikt att domstolen vill utnyttja den makten att på egen hand tillsätta president och vad kommer då hända i USA. Jag sätter sannolikheten till noll procent, helt oavsett hur pass okonstitutionella dessa lagar ansetts vara.

DJT poströstade (förtidsröstade) på sig själv. Vågar man verkligen ogiltigförklara DJTs röst?
I hur många val internationellt har oppositionen fuskat sig till en valvinst?

Mike Pence
2020-11-24, 19:14
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven

Ni slänger er med inlägg om SCOTUS som en femåring som lärt sig ett nytt ord.

Det här är inget middagsbord där pappa SCOTUS bestämmer vem som har rätt i bråket mellan två bröder.

VAD skulle ETT avgörande kunna vara som är till Trumps fördel? Kan ni beskriva det? Har ni ens en aning om vad ni babblar om?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in