Citat:
Ursprungligen postat av
smultronkungen2
Herregud, man skriver inte in allting man INTE får göra, möjligtvis i din fantasivärld men inte ute i den riktiga världen. Om det finns en federal lag som tar upp vem som får göra ändringar i valröst lagen i en stat och hur den processen ser ut och den klausulen inte har inkluderat att guvernören har den möjligheten, så har inte guvernören den möjligheten även fast man inte uttryckligen har skrivit att han inte har det. Precis som man inte skrivit in att Emma17 inte har den möjligheten men hör och häpna, du har inte heller möjlighet att ändra i lagarna.
Jag har frågat dig 4 gånger nu men jag frågar en 5:e. Den här omtalade federala lagen du snackar om, kan du visa vilken lag du syftar på. Den som bestämmer vem som får göra ändringar i röstreglerna.
Citat:
Ursprungligen postat av
smultronkungen2
Om du menar på att guvernören har rätt att ändra i röstlagarna får du ta fram den klausul som backar upp det. Att säga att det inte finns nån klausul som säger att han inte får det hade kanskue funkat på dagis eller i din fantasivärld men inte här.
Jag har aldrig påstått att guvernören har rätt att ändra i röstreglerna. Det är du som ar upp det gång på gång. Jag har bara påstått att det inte är konstitutionen eller federala lagar som stoppar honom.
Citat:
Ursprungligen postat av
smultronkungen2
Kommer man fram till att någon har ändrat lagen på ett sätt man inte får kan du räkna med att det får konsekvenser det är just reglerna och att alla följer dom som gör valet genomförbart med bra förutsättningar. Lagarna finns liksom där av en anledning, just för att man ska kunna bibehålla säkerhet och att folk ska ha sin rätt till en röst. Skulle det hända får du helt enkelt attackera den idioten som bestämde sig att han kunde ställa sig över lagen och pajja för sitt folk och deras röster.
Det kan få konsekvenser för guvernören ja, men det är ett oacceptabelt resultat att hundratusentals röstare som följt de regler som gäller tas ifrån sin konstitutionella rätt att rösta. Om det nu var så viktigt för republikanerna att reglerna inte ändrades, så hade de 8 månader på sig att åtgärda problemet utan att bryta mot konstitutionen.