2020-11-24, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Jag köper inte förklaringen alls. Soffliggare bryr sig inte om politik och struntar i vem som var och blir president och detta val borde inte vara intressantare än andra för dessa. Historiskt sett har USA aldrig sett sådant massiv ökning av rösterare ökningen är i bisarra storleksmått.

Det beskriver snarare det orimliga väl.
Framför allt att en gammal dement gubben Biden skulle locka fram fler väljare än Obama, skrattretande ut i fingertopparna.
Medlem
Japhys avatar
De har gjort det förr och har såklart gjort det igen:
Citat:
A 61-year-old Belleville man was sentenced Thursday to five years in prison for submitting phony absentee ballots while he was working on the 2007 election campaign of state Sen. Teresa Ruiz (D-29).

John Fernandez had been found guilty of fraud, forgery, records tampering and conspiracy in September, State Attorney General Jeffrey Chiesa said in a statement. Fernandez had also been forced to surrender his job with the Essex County Office of Economic Development.
https://patch.com/new-jersey/belleville/belleville-man-gets-five-years-for-voter-fraud
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Ibland glömmer jag att jag diskuterar med vänsterblivna. DINA KÄNSLOR ÄR INTE VIKTIGA OCH KAN INTE PÅVERKA VERKLIGHETEN.

Att du KÄNNER att 350% fler än som registrerat sig gått och röstat bara för att byn inte ligger i Michigan är för mig bara konstigt. För dig så KÄNNS det viktigt och SUSPEKT, men för mig är det avvikelsen som är viktig. Men du får köra på det - att 350 % röstberättigande röstande i Belleville spelar inte någon roll för du KÄNNER så. Eftersom det inte ligger i Michigan.

Det är uppenbart att vi befinner oss på helt olika platser i livet. Du lever i en känslobaserad värld och jag i en faktabaserad.
Du blandar för övrigt ihop begreppen här - röstberättigade är alla som får rösta och det är inte det som det snackade om utan röstregistrerade, du kan registrera dig på valdagen så därmed kan ett valdeltagande få högre procent än vilka som reggat sig. Men låt inte fakta komma i vägen för dina känslor gunben, det går jättebra för Trump!
2020-11-24, 16:59
Avstängd
Republikanerna i Florida använde falska liberala kantater i senatsvalet i Florida som stal röster från de Demokratiska kandidaterna

https://edition.cnn.com/2020/11/23/politics/florida-dark-money-mystery-invs/index.html
2020-11-24, 17:00
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Framför allt att en gammal dement gubben Biden skulle locka fram fler väljare än Obama, skrattretande ut i fingertopparna.

Biden tävlade inte med Obama utan med Trump. Trump är ganska kontroversiell.
2020-11-24, 17:02
Medlem
Emma18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Herregud, man skriver inte in allting man INTE får göra, möjligtvis i din fantasivärld men inte ute i den riktiga världen. Om det finns en federal lag som tar upp vem som får göra ändringar i valröst lagen i en stat och hur den processen ser ut och den klausulen inte har inkluderat att guvernören har den möjligheten, så har inte guvernören den möjligheten även fast man inte uttryckligen har skrivit att han inte har det. Precis som man inte skrivit in att Emma17 inte har den möjligheten men hör och häpna, du har inte heller möjlighet att ändra i lagarna.
Jag har frågat dig 4 gånger nu men jag frågar en 5:e. Den här omtalade federala lagen du snackar om, kan du visa vilken lag du syftar på. Den som bestämmer vem som får göra ändringar i röstreglerna.

Citat:
Om du menar på att guvernören har rätt att ändra i röstlagarna får du ta fram den klausul som backar upp det. Att säga att det inte finns nån klausul som säger att han inte får det hade kanskue funkat på dagis eller i din fantasivärld men inte här.
Jag har aldrig påstått att guvernören har rätt att ändra i röstreglerna. Det är du som ar upp det gång på gång. Jag har bara påstått att det inte är konstitutionen eller federala lagar som stoppar honom.

Citat:
Kommer man fram till att någon har ändrat lagen på ett sätt man inte får kan du räkna med att det får konsekvenser det är just reglerna och att alla följer dom som gör valet genomförbart med bra förutsättningar. Lagarna finns liksom där av en anledning, just för att man ska kunna bibehålla säkerhet och att folk ska ha sin rätt till en röst. Skulle det hända får du helt enkelt attackera den idioten som bestämde sig att han kunde ställa sig över lagen och pajja för sitt folk och deras röster.
Det kan få konsekvenser för guvernören ja, men det är ett oacceptabelt resultat att hundratusentals röstare som följt de regler som gäller tas ifrån sin konstitutionella rätt att rösta. Om det nu var så viktigt för republikanerna att reglerna inte ändrades, så hade de 8 månader på sig att åtgärda problemet utan att bryta mot konstitutionen.
2020-11-24, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Predictive progamming, precis som media och alla bara förutspådde att valet skulle dra ut på tiden och att valet skulle vara mycket jämt.
Just det. Universitet, mediahus, rena pollingfirmor, republikanska tankesmedjor, interna polls hos partierna, alla ljuger för att få fram Biden. Låter rimligt. Mediahuse förstår jag såklart att ni tror men universiteten, lokala firmorna, republikanska tankesmedjor, liksom Trafalgar, trumps favoritpollster? Alla de menar du?
2020-11-24, 17:03
Medlem
frdks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dembotronen-2.0
Idiottråden nummer ett överträffas bara av översteprästen själv Trump och hans mer eller mindre halvgalna entourage av minions

Finns anledning att diskutera ämnet som vuxna människor. För nyinsatta som du själv verkar vara kan jag rek se den här intervjun med Sidney Powell från i lördags (20min lång, se framförallt sista 5 min)

https://youtu.be/Y68pEknYyCM

Det summerar vad alla sitter fängslad av och följer... skulle vara den största skandal i hela USAs historia och skriva om historieböcker 20 år tillbaka i flera av världens länder. Hela latin och Sydamerika, stora delar av Afrika m.m
Den kommer publiceras onsdag som tidigast, fredag senast.
2020-11-24, 17:03
Medlem
Emma18s avatar
Citat:

https://patch.com/new-jersey/belleville/belleville-man-gets-five-years-for-voter-fraud
Hur är det relevant att en helt annan person dömdes för valfusk i en helt annan delstat, för 13 år sen?
2020-11-24, 17:05
Medlem
siisters avatar
Citat:

Vi har hittills pratat BENVILLE
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonaldTrummp
Det är detta som är DJTs problem, dåliga rådgivare. En "smoking gun" det värsta som grävs fram till PKn. Overvoting och inte nog med det 74,60% av rösterna DJT. Typiskt valfusk och därför vinner DJT. Frågan är varför man är säker på att domaren drar samma slutsats. Powell framför anklagelser om fusk vid alla val sen 60-talet, inte heller det nödvändigtvis positivt för DJT. Smoking Guns. Sen "bibliska proportioner", jamen Bibeln är ju en sagobok. Smoking Guns. Dåliga rådgivare.

Mike Pence
En sak som är lite lustig är Trumps modus operandi. Man får intrycket att han hänger på allt som är på tapeten för stunden. Bättre strategiskt hade kanske varit att göra ett statement direkt efter valet där man säger att president Trump inte har några tankar på att erkänna sig besegrad, och att "we're going to have the federal government to look into this". Sedan är man tyst i sex dagar. Uttalar sig igen när folk börjar prata om att det snart gått en vecka och ingenting, yada-yada. Men vad vet jag. Det heter fortfarande att man känner sig säker på sin bevisning. "Vänta ni bara", och då gör vi väl det då.
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Det vanliga tramset "Det finns ju jättemycket". När ni sedan får en klar fråga, duckar ni.

Detta har jag tagit upp kanske tio gånger nu, utan ett enda svar. Kan du svara? Kan du det?

Sidney Powell säger att 450 000 Biden-röster i swing states är bevis på valfusk eftersom man bara har röstat i presidentvalet och inte i de andra valen.

Kan du förklara varför detta är valfusk?

https://www.thegatewaypundit.com/2020/11/identified-450000-ballots-miraculously-vote-joe-biden-sidney-powell-drops-bomb-sunday-morning-future s-video/

Man kanske kan jämföra med andra countys och stater om det förekommer lika många röster bara för presidenten och resten tomt.

Citat:
Ursprungligen postat av IsraelWatch
https://www.youtube.com/watch?v=HFK0DgZ9BgA&ab_channel=BrianTylerCohen

Talesperson för dominion uttalar sig i FOX NEWS.

Hahaha, tyckte han verkade trovärdig?!! Sväljer när han svarar och blundar i slutet på svaret samtidigt som blicken flackar. Var han den bäste man kunde skicka fram? Jag ser fram emot att bevisen som kommer presenteras.

Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81

Fullständigt befängt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in