2020-11-24, 16:31
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Det vanliga tramset "Det finns ju jättemycket". När ni sedan får en klar fråga, duckar ni.

Detta har jag tagit upp kanske tio gånger nu, utan ett enda svar. Kan du svara? Kan du det?

Sidney Powell säger att 450 000 Biden-röster i swing states är bevis på valfusk eftersom man bara har röstat i presidentvalet och inte i de andra valen.

Kan du förklara varför detta är valfusk?

https://www.thegatewaypundit.com/2020/11/identified-450000-ballots-miraculously-vote-joe-biden-sidney-powell-drops-bomb-sunday-morning-future s-video/
Eftersom det är oerhört avvikande från normalt röstbeteende är det en av många indikationer på allvarligt valfusk. Bevisen kommer ju presenteras inom kort, annars är det bara att skita i det. Slappna av nu!
2020-11-24, 16:40
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Frågan är vad ett utslag i SCOTUs i det läget skulle kunna utmynna i? Om en sådan stämning vinns, får det några praktiska konsekvenser utöver att de berörda delstaterna får en smäll på fingrarna och ett "aja-baja, nu hoppas vi att ni inte gör om detta tilltag till nästa gång"?
Tja, som påpekats verkar det sanningen att säga aningen osannolikt att man skulle slänga ut en massa röster.

Omval utan möjlighet att poströsta — dock trist för militären — vore mer rättvist, kan jag tycka, men om man får tro andra i tråden finns inte stöd för omval i det amerikanska valsystemet. Annars kunde man lätt skylla på C19. "Undantagstillstånd".
2020-11-24, 16:40
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Nu händer det grejer! Steven Crowder uppmanar det amerikanska folket till motstånd och olydnad mot Bidens försök att sno valet!

https://www.youtube.com/watch?v=BcSt5CZ4N2M

Och vad ska en komiker få för saker att hända, menar du?
2020-11-24, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Förklara ovanstående lite mer ingående, tack. Jag håller inte med om att 350 % av 82 personer bara är "några stycken". Enligt mig är det långt fler än som var registrerade. Hela 3,5 gånger fler.
Benville, som röstade republikanskt menar du? De kanske bara var dåliga på att registrera sig för de är så få att de kan gå till vallokalen på dagen. Vad jag tycker är mer märkligt är att precincten de hänvisar till ligger i Minnesota, inte Michigan som de skriver - känns det seriöst och genomarbetat?
2020-11-24, 16:43
Medlem
DonaldTrummps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Här kan du kolla siffrorna. 74.60% på Trump. Är det också en statistisk avvikelse?

https://electionresults.sos.state.mn.us/Results/Index?ersElectionId=136&countyid=4&Scenario=Precin cts&selectprecincts=1589974

Det är detta som är DJTs problem, dåliga rådgivare. En "smoking gun" det värsta som grävs fram till PKn. Overvoting och inte nog med det 74,60% av rösterna DJT. Typiskt valfusk och därför vinner DJT. Frågan är varför man är säker på att domaren drar samma slutsats. Powell framför anklagelser om fusk vid alla val sen 60-talet, inte heller det nödvändigtvis positivt för DJT. Smoking Guns. Sen "bibliska proportioner", jamen Bibeln är ju en sagobok. Smoking Guns. Dåliga rådgivare.

Mike Pence
2020-11-24, 16:44
Medlem
Citat:
Okej, men dina åsikter är inte relevanta. Det avviker från tidigare resultat. Resultat som går långt tillbaks i tiden.

Ur frekvensiansk synvinkel avviker det inte statistiskt. Du får gärna bevisa mig fel och ge mig parametrarna du använder för att säkerställa statistiskt säkerställd avvikelse.

Det åligger dig att belägga statistiskt säkerställd avvikelse, då författaren till ditt referat inte gör det.
2020-11-24, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Jag köper inte förklaringen alls. Soffliggare bryr sig inte om politik och struntar i vem som var och blir president och detta val borde inte vara intressantare än andra för dessa. Historiskt sett har USA aldrig sett sådant massiv ökning av rösterare ökningen är i bisarra storleksmått.

Det beskriver snarare det orimliga väl.
Hur kommer det sig att alla undersökningar inför valet prickade in att det här valet skulle bli historiskt då menar du? Att du inte "köper" det duger inte, du får hänvisa till lite data på att folk planerade stanna hemma. https://fivethirtyeight.com/features/americans-say-theyre-fired-up-to-vote-especially-democrats/ <- flera olika källor som förutspådde just det som hände.
2020-11-24, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Om valet hänger på 500 röster i en delstat så är det befogat att kämpa in i det sista. Det har man en plikt att göra mot de egna väljarna.

Här handlar det om tusentals röster i flera delstater som måste gå till Trump för att ändra valresultatet. Det är inget fel att påtala valfusk om det har förekommit, men då ska man ha bevis.
Om Gore hade fått en omräkning till så hade han vunnit pga av logistiken med de hanterade valsedlarna hade inneburit att fler chads hade hamnat på botten i valsäckarna, så mycket för integriteten i det amerikanska valsystemet.
Ps, jag är ingen fan av Trump som person, men jag stöder den politik han fört.
2020-11-24, 16:53
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ibland glömmer jag att jag diskuterar med vänsterblivna. DINA KÄNSLOR ÄR INTE VIKTIGA OCH KAN INTE PÅVERKA VERKLIGHETEN.

Att du KÄNNER att 350% fler än som registrerat sig gått och röstat bara för att byn inte ligger i Michigan är för mig bara konstigt. För dig så KÄNNS det viktigt och SUSPEKT, men för mig är det avvikelsen som är viktig. Men du får köra på det - att 350 % röstberättigande röstande i Belleville spelar inte någon roll för du KÄNNER så. Eftersom det inte ligger i Michigan.

Det är uppenbart att vi befinner oss på helt olika platser i livet. Du lever i en känslobaserad värld och jag i en faktabaserad.

Det är ingen som går på känslor här förutom du.

Donald J. Trump and Michael R. Pence 47 (74.60%)
Joseph R. Biden and Kamala Harris 16 (25.40%)
= 63

Total Population 103
https://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:fBHS1djy5s8J:https://minnesota.hometownlocator.com/counties/subdivisions/data,n,township%2520of%2520benville,id,2700705284, cfips,007.cfm+&cd=1&hl=sv&ct=clnk&gl=se

Siffran 350% stämmer inte. Inte på något ställe i USA
2020-11-24, 16:55
Medlem
IsraelWatchs avatar
https://www.youtube.com/watch?v=HFK0DgZ9BgA&ab_channel=BrianTylerCohen

Talesperson för dominion uttalar sig i FOX NEWS.
2020-11-24, 16:56
Medlem
Emma18s avatar
Citat:
Förklara ovanstående lite mer ingående, tack. Jag håller inte med om att 350 % av 82 personer bara är "några stycken". Enligt mig är det långt fler än som var registrerade. Hela 3,5 gånger fler.
I distriktet finns ungefär 86 invånare och det var totalt 63 som röstade. Vi vet inte exakt hur många som bor där 2020, vi vet inte hur många som är myndiga och vi vet inte hur många som är registrerade. Men för att det skulle bli 350% valdeltagande skulle det betyda att endast 14 personer av ~86 var röstberättigade, vilket verkar otroligt.

350% är en hittepåsiffra från konspirationsteoretikerna och är ingenting som har hänt i verkligheten.
2020-11-24, 16:56
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aloc
Hur kommer det sig att alla undersökningar inför valet prickade in att det här valet skulle bli historiskt då menar du? Att du inte "köper" det duger inte, du får hänvisa till lite data på att folk planerade stanna hemma. https://fivethirtyeight.com/features/americans-say-theyre-fired-up-to-vote-especially-democrats/ <- flera olika källor som förutspådde just det som hände.

Predictive progamming, precis som media och alla bara förutspådde att valet skulle dra ut på tiden och att valet skulle vara mycket jämt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in