2020-11-24, 12:00
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Orsaker varför Trump INTE kommer lyckas.
  1. Han twittrar mindre
  2. Han kallar inte Joe Biden för Sleepy Joe något mera
  3. Dessa bevis som presenterades har bara varit teorier och ord
  4. Rudy Gulliani och Sindy Powell är med i någon sorts utredning. Bara detta säger att det kommer gå åt skogen
  5. Naiviteten är enorm hos de som tror att Trump kommer ändå vinna

Biden blir president. Luta er tillbaka för nu kommer bomber fällas över Mellanöstern igen.
2020-11-24, 12:00
Medlem
Blot-Svens avatar
Hur var det nu — skulle inte Jay Sekulow dra igång något nu i början på veckan?

Noterar även att det är mycket snack om C19 och att det skulle vara oansvarigt av Trump att dra ut på en hypotetisk överlämning för att folk dör under tiden. Det lär de fortsätta göra om Biden tar över. Man märker att många i Sverige är livrädda för Covid-19. Det går inte att leva sitt liv i skräck.

Hur som helst. Nu har ju Team Biden fått en nätt summa till sitt förfogande från GSA. Under tiden fortsätter Trump att ta strid mot korrupta byråkrater och suspekta deep state-agenter. OM Biden tar över, jag säger "OM", så är det bara business as usual. Glöm inte det.
2020-11-24, 12:02
Medlem
GoldFinger100s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Hon lär också ha anklagat Georgias guvernör Brian Kemp för att vara mutad. Kemp är republikan, men certifierade i helgen Bidens valseger i delstaten. Det övertrampet av Powell spelade nog också in.

Men ja, tv-eventet i fredags var en pinsam, bisarr tillställning.

Myckt möjligt att Brian Kemp är mutad, Dominion fick kontrakt på 100m $ endast i GA.
Men det är väll foliehatts konspirationer bara, korruption existerar inte
2020-11-24, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Hur ser det ut för PA nu?
Dom har ju gått till Biden.
PA kommer väl att certifiera vilken dag som helst. Det där målet om röster som anlände efter valdagen (men som poststämplats senast på densamma) och som därför lades åt sidan, har ingen praktisk betydelse, det handlar i sig själv om alldeles för få röster.

#BidenFTW!
2020-11-24, 12:08
Bannlyst
Vet inte om detta är ett dåligt skämt, men advokaten Lin Wood skriver att Brad Raffensperger och Hillary hördes säga följande på ett café i Atlanta igår.

Brad: Does Bleachbit work on video tapes?
Hillary: Not as well as a hammer.
Brad: Any other way to destroy evidence?
Hillary: If I had been in Nixon’s shoes, I would have burned the tape

Hänger tydligen ihop med denna stämning,
https://twitter.com/marie_moyers/status/1331070315976417280
Senast redigerad av Grumpyoldfart 2020-11-24 kl. 12:18.
2020-11-24, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aloc
Arizona med 11000 röster är väl den swingstate som var närmast? Vilka menar du avgjordes på något hundratal?

Gå lite djupare ner och kolla per distrikt. Du har snart hittat det
2020-11-24, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seaworthy
Jag har inte påstått att det är en skyddad titel, men okej. Jag har också gjort efterforskningar och finner inga tecken på systematiskt valfusk. Jag är därmed forskare och har samma kredibilitet som den här kvinnan.
Om du ska ha samma trovärdighet som henne måste du framträda i media och förklara sina fynd samt författa en lång rapport på flera tusen ord där du redogör för dina fynd. MINST! Och nej, sitta och dilla en massa skit på Flashback räknas INTE!
2020-11-24, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Hon lär också ha anklagat Georgias guvernör Brian Kemp för att vara mutad. Kemp är republikan, men certifierade i helgen Bidens valseger i delstaten. Det övertrampet av Powell spelade nog också in.

Men ja, tv-eventet i fredags var en pinsam, bisarr tillställning.

Det är inte speciellt bisarrt när hon ska ha information att det har använts för att sätta både demokrater och republikaner på maktpositioner, gå igenom det hon har presenterat.
2020-11-24, 12:14
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Om du ska ha samma trovärdighet som henne måste du framträda i media och förklara sina fynd samt författa en lång rapport på flera tusen ord där du redogör för dina fynd. MINST! Och nej, sitta och dilla en massa skit på Flashback räknas INTE!
Tvärtom. Om hon ska ha samma trovärdighet som seaworthy måste hon skapa en användare på Flashback och dilla sin skit.

Det är ju liksom inte du (eller jag) som dikterar vad forskning och/eller vetenskap är. Forskare publicerar naturligtvis i vetenskapliga tidskrifter. Det är genom denna process kunskap når världen. Konspirationsteorier når världen genom Flashback och sociala medier. Kunskap genom vetenskapliga tidskrifter.
2020-11-24, 12:16
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoldFinger100
Myckt möjligt att Brian Kemp är mutad, Dominion fick kontrakt på 100m $ endast i GA.
Men det är väll foliehatts konspirationer bara, korruption existerar inte
Lite tankeväckande är också att Dominion tycks ha gått under jorden helt.

Jag undrar hur de ska repa sig från detta, rent oavsett om rättsfallen leder till något eller ej.
2020-11-24, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itazon
Det är inte en skyddad titel. Det är inte "träd" eller "knäppskalle" heller, men när jag skriver "träd" eller "knäppskalle" så förstår ändå de flesta vad jag menar för att vi har en samsyn på vår begreppsanvändning.

Jag vill utan vidare påstå att det finns en samsyn på innebörden av "forskare", och den uppfylls inte av personen i fråga.
Detta: https://www.amazon.com/Donald-Trump-Still-President-Political/dp/1706829744 är alltså det som scrollock använder som bevis för att denna Sarah är väl insatt i frågan - hon har ju publicerat en bok om Trump!. Klicka på "Look inside" för att se vilka fantastiska insikter hon har.
2020-11-24, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frymybrain
Det är inte speciellt bisarrt när hon ska ha information att det har använts för att sätta både demokrater och republikaner på maktpositioner, gå igenom det hon har presenterat.
Powells misstag var att hon, i rollen som advokat, sade högt, ljudligt och offentligt vad de andra bara tänkte eller antydde mellan raderna. Att öppet kränga teorier om att guvernörer och tunga politiker inne i USA är mutade och har fixat valet, t o m flera val på raken, funkar på Breitbart men inte inför en domstol, särskilt inte SCOTUS.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in