2020-11-24, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seaworthy
Ursäkta, men om hon ska anses vara forskare vill jag se hennes vetenskapligt publicerade artiklar.
Är "forskare" en skyddad titel påstår du? Vilken myndighet utfärdar i så fall certifikant där det står "forskare" på? Om du säger att du gjort "efterforskningar", begår du ett brott då ifall det uppfattas att du agerar utan yrkeslicens?
Senast redigerad av scrollock 2020-11-24 kl. 11:47.
2020-11-24, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frymybrain
https://ballotpedia.org/Presidential_battleground_states,_2020

Finns flera swing-states där det är ett par hundra till några tusen människor som avgjorde.

Bara ta en titt igenom.
Arizona med 11000 röster är väl den swingstate som var närmast? Vilka menar du avgjordes på något hundratal?
2020-11-24, 11:26
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Divination
Bidens stödtrupper i form av marxister som BLM och Antifa har kaosat sen maj. Trumpanhängare nu har ju demonstrerat fredligt oavsett hur mycket fulmedia ljuger om den saken. Den dagen vår sida bestämmer sig för våld som linje så kan jag lova att det kommer att märkas högst påtagligt.

Låt oss först se hur team Trump presenterar sina bevis i SCOTUS. För övrigt håller jag med dig, samma sak kan man dessutom applicera på Sverige också.

Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Jag tycker att det ska bli mer intressant att se hur många republikanska politiker som står bakom Trump den 19:e januari. Eller om en månad, för den delen.

Därvidlag håller jag med dig. Jag utgår från att många framför allt republikaner är riktigt stressade nu. Stressade människor handlar sällan rationellt. NSA ser och hör allt. Misstänker man treason så öppnas många dörrar på avlyssning och åtal. De bör också betänka att Sidney Powell kommer komma i en andra våg.

Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Det är kapitalister mot kapitalister, högerextrema mot liberala. Trump döljer också vilka han egentligen gagnar, de rika har blivit rikare, de fattiga har blivit fattigare.

Biden kommer att ta både klimatkrisen och C19 på allvar, det är bra, han verkar förankrad i verkligheten.

Men tyvärr kommer nog både krig och orättvisor att fortsätta.

Vi tjänar ingenting på att leva i Trumps fantasivärld, han döljer de verkliga, stora problemen med sin misstro mot allt och alla.

Jag har läst flera av dina inlägg, men jag tror inte jag kommenterat något. Du är själva sinnesbilden av någon som är hjärntvättad av MSM. Alla vaknar inte men om du gör det så kommer du se tillbaka på dylika inlägg och skämmas. Du kan trösta dig med att du inte är ensam.
2020-11-24, 11:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Trams! Det där har man försökt i snart fyra års tid med alla möjliga medel och fulknep, och man har även drivit det så långt som att man kört igång ett försök till riksrättsförfarande som man visste var bogus och att man skulle torska på momangen. Att en vänsterbliven akademiker som aldrig ens träffar Trump i fråga sedan sitter och skriker en massa öknamn är totalt ointressant och att vänster-MSM ens rapporterar om det påvisar bara deras deperation att gripa efter vartenda litet halmstrå för att försöka smäda Trump. Jag tycker det är rätt patetiskt faktiskt.

Hur ofta träffar din Sarah Trump?
2020-11-24, 11:33
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Det är kapitalister mot kapitalister, högerextrema mot liberala. Trump döljer också vilka han egentligen gagnar, de rika har blivit rikare, de fattiga har blivit fattigare.

Biden kommer att ta både klimatkrisen och C19 på allvar, det är bra, han verkar förankrad i verkligheten.

Men tyvärr kommer nog både krig och orättvisor att fortsätta.

Vi tjänar ingenting på att leva i Trumps fantasivärld, han döljer de verkliga, stora problemen med sin misstro mot allt och alla.

Det finns inga högerextrema. Du tänker säkert på KKK på ca 100 pers.
De rika har blivit rikare. Svar JA. Men de fattiga har blivit rikare också. Detta är frukterna från kapitalismen. Finns studier på detta att folket har fått det ekonomiskt bättre när kapitalismen är vild och ond, än att staten ska styra varje människa efter optimal jämlikhet ā la överklass-korruption.

Biden kommer INTE lyckas motverka kinesviruset. Har inget land lyckas, varför ska Biden lyckas.
Ta på allvar kan man göra. Det är enkelt. Bara säga att man ser det som allvarligt.

Klimatkrisen kommer försvinna i USA, men det betyder att det pumpas olja i andra länder
Tro inte att Biden kommer vara ett svar på ett problem. Hans mål är att bara köra den liberala dagordningen att man flytta problemen till låglöneländer.

USA kommer bli som en Disney-film där rika universitetsstuderande får subventioneringar och de som är korkad och dumma får jobba på soptippen. Alla är vita och de bruna får skit, så länge dom inte har pengar att köpa till sig social status.

Trump är verklighet - Den onda dåliga verkligheten.
Biden är fantasi - Den fina ofungerande verkligheten.

Allt bara för att lura folket - igen. Samma gamla sterotypiska korrupta politiker som har ändrat från att vara pro-KKK på 70-talet och vägra bussa negerskiten till vita skolor, till att vara världens neger-buss till vita områden.
2020-11-24, 11:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av aloc
Arizona med 11000 röster är väl den swingstate som var närmast? Vilka menar du avgjordes på något hundratal?

Ingen, det finns ingen stat som avgjordes av ett par hundra röster som han påstår.
2020-11-24, 11:38
Medlem
Citat:
Är "forskare" en skyddad titel påstår du? Vilken myndighet utfärdar i så fall certifikant där det sår "forskare" på? Om du säger att du gjort "efterforskningar", begår du ett brott då ifall det uppfattas att du agerar utan yrkeslicens?

Det är inte en skyddad titel. Det är inte "träd" eller "knäppskalle" heller, men när jag skriver "träd" eller "knäppskalle" så förstår ändå de flesta vad jag menar för att vi har en samsyn på vår begreppsanvändning.

Jag vill utan vidare påstå att det finns en samsyn på innebörden av "forskare", och den uppfylls inte av personen i fråga.
2020-11-24, 11:41
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Såg det på CNN vid midnatt igår och tänkte "Haha YES - där satt den!". Tillsammans med MI:s certifiering var det i praktiken spiken i kistan för Trumps förhoppningar om att riva upp valet.

Efter alla dessa nederlag och juridiska sågningar är de chanslösa hos HD.

De var chanslösa redan innan. Att det drar ut på tiden för Powell beror på att hon inte har något case. Både hon och Giuliani försöker just nu pussla ihop en roadmap som de hoppas ska hålla.

Och de kan inte gå till SCOTUS direkt med ett sånt case. De måste gå långa vägen genom alla delstater de ifrågasätter. Och SCOTUS blir sedan tvungna att titta på varje individuellt överklagat fall.

De är chanslösa. Dead and buried on arrival.
2020-11-24, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itazon
Det är inte en skyddad titel. Det är inte "träd" eller "knäppskalle" heller, men när jag skriver "träd" eller "knäppskalle" så förstår ändå de flesta vad jag menar för att vi har en samsyn på vår begreppsanvändning.

Jag vill utan vidare påstå att det finns en samsyn på innebörden av "forskare", och den uppfylls inte av personen i fråga.
Instämmer, det är skillnad på forskare med verkliga akademiska meriter och en researcher som enbart jobbar för lön hos ett företag och som därvid nästan aldrig publicerar i vetenskapliga tidskrifter. (Därmed inte sagt att akademiska forskare alltid är bra och icke-disputerade uppdragsforskare på företag alltid dåliga, men det är två olika sorter och de jobbar ofta på olika kriterier).
Senast redigerad av HepCat-X 2020-11-24 kl. 11:48.
2020-11-24, 11:50
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Jag noterar att Sidney Powell hyllats i den här tråden, men nu tar man avstånd från henne. Vad var det som hände egentligen?

Hon gick "Total Tinfoil" i TV på bästa sändningstid. Hon hade inte kunnat skämma ut Team Trump mer ens om hon även hade börjar prata om "chemtrails".
2020-11-24, 11:55
Medlem
seaworthys avatar
Citat:
Är "forskare" en skyddad titel påstår du? Vilken myndighet utfärdar i så fall certifikant där det står "forskare" på? Om du säger att du gjort "efterforskningar", begår du ett brott då ifall det uppfattas att du agerar utan yrkeslicens?

Jag har inte påstått att det är en skyddad titel, men okej. Jag har också gjort efterforskningar och finner inga tecken på systematiskt valfusk. Jag är därmed forskare och har samma kredibilitet som den här kvinnan.
2020-11-24, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Hon gick "Total Tinfoil" i TV på bästa sändningstid. Hon hade inte kunnat skämma ut Team Trump mer ens om hon även hade börjar prata om "chemtrails".
Hon lär också ha anklagat Georgias guvernör Brian Kemp för att vara mutad. Kemp är republikan, men certifierade i helgen Bidens valseger i delstaten. Det övertrampet av Powell spelade nog också in.

Men ja, tv-eventet i fredags var en pinsam, bisarr tillställning.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in