Citat:
Ursprungligen postat av
CKCS
Ok, säg att de kontrollerar kuverten och kommer fram till att 100.000 röster är olagliga. Vad ska de göra då? Problemet är att det är lätt att visa att olagliga röster räknats men det är svårt att bevisa på vilken kandidat de lagts. Vad med de områden där fler än 100% av de röstberättigade röstat? Skall de räknas? Nej, valet har inte gått rätt till och då ska Supreme Court diskvalificera det helt. Kommer man till någon annan slutsats saknar man helt en moralisk kompass.
Grejen är ju att kuverten redan har kontrollerats - när de registrerades. Och den som gör den kontrollen vet inte vem medborgaren har röstat på, det är i ett annat, slutet, kuvert. Så om en kontroll sker bör det verkligen inte vara i närheten av 100k röster utan snarare i ungefär samma härad som vid Georgiaomräkningen, några tusen hit eller dit.
Betänk också att även republikaner poströstat, fördelningen är i grova drag 1/3 rep, 2/3 demokrater. Så även om det handlade om 100 000 röster, så skulle det vara en 66k röster till biden, 33k till Trump, en nettovinst om 33k röster till Biden alltså, - i snitt. Det skulle inte förändra utgången i Pennsylvania.
Med det sagt, absolut, kontrollera gärna kuverten. Jag har inget problem med att en sådan kontroll sker. Vi vet dock att Trump inte kommer ge sig även om den kontrollen sker (Hur vet jag det? För att han fortfarande inte gett sig kring valet 2016 utan senast i somras hävdade att han vann popular vote, trots att hans egna utredning visade att inget fusk skett), och Trump kommer fortsätta twittra om att systemet är korrupt mot honom. Hur vet jag det senare - han twittrar fortfarande om att observatörer inte fick vara med i rösträknignslokalerna - när hans egna advokater erkänner i rätten att det alltid funnits observatörer på plats.
Angående att fler röstat än som finns röstberättigade - det är rakt av fel, jag tror du pratar om tabellen som visade att fler röstat än som var registrerade att rösta. Även det är dock falskt och kommer av att man tagit
data från tabeller innan valdagen. Av registrerade röstande ligger Minnesota högst med 91%, och Georgia lägst med 65% bland vågmästarstaterna.