2020-11-23, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
https://www.youtube.com/watch?v=_xT-O37vuL4
Rätt intressant interjuv detta med en från företaget som har maskinerna, Dags kanske man ska inse det är inget valfusk du KAN inte fuska med maskinerna dags ni lyssnar och lär er ens mula!

Hur lätt som helst att hacka en röstmaskin. Du behöver verktyg för 100-200 dollar.
2020-11-23, 21:44
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Jag säger detsamma då, och där tror jag att i princip alla håller med.

Något är fel när ekonomin ökar så mycket, men vanligt folks löner gör det inte.

Där finns det många jämförelser med 70-talets USA, och också med politik under 50-talet i USA.

Jag tycker inte vi ska ta en diskussion gällande BNP och samtidigt minskade löner, det är OT men något är fel som vi båda vet.
2020-11-23, 21:46
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frymybrain
Det var precis det du skrev. För det är precis det du repeterar dig i ditt inlägg.

Självklart han utnyttjade Media för att få fram sin poäng. För det är precis som han gör nu också genom att visa hur mycket skit och galla media spyr upp för själv hålla käften och låta media bevisa hans poäng.

För det är hans poäng - att exponera media för det dom är och vilka som styr media.

Men du har inte hängt med för fem öre.

Nej, nu får du skärpa dig.

Vad jag sade var att den långsiktiga utvecklingen sedan 70-talet är något märklig.

Jag vet inte vad du får ut av det här, men om det skall vara något är det väl bättre att du faktiskt följer diskussionen?

Hela lyckligagatandens inlägg går att förklara bara genom att titta på kontonamnet. Att ta upp löneutveckling är fullkomligt naturligt när man har valt ett sådant kontonamn.
2020-11-23, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Nja.. det är vad du påstår, för att du önskar att det ska vara så.

Självklart så spelar det stor roll för rättsprocesserna om resultaten är certifierade eller inte. Domstolar är självklart mindre benägna att agera i certifierade fall, än annars. Varför tror du annars att Trump och vissa republikaner är så kåta på att fördröja? De VET att uppförsbacken blir otroligt mycket jobbigare när resultaten är certifierade.

Kommande rättsprocesser kommer inte påverka valutgången genom att gå emot folkets röst. Bara en dagdrömmare kan inbilla sig det.

3 miljoner döda har ju röstat enligt Powell. Stämmer detta så kommer valet att omkullkastas.
2020-11-23, 21:47
Medlem
Michigan blir inte certiferat
2020-11-23, 21:48
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Ja Sidney inte är en "Trump-advokat" rent tekniskt, men hon är en Trump-advokat, rent effektivt.

Absolut, men jag må säga att i hennes två senaste framträdanden så verkade hon sliten, darrade på stämman och absolut inte den Sidney med självsäker Texas-dialekt som man är van att höra. Jag gissar på trött och må hon vila några timmar, hon är Kraken.
2020-11-23, 21:48
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinkelhak
För övrigt finns det inget som heter president-elect. Det är ett fabricerat begrepp.
Tituleringen president-elect tror jag har använts en längre tid för den kandidat som kommer att bli nästa president. Problemet nu är att det inte är avgjort vem som kommer att bli nästa president, så Biden kan inte tituleras president-elect.
2020-11-23, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HARD-WORKER
Michigan blir inte certiferat
Fortfarande oklart, de är fortfarande i "recess". Men en av dom verkade definitivt tveksam till att certifiera. Tror det krävs 3 av 4 ja i Michigan. Och de är ju 2 R och 2 D.
2020-11-23, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Nej, nu får du skärpa dig.

Vad jag sade var att den långsiktiga utvecklingen sedan 70-talet är något märklig.

Jag vet inte vad du får ut av det här, men om det skall vara något är det väl bättre att du faktiskt följer diskussionen?

Hela lyckligagatandens inlägg går att förklara bara genom att titta på kontonamnet. Att ta upp löneutveckling är fullkomligt naturligt när man har valt ett sådant kontonamn.

Jag följer den. Men du kommer med absurda inlägg där du repterar osanning. Finns inget i det du har sagt hittils som har stämt i sin helhet.
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henryskumberg
Hur lätt som helst att hacka en röstmaskin. Du behöver verktyg för 100-200 dollar.
Lyssna vad han säger så förstår du det fingerar inte som ni tror riktigt!
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Jag tror att hela Powell-affären och valfuskpresskonferensen med Guiliani är ett lockbete till att få media att förlöjliga trumpkampanjens påståenden om valfusk, allt för att än mer förarga alla amerikaner som känner sig blåsta på sin röst.

På presskonferensen svettades nämligen Giuliani som en gris medans alla andra var kruttorra. Om ni tittar på Giuliani så ser det ut som han har någonting under sin kostym, typ några lager extra plagg. Det är som om han ville svettas och att han ville att "hårfärg" skulle rinna ner för hans tinningar.
Man kan om inte annat peka efteråt på vad media valde att fokusera på i sin rapportering från nämnda presskonferens, om det skulle visa sig att påföljande rättsliga processer går Trumps väg.

Superseriöst att knacka ned en drapa om hur Rudy Giuliani stod med svetten lackande och hårfärgen rinnande men i stort utelämna det som framkom vid träffen i övrigt. Förutom att Powell sa sinnessjuka saker, så klart. Var det en show eller var det en show?
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Jag misstänker att Powells uppgift är att vinna i den allmänna domstolen – att väcka folket genom att åskådliggöra den korruption som ligger bakom valfusket.
Jag kan tänka mig att Powells uppgift är att engagera. Elda på etablissemangskritiska stämningar. Få amerikaner att tänka fritt. Få dem att gräva.
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
https://www.youtube.com/watch?v=_xT-O37vuL4
Rätt intressant interjuv detta med en från företaget som har maskinerna, Dags kanske man ska inse det är inget valfusk du KAN inte fuska med maskinerna dags ni lyssnar och lär er ens mula!

Nu har jag inte tittat på ditt klipp, sorry. Men det handlar alltså om en intervju med någon från företaget som gör maskinerna och han gör något så oväntat som att påstå att maskinerna är pålitliga!? Vilket jävla scoop!

Och ja, har han sagt det så finns det ju ingen som helst anledning att misstro honom.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in