Citat:
Ursprungligen postat av
Havhest
Her peker du på det som gjør at jeg tenker at alt står åpent i denne saken.
TH er fremdeles siktet, men politiet sier etter 2 år, at de fremdeles ikke har nok til tiltale.
Det finnes ingen bevis.
Når vi vet at TH har alibi, så er det en sterk indikasjon på at TH er uskyldig.
Uskyldighetsprinsippet står i en slik sammenheng sterkt.
Jeg blir bare mer og mer usikker på hva som har skjedd. Jeg har til og med begynt å tenke at kanskje Legokatt har rett.
Veldig vanskelig sak. Opplysningene vi har fått er minimal, resten består av motsigende vitneutsagn , sikkert pga det du nevner.
Godt skrevet!
Naiv tankegang at eneste mulighet er hvis han har drept henne selv med egne hender.
Med alle de pengene og kontaktene han har, så er det ikke så himla vanskelig å leie inn noen.
Du sier at det ikke finnes bevis, og det er feil. Det finnes en rekke indisier.
Motivet er veldig tydelig. Skilsmisse. Og alle løgnene til TH bygger opp under det. Han nekter for at det var noe skilsmisse på gang, mens dagbøkene forteller at det var store problemer i forholdet fram til 2018 og at det var snakk om skilsmisse. TH sier at bøkene lå lett tilgjengelige, og det er også løgn. Politiet leitet og leitet, men fant dem til slutt på arbeidsplassen. Uvisst om de har funnet alle. TH sier på NRK at han ikke hadde noe problemer med å dele, og at det ikke ville vært noe motiv dette med at hun kunne ta halve formuen. Enda en løgn. I dagbøkene står det at han frykter det økonomiske rundt en skilsmisse, og at noe måtte skje. Det er også mange andre løgner han har kommet med.
Dessuten satt AE å leitet på Finn.no og på Facebook etter et sted å bo.
Du sier at han har alibi. Men det forutsetter at Anne ble drept akkurat når han kom inn på Futurum.
Hun kan ha vært drept kvelden før, og så er det laget et spill med samtaler inn og ut.
Når vi ser på alle fornektelsene fra barna, eller datteren, så kan man jo lure på om de har vært med på dette for å dekke over. Bevisst eller ubevisst.
TH kan ha leid inn noen. Da er han forsatt skyldig i drap.
Det er nå en gang slik at de fleste ekteskapsdrap begås av mannen, og at i slike tilfeller er det snakk om en psykopat, og at det er snakk om skilsmisse. Dette er konstatert av spesialist Robert Hare.
Når vi ser på de detaljene vi har på TH, så stemmer det veldig med psykopatdisagnosen antisosial/dysosial personlighetsforstyrrelse med narsissistiske trekk. Narsissisme er også en psykopatdiagnose. Det første man legger merke til her er denne sykelige sparingen, og at han ikke unner sin kone noe som helst. Og så kommer dette med vold og trusler. Det vil bli bekreftet etterhvert at jeg hadde rett, akkurat samme som at det ble bekreftet at skilsmissepapirene var fra 2012 slik som jeg skreiv. Det er bevist at Anne ble drept hjemme i Slorv 4. Retts.Med. har støttet politiet her.
Dette har selvfølgelig ikke noe med noen kidnapping som gikk galt å gjøre.
Jeg har ikke hørt om noen kidnapping i Norge tidligere og med krav om løsepenger. Og at en slik kidnapping skulle komme akkurat når AE ville skille seg etter 50 år, faller rett og slett på sin egen urimelighet. Det er større sjanse for å vinne førstepremie i lotto. Siste to kidnappinger vi har med norske borgere er oljetankeren utenfor Somalia, og Kjartan Sekkingstad i Filippinene. To ganske farlige land.