2020-11-23, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frymybrain
Disinformation och fake news. Sidney Powell är inte ur leken då allt hon kommer med stämmer - något som CNN har bekräftat att det är två Venezuelska män som grundade de Dominion, Clinton foundation och open society foundation har sponsrat projekt med pengar samt att två tre bokstavs organisationer är kopplade till detta och samma "team" är kopplade till valfusk i flera rad nationer och har pågått ett längre tag.

De 5 huvudlinjerna i Trumpkampanjens bedrägeripåståenden
https://www.bbc.com/news/election-us-2020-55016029

Sidney Powel var väl anhängare av #4
2020-11-23, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandalji
Sidney Powell har kommit med väldigt extrema uttalanden. Hon har sagt att 7 miljoner röster har stulits från Trump, att hon har tunga bevis, och att det kommer att bli "biblical", vilket betyder att detta kommer att bli riktigt stort och hamna i historieböckerna.

Så är det. För att Trump skall vinna krävs en verkligt historisk juridisk seger som kommer att ha en självklar plats i historieböckerna i århundraden...

Citat:
Om du tittar på detta ur ett logiskt perspektiv, så inser du att bara en av två saker kommer att ske så småningom. Antingen kommer Sidney Powells karriär vara över, och hon kommer att bli känd som den största mytomanen någonsin, eller så vinner Trump valet och flera högt uppsatta personer hamnar i fängelse för valfusk/landsförräderi.

Tyvärr finns det exempel på bra folk som börjar läsa in sig på konspirationsteorier, slutar ta in alternativa synsätt, och sedan fastnar fullständigt i rent trams. Särskilt om man behöver kompetens som man inte riktigt besitter för att bedöma om det man läser är sant eller inte, utan tvingas lita på vad andra berättar. I detta fall kan nog en matematiker, eller datavetare, bedöma vad som är sant utifrån siffror men en advokat kan det inte.

Citat:
Varenda gång demokraterna och massmedia har satt igång olika kupper mot Trump, har de misslyckats. Gång på gång har det visat sig att Trump är den med rent mjöl i påsen, och att han vet vad han gör. Jag tror att han kommer att sitta 4 år till, och jag tror att detta valfusket kommer att bli mer och mer uppenbart. Jag vet inte hur det kommer att gå till. Jag sitter inte på någon smoking gun. Det enda jag har att komma med är massor av tillfälligheter som "tyder" på valfusk, men som inte håller i en domstol. Jag har faktiskt ingen aning om hur man bevisar valfusk rakt upp och ner, då jag aldrig har varit med om rättegångar som har handlat om valfusk.

Visst kan man lita på att Trump vet vad han gör. Han är betydligt mer kompetent än vad media ger sken av. I vilket fall håller tiden på att ta slut. Samlas elektorerna som planerat så blir Biden president.

Det är ju rätt trevligt på sätt och vis för att vara en konspirationsteori tråd. Det finns en hård deadline omkring 5:e december då allt måsta ha tagits hela vägen till HD eftersom annars finns inte tid för att ogitigförklara lokala valresultat och ändra till Trumps fördel. Det betyder att det högst är två veckor kvar nu innan alla måster visa korten. Ingen kommer att komma undan med att hänvisa till att bevis kommer senare...inte länge till i vilket fall.

Hoppas själv att Trump tar hem det men är inte särskilt hoppfull....

Sedna kan man tycka att det mest Episka är om det faktiskt kommer fram solklara bevis för att Biden vann genom att fuska, och en massa folk åker i fängelse, men först efter att elektorerna röstat Det lär ju göra underverk för sammanhållningen i landet...
2020-11-23, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seaworthy
Det är skillnad på att vara välbärgad och att bli en rikskändis...

Tja, rikskänd som ett av vänsterns främsta hatobjekt och leva med dödshot och förmodligen starkt ogillad av republikaner också senare till veckan om hon inte kan backa upp sina påståenden.

Men ja... jag tror man lugnt kan säga att ingen egentligen har någon aning om vad som kommer att hända innan målen hörs av SCOTUS under veckan, och vi kommer knappast att räkna ut det genom att hetsa upp hos över diverse tweets heller.
2020-11-23, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trevliggrabb
Läste du ens vad jag skrev?

Det var ju just det som var min poäng. Några användare här menar ju på att hon inte har några bevis alls utan står bara och ljuger hejvilt för att kunna tjäna pengar. Det kanske är sant, vad vet jag? Sådana människor finns ju.
Men mer logiskt vore väl om det är som du säger då hon onekligen ser ut att ha mer att förlora på att engagera sig i det här än vad hon har att vinna på det, för skulle hon nu stå och ljuga och inte över huvud taget kan backa upp några av sina påståenden kring valfusket så lever hon ju ändå farligt och kommer behöva se sig om resten av livet.

Även om hon bara står och babblar och ljuger, dvs spelar upp en roll, och inte kan få rätsida på detta i domstol, så meriterar hon sig som radiovärd och gästtyckare i alt-right-mediasfären, hos OAN, Rush Limbaugh och andra.

Trump kommer att åka ut från Vita huset, men det är ingen tvekan om att den opinionsvåg han var med och skapade kommer att finnas kvar i många år framöver. Och på den kanten tvivlar folk inte på de här grandiosa konspirationerna, venezolansk och kinesisk inblandning osv.
2020-11-23, 10:41
Medlem
Slottsherres avatar
Hoppsan! Sidney Powell verkar ha hamnat under bussen

"Har aldrig varit en del av Trumps legal Team" heter det nu.

https://www.youtube.com/watch?v=YsW7e0zGZ-M

Biblical
Senast redigerad av Slottsherre 2020-11-23 kl. 10:43.
2020-11-23, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FBerntsson
Så är det. För att Trump skall vinna krävs en verkligt historisk juridisk seger som kommer att ha en självklar plats i historieböckerna i århundraden...

Tyvärr finns det exempel på bra folk som börjar läsa in sig på konspirationsteorier, slutar ta in alternativa synsätt, och sedan fastnar fullständigt i rent trams. Särskilt om man behöver kompetens som man inte riktigt besitter för att bedöma om det man läser är sant eller inte, utan tvingas lita på vad andra berättar. I detta fall kan nog en matematiker, eller datavetare, bedöma vad som är sant utifrån siffror men en advokat kan det inte.

Visst kan man lita på att Trump vet vad han gör. Han är betydligt mer kompetent än vad media ger sken av. I vilket fall håller tiden på att ta slut. Samlas elektorerna som planerat så blir Biden president.

Det är ju rätt trevligt på sätt och vis för att vara en konspirationsteori tråd. Det finns en hård deadline omkring 5:e december då allt måsta ha tagits hela vägen till HD eftersom annars finns inte tid för att ogitigförklara lokala valresultat och ändra till Trumps fördel. Det betyder att det högst är två veckor kvar nu innan alla måster visa korten. Ingen kommer att komma undan med att hänvisa till att bevis kommer senare...inte länge till i vilket fall.

Hoppas själv att Trump tar hem det men är inte särskilt hoppfull....

Sedna kan man tycka att det mest Episka är om det faktiskt kommer fram solklara bevis för att Biden vann genom att fuska, och en massa folk åker i fängelse, men först efter att elektorerna röstat Det lär ju göra underverk för sammanhållningen i landet...
Republikanerna vann ju Pennsylvania, Michigan, Wisconsin och Georgia förra valet, och därför kan dessa stater i praktiken rösta för Trump oavsett vad. Om de misstänker valfusk, och anser att detta behöver utredas innan en ny president kan sväras in, kan de mycket väl lägga sina röster för Trump. Om jag har förstått the electoral collage korrekt, så kan detta bli fallet.
2020-11-23, 10:46
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Jag tror dock att det även är bra att öppna nya separata case för åtminstone GA, PA, WI och MI. Kan man vinna en av dessa stater finns chansen att det drar flera av dessa kritiska stater med i fallet.

Ja det ska jag också låta vara osagt hur många case det blir och vilken som är bäst lämpad att driva ett konstitutions-case. StyxHexenBadrock666Hammer eller vad han heter var inne på att om man lyckas visa att delstatslagändringarna är unconstitutional så räcker det att visa det i en stat. Detta eftersom konstitutionen föreskriver "equal protection by the constitution for the citizens" eller nåt sånt, och konstitutionen s.a.s. trumfar delstatslagar. Bedöms något vara unconstitutional så gäller det i alla delstater.

Vi får se hur många fall det blir.

Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
PS. Tack för PM. Har inte hunnit kolla alla PM de senaste dagarna. DS.

Kan hända skickar jag mer grejer din väg
Senast redigerad av Nostradumbass 2020-11-23 kl. 10:48.
2020-11-23, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsherre
Hoppsan! Sidney Powell verkar ha hamnat under bussen

"Har aldrig varit en del av Trumps legal Team" heter det nu.

https://www.youtube.com/watch?v=YsW7e0zGZ-M

Biblical
Du är litet sent på bollen, saken har diskuterats i tråden i tio timmar nu.
2020-11-23, 10:47
Medlem
seaworthys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trevliggrabb
Tja, rikskänd som ett av vänsterns främsta hatobjekt och leva med dödshot och förmodligen starkt ogillad av republikaner också senare till veckan om hon inte kan backa upp sina påståenden.

Men ja... jag tror man lugnt kan säga att ingen egentligen har någon aning om vad som kommer att hända innan målen hörs av SCOTUS under veckan, och vi kommer knappast att räkna ut det genom att hetsa upp hos över diverse tweets heller.
Vilket mål pratar du om och vad är det som tyder på att SCOTUS skulle blandas in?
2020-11-23, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Även om hon bara står och babblar och ljuger, dvs spelar upp en roll, och inte kan få rätsida på detta i domstol, så meriterar hon sig som radiovärd och gästtyckare i alt-right-mediasfären, hos OAN, Rush Limbaugh och andra.

Trump kommer att åka ut från Vita huset, men det är ingen tvekan om att den opinionsvåg han var med och skapade kommer att finnas kvar i många år framöver. Och på den kanten tvivlar folk inte på de här grandiosa konspirationerna, venezolansk och kinesisk inblandning osv.

Tja, har svårt att se det men om en vecka vet vi väl.

Men om inte annat så har hon ju då hjälpt till att kunna trolla vänstern kommande åren om Venezuela under precis som vänstern kört med Rysslandskopplingen. Så i värsta fall blir ju åtminstone det väldigt roande.
2020-11-23, 10:50
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Du är litet sent på bollen, saken har diskuterats i tråden i tio timmar nu.

Ja, så går det när man sover om natten

Har hon gett någon kommentar?
Senast redigerad av Slottsherre 2020-11-23 kl. 10:54.
2020-11-23, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itazon
Fler sålda böcker? Tomtar som oavkortat ger pengar till henne? (se https://defendingtherepublic.org)

Pengar? Vad annars? Hennes karriär är nog över oavsett, och det var den samma sekund som hon blev Bill Barrs lapdog i Flynn-fallet. Så fort Barr är ute ur DoJ kommer utredningen och åtalet med Flynn att återupptas.

Det finns rätt stora incitament för Trump et al att fuska, då så många i inre kretsen riskerar fängelse (Trump själv, Ivanka, Bill och Bull, Flynn, Bill Barr, osv).
Hon har i princip vunnit Flynn-fallet, åtminstone i allmänhetens ögon. Om det rört någon annan än Trump så hade domaren redan avslutat det. Det är faktiskt ganska underhållande hur Trump verkligen lyckats reta i princip alla. Trump lär förlora valet, men han kommer ändå stå där som en segrare då han lyckats avslöja hur partiskt både media och domare i rättssystemet agerar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in