Citat:
Ursprungligen postat av
Sandalji
Sidney Powell har kommit med väldigt extrema uttalanden. Hon har sagt att 7 miljoner röster har stulits från Trump, att hon har tunga bevis, och att det kommer att bli "biblical", vilket betyder att detta kommer att bli riktigt stort och hamna i historieböckerna.
Så är det. För att Trump skall vinna krävs en verkligt historisk juridisk seger som kommer att ha en självklar plats i historieböckerna i århundraden...
Citat:
Om du tittar på detta ur ett logiskt perspektiv, så inser du att bara en av två saker kommer att ske så småningom. Antingen kommer Sidney Powells karriär vara över, och hon kommer att bli känd som den största mytomanen någonsin, eller så vinner Trump valet och flera högt uppsatta personer hamnar i fängelse för valfusk/landsförräderi.
Tyvärr finns det exempel på bra folk som börjar läsa in sig på konspirationsteorier, slutar ta in alternativa synsätt, och sedan fastnar fullständigt i rent trams. Särskilt om man behöver kompetens som man inte riktigt besitter för att bedöma om det man läser är sant eller inte, utan tvingas lita på vad andra berättar. I detta fall kan nog en matematiker, eller datavetare, bedöma vad som är sant utifrån siffror men en advokat kan det inte.
Citat:
Varenda gång demokraterna och massmedia har satt igång olika kupper mot Trump, har de misslyckats. Gång på gång har det visat sig att Trump är den med rent mjöl i påsen, och att han vet vad han gör. Jag tror att han kommer att sitta 4 år till, och jag tror att detta valfusket kommer att bli mer och mer uppenbart. Jag vet inte hur det kommer att gå till. Jag sitter inte på någon smoking gun. Det enda jag har att komma med är massor av tillfälligheter som "tyder" på valfusk, men som inte håller i en domstol. Jag har faktiskt ingen aning om hur man bevisar valfusk rakt upp och ner, då jag aldrig har varit med om rättegångar som har handlat om valfusk.
Visst kan man lita på att Trump vet vad han gör. Han är betydligt mer kompetent än vad media ger sken av. I vilket fall håller tiden på att ta slut. Samlas elektorerna som planerat så blir Biden president.
Det är ju rätt trevligt på sätt och vis för att vara en konspirationsteori tråd. Det finns en hård deadline omkring 5:e december då allt måsta ha tagits hela vägen till HD eftersom annars finns inte tid för att ogitigförklara lokala valresultat och ändra till Trumps fördel. Det betyder att det högst är två veckor kvar nu innan alla måster visa korten. Ingen kommer att komma undan med att hänvisa till att bevis kommer senare...inte länge till i vilket fall.
Hoppas själv att Trump tar hem det men är inte särskilt hoppfull....
Sedna kan man tycka att det mest Episka är om det faktiskt kommer fram solklara bevis för att Biden vann genom att fuska, och en massa folk åker i fängelse, men först efter att elektorerna röstat

Det lär ju göra underverk för sammanhållningen i landet...