2020-11-23, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frymybrain
Disinformation och fake news. Sidney Powell är inte ur leken då allt hon kommer med stämmer - något som CNN har bekräftat att det är två Venezuelska män som grundade de Dominion, Clinton foundation och open society foundation har sponsrat projekt med pengar samt att två tre bokstavs organisationer är kopplade till detta och samma "team" är kopplade till valfusk i flera rad nationer och har pågått ett längre tag.

Kan du länka till bevisen där allt hon säger är sant?
2020-11-23, 09:26
Medlem
BeatriceCencis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Du svarar inte på frågan: är dessa röster med bara Biden förkryssad, och inga andra för t.ex. senaten, bevis på röstfusk? Varför i så fall? Ta itu med dessa röster som Powell har tagit upp som bevis på röstfusk.

Vittnen som svurit ed, med risk för upp till 5 års fängelse, hävdar att det finns massor av röstsedlar för Biden som är ifyllda av maskin. Rästsedlar som såg helt ohanterade ut med perfekta, exakt likadant ifyllda punkter Alla valsedlar som skickas ut till de som är röstberättigade, oavsett om du är registrerad Republikan eller Demokrat, är inte ifyllda. Så de som har perfekta punkter ifyllda av maskin måste ha skapats olagligt.
2020-11-23, 09:27
Medlem
Nostradumbasss avatar
Här är ett uttalande från Powell

Tweet från Flynn:
https://twitter.com/GenFlynn/status/1330772138190655488

Powells uttalande i sin helhet:
https://mailchi.mp/2270aefe51e4/statement-from-sidney-powell-to-we-the-people?e=3b0771afd3

STATEMENT FROM SIDNEY POWELL TO "WE THE PEOPLE"

I agree with the campaign's statement that I am not part of the campaign's legal team. I never signed a retainer agreement or sent the President or the campaign a bill for my expenses or fees.

My intent has always been to expose all the fraud I could find and let the chips fall where they may--whether it be upon Republicans or Democrats.

The evidence I'm compiling is overwhelming that this software tool was used to shift millions of votes from President Trump and other Republican candidates to Biden and other Democrat candidates. We are proceeding to prepare our lawsuit and plan to file it this week. It will be epic.

We will not allow this great Republic to be stolen by communists from without and within or our votes altered or manipulated by foreign actors in Hong Kong, Iran, Venezuela, or Serbia, for example, who have neither regard for human life nor the people who are the engine of this exceptional country.

//..//

Sidney Powell
2020-11-23, 09:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av seaworthy
Nej jag förstår inte alls vad du menar och vad det skulle spela för roll. Dominion nyttjades i 14 områden i PA och där vann Trump totalt med 52%
Tycker det ser ut som ett spelbräde med risk där datorn har placerat ut gubbarna jämnt brevid varandra.
2020-11-23, 09:29
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trevliggrabb
Så vad är din teori istället då så här långt, Stig-Britt?

Hade varit intressant att höra. Du är ju en av extremt få intelligenta här som också verkar nyanserad och inte är fullständigt partisk åt något håll.

Jag har faktiskt ingen bra teori - jag försöker förstå allt som sker.

Jag slåss lite internt just nu, där en del av mig tänker att Trump m. fl. håller på att gå till historien som ett cirkusgäng som försökte med alla medel att vägra avgå, men som fick avgå som clowner. En del av mig tänker att så jävla korkade kan de inte vara - de har säkert någon plan med allt detta som jag inte fattat ännu. Där är jag fast just nu. Det är lätt att säga "Trump är dum i huvudet", men det blir också lite patetisk när någon vanlig arbetare som sitter med flera miljoner i lån på sitt hus och lever hamsterhjulet kallar USA:s president (+ allt annat han gjort och varit med om i sitt liv) för korkad eller lågbegåvad. Han är inte dum i huvudet i bemärkelsen korkad. Men är han så smart att han förutspått allt detta och planerat för det? Jag har svårt att köpa det.

Tack för de fina orden - jag fortsätter försöka utröna vad som är sant!
2020-11-23, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Här är ett uttalande från Powell

Tweet från Flynn:
https://twitter.com/GenFlynn/status/1330772138190655488

Powells uttalande i sin helhet:
https://mailchi.mp/2270aefe51e4/statement-from-sidney-powell-to-we-the-people?e=3b0771afd3

STATEMENT FROM SIDNEY POWELL TO "WE THE PEOPLE"

I agree with the campaign's statement that I am not part of the campaign's legal team. I never signed a retainer agreement or sent the President or the campaign a bill for my expenses or fees.

My intent has always been to expose all the fraud I could find and let the chips fall where they may--whether it be upon Republicans or Democrats.

The evidence I'm compiling is overwhelming that this software tool was used to shift millions of votes from President Trump and other Republican candidates to Biden and other Democrat candidates. We are proceeding to prepare our lawsuit and plan to file it this week. It will be epic.

We will not allow this great Republic to be stolen by communists from without and within or our votes altered or manipulated by foreign actors in Hong Kong, Iran, Venezuela, or Serbia, for example, who have neither regard for human life nor the people who are the engine of this exceptional country.

//..//

Sidney Powell

Varför klippte du det uppenbart viktigaste för Sidney:

Citat:
You may assist this effort by making a non tax-deductible contribution to www.DefendingTheRepublic.org. #KrakenOnSteroids"

Det var busigt, du fick det nästan att se ut som att det inte var ett "snälla ge mig pengar" mail :-)
2020-11-23, 09:37
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itazon
Varför klippte du det uppenbart viktigaste för Sidney:
Det var busigt, du fick det nästan att se ut som att det inte var ett "snälla ge mig pengar" mail :-)

Det är förbjudet att länka artiklar i sin helhet. Därför länkade jag essensen av artikeln. Men sådana överväganden är inte viktigt när man trollar, väl?
2020-11-23, 09:39
Medlem
BeatriceCencis avatar
Citat:
Bevisa det fetade.

Varför ska det bevisas? De hade bråttom eftersom de var tvungna att under några timmar mitt i natten få fram hundratusentals valsedlar för Biden. Brottslingar gör misstag. De räknade med att det inte skulle upptäckas.

Ställ dig frågan istället varför Demokraterna inte vill göra audit? Ställ dig frågan varför Republikanerna Kemp och Raffensperger i Georgia vägrade göra en audit? Varför går Joe Biden nu ut och tigger pengar att kämpa mot Trump i rättssalen o han nu vann lagligt? Varför jobbar Demokraterna stenhårt i domstol för att förhindra audit?

Du förstår väl själv att de har något att dölja som ändrar valresultatet?
2020-11-23, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Det är förbjudet att länka artiklar i sin helhet. Därför länkade jag essensen av artikeln. Men sådana överväganden är inte viktigt när man trollar, väl?

Det är förbjudet att kopiera in upphovsrättsskyddat material i sin helhet. Materialet du länkade till är inte på något vid upphovsrättsligt skyddat.

Genom att helt undvika "GE MIG PENGAR" så tvistade du kraftigt syftet med mailet.

Oavsett; det är en org som är ute efter pengar, gå igenom:
https://us16.campaign-archive.com/home/?u=9ccacb78ee3696cceb0c70b8e&id=3b6f1673c3
2020-11-23, 09:44
Medlem
BeatriceCencis avatar
Citat:
Googla på "undervoting" så kan du bocka av den där skrönan.

1. Det har varit så i många val att det finns de som bara lägger en röst i presidentvalet. Samma sak i Sverige för övrigt där ca 3% bara röstar i riksdagsvalet.

2. Detta sker också i stater som inte är swing states, också i röda stater.

Googla. Bocka av.

Vad fasen har under-voting med saken att göra? Att en del människor som är registrerade struntar i att rösta och det uppstår ett minus i en del distrikt är inget konstigt, och helt irrelevant för detta som helhet. Att det skett over-voting är bevis på röstfusk.
2020-11-23, 09:49
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HARD-WORKER
Om jag läste rätt är Sidney Powell en åklagare som har rätt att driva militära fall. Hon kan också driva fall för treason vilket inte alla kan. Det kan mycket väl vara en av anledningarna till att hon inte ska sammankopplas med Trump Legal Team.
Intressant. Jag noterade att den senaste presskonferensen om valfusksituationen hölls framför tre amerikanska militärflaggor som signalerar pågående strid.

Jag har argumenterat för att systemet är så korrupt att endast militären kan skipa rättvisa.
2020-11-23, 09:51
Medlem
BeatriceCencis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Querner
Det ska tydligen vara efter att Powel länkat till denna artikel som hon blir avstängd från Twitter.

https://gnews.org/577635/

Därmed skingrade Twitter eventuella sista tvivel huruvida de är aktivt inblandade i statskuppen mot president Trump. Nu vet vi att de är inblandade.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in