2020-11-23, 08:56
Medlem
En brittisk datavetenskapsforskare, Sara Eaglesfield, har nu hittat en massa misstänksamma mönster i Domionionmjullvaran som tyder på att oegentligheter förekommit. Faktum är att hon anser att mjukvaran är mycket olämplig att ens användas för rösträkningssyften.

https://www.youtube.com/watch?v=li6BZHgetKI
2020-11-23, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trevliggrabb
Powell har ju också skrivit böcker om hur korrupt politiken är i USA idag så hon har och kommer nog arbeta väldigt hårt med fallen då det är något hon är väldigt passionerad kring.

Hon har skrivit böcker om hur sur hon är för att inte hon alltid får som hon vill. Läs dem.

Ska man bedöma hennes uttalande med hennes renommé i betänkande så tolkar jag det som att de inte har någonting alls, och hon snarare försöker få igång hennes förstörda karriär igen (ex Flynn).
2020-11-23, 09:00
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Teorin jag hört är att det kommer stämningar mot republikaner i flera stater, och att de inte vill att stämningarna kommer från Trumps team, typ att det inte ser bra ut om en republikansk president börjar stämma republikaner hit och dit - något sånt. För mig låter det som snicksnack, men men...

Ja det har jag också hört. Men jag tror det är många saker som händer parallellt i det här händelseförloppet, och olika saker kan vara förberedelser för andra saker som komma skall. "Nothing is a coincidence. It's all planned" sa Lin Wood igår när folk fick panik över att dom trodde att Powell hade fått "sparken".

Det är mycket strategi nu.
2020-11-23, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
En brittisk datavetenskapsforskare, Sara Eaglesfield, har nu hittat en massa misstänksamma mönster i Domionionmjullvaran som tyder på att oegentligheter förekommit. Faktum är att hon anser att mjukvaran är mycket olämplig att ens användas för rösträkningssyften.

https://www.youtube.com/watch?v=li6BZHgetKI

Hon finns inte. Hon är inte anställd där hon påstår att hon är anställd:
https://bucks.ac.uk/search?query=eaglesfield
2020-11-23, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Ska vi tro att losskopplingen av Sidney Powell är första steget i att hon efter Krakensläppet kommer att få en position inom FBI? Kanske ligger det något i ryktet att Powell var påtänkt som Director för FBI. Och ska Trump ge henne den utnämningen och sparka Wray så duger det inte att Powell är med i presidentens legal team. Vilket hon inte är, fick vi veta av Jenna Ellis igår.
Nej, ska man jobba inom FBI duger det verkligen inte att vara en del av Trumps legal team. Där är vi åtminstone överens!
2020-11-23, 09:05
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apa123456
Nej, ska man jobba inom FBI duger det verkligen inte att vara en del av Trumps legal team. Där är vi åtminstone överens!

Vissa förstår omvärlden på ett annat sätt än andra.
2020-11-23, 09:05
Medlem
Citat:
Teorin jag hört är att det kommer stämningar mot republikaner i flera stater, och att de inte vill att stämningarna kommer från Trumps team, typ att det inte ser bra ut om en republikansk president börjar stämma republikaner hit och dit - något sånt. För mig låter det som snicksnack, men men...

Så vad är din teori istället då så här långt, Stig-Britt?

Hade varit intressant att höra. Du är ju en av extremt få intelligenta här som också verkar nyanserad och inte är fullständigt partisk åt något håll.
2020-11-23, 09:07
Medlem
Citat:
Känns lite genomskinligt - folk kommer ju koppla samman Powell och Trump ändå, oavsett om hon lämnat hans officiella team eller inte. Ser ju ännu värre ut om det verkar som att Trump visste detta, och då gav henne fria tyglar att göra det?
2020-11-23, 09:09
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emma18
Om man både ska lägga till falska röster, och fuska med räkningen, varför lägger man inte bara till de falska rösterna innan räkningen sker?
Jag har ställt samma fråga till die-hard-believers. Spekulation: Det blir besvärligare injection point där man måste ha hela kuvert som måste passera en kontroll. Finns inget stort mellanlager mellan brevöppning och rösträkning går det inte injicera där för det är "för ljust". Lättare då att smussla in säckar i ett stort lager med färdigräknade röster och manipulera resultatdatabasen. En kontrollräkning av kuvert avslöjar dock lätt fusket.
Senast redigerad av jnilsson 2020-11-23 kl. 09:14.
2020-11-23, 09:13
Medlem
President Donald Trumps kampanjstab meddelar att man inte längre samarbetar med advokaten Sidney Powell, sedan hon kommit med grundlösa konspirationsteorier om valet i USA.
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/trumpkampanjen-sparkar-kritiserad-advokat

Detta kan tyckas något märkligt eftersom i ett inlägg på Twitter i mitten av november så pekade Trump ut Sidney Powell som en del av den juridiska grupp som ska ”försvara vår rätt till fria och rättvisa val”.
I look forward to Mayor Giuliani spearheading the legal effort to defend OUR RIGHT to FREE and FAIR ELECTIONS! Rudy Giuliani, Joseph diGenova, Victoria Toensing, Sidney Powell, and Jenna Ellis, a truly great team, added to our other wonderful lawyers and representatives!
https://twitter.com/realDonaldTrump/status/1327811527123103746

Någon som kan förklara orsaken till att Sidney Powell
blev utesluten ur Trumps kampanjstab..?
2020-11-23, 09:21
Medlem
Twitter blockerar och låser kontot.
Facebook låter det inte publiceras.
Messenger går det inte skicka på heller.

https://gnews.org/577635/
2020-11-23, 09:23
Medlem
Om jag läste rätt är Sidney Powell en åklagare som har rätt att driva militära fall. Hon kan också driva fall för treason vilket inte alla kan. Det kan mycket väl vara en av anledningarna till att hon inte ska sammankopplas med Trump Legal Team.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in