2020-11-22, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Det är vad som sker vid ett ökat valdeltagande, försöker man nu påstå ökat deltagande är systematisk valfusk?

Kolla trenden i röstdeltagande 2008-2012 så ser du var röstantalet brukar ligga på. ” 1 miljon nya reggade”. Det måste finnas en ursäkt för att kunna fuska. Bara naiva och godtrogna tror på en sådan förklaring.
2020-11-22, 21:25
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinkelhak
Grejen är ju att man inte var förberedd på hur stort stödet för Trump var, men när man såg vartåt det barkade och att man inte hade kalkylerat rätt från början, dumpade man (i panik) en massa falska valsedlar på natten (utom synhåll för valarbetare och observatörer) och placerade dessa bland dom äkta.

Antingen så matades dom in systemet dagen efter som sen justerades i datasystemet allt eftersom för att passa med hur många falska pappersvalsedlar man hade dumpat, eller så matades dom inte in alls, man bara lade till dom i datasystemet och dumpade valsedlarna bland dom redan räknade.
Den enda möjligheten jag ger det resonemanget är att man inte hade tid att köra falska röstsedlar en och en genom maskinen, utan var tvungen att dumpa hela säckar och addera antalet i resultatet.

Det som motsäger detta är det vittnesmål vid en vallokal att en lastbil anlände, rösterna togs in bakvägen och alla var för Biden. Hade kapaciteten funnits att bara ändra antalet hade de givetvis gjort så.

Powells påstående om röstflippning efter algoritm avslöjas direkt av handräkning. Vad skulle teorin vara där?
2020-11-22, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av temptedmania
Jag svarade tidigare

Det stämmer att de inte kör Dominion utan de verkar köra något som heter ExpressVote XL

Problem med systemet?

https://legislativegazette.com/groups-warn-against-voting-machine-option-being-considered-for-ny/

https://boingboing.net/2019/12/02/the-electronic-votes-said-he-l.html

Det verkar vara ovanstående system som används i Philadelphia men jag har inte kunnat finna någon manual på detta bara ovanstående artiklar som talar om lite problem med systemet men om dessa är åtgärdade vet jag inte.
videon du hänvisar till säger rakt ut att han har luskat ut något kring Dominion, och hur det används i Philadelphia. Röd flagg i om det här är någon att lita på är då när Philadelphia inte kör Dominion. Menar ni att ännu fler rösträkningsmaskiner blivit hackade?
2020-11-22, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smaka-mig
Denna video borde alla som är seriösa med att granska valfusk, kolla på.
https://www.youtube.com/watch?v=KIlI46HdqKg&t=&ab_channel=EdwardSolomon
Helt otroligt. Avslöjar hur Dominion är hackat, i Philadelphia. Som inte använder Dominion. (Videon avslöjar ingenting heller, han letar bland tusentals rader och tycker dig hitta mönster)
2020-11-22, 21:54
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fasligt
Den här har kanske redan varit uppe men fler än jag kan ju ha missat i så fall.
Replying to
@elenochle

@SidneyPowell1
and 6 others
https://youtu.be/gDb7uQ76oJU

The main point is at 27:42.. start at 22 min for context! Share the hell out of this so @SidneyPowell1
will get this info!! This is huge!
https://twitter.com/xWe_the_People/status/1330385007538561028

länken går till Steve Crowder som tittar på valresultatet i Michigan i allmänhet och Detroit i synnerhet där exakt 0 registered voters lyckades prestera 173 000 röster. Mitt i natten rasade ett lass med 150 000 röster in, varav 97 % på Biden. Ser onekligen rätt så fuskigt ut.
Jag kan säga att jag sett den här showen två gånger nu, och den är bra. Humor. Karismatiska programledare. Och helt sjuka uppgifter. Helt.

Inga registrerade väljare i flera distrikt i centrala Detroit. 150 000 röster i en batch, varav ungefär 97 procent som sagt på Biden. Valdeltagandet torde därmed ligga på närmare 100 procent i dessa delar, mot omkring 80, 85 i "Trump heavy" förorter till Detroit. Och det bästa är att Biden vann Michigan med rätt exakt 150 000 röster.
2020-11-22, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av temptedmania
Och ändrar det något av det som förekommer i videon förutsatt att indata stämmer?
För ni hävdar ju att de hackat Dominion, om Dominion inte används så faller det, eller hur? Första han säger i videon är att han klurat ut hur Dominion hackats i Philadelphia, och så används inte ens Dominion där - då är han ute och cyklar ja.
2020-11-22, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aloc
För ni hävdar ju att de hackat Dominion, om Dominion inte används så faller det, eller hur? Första han säger i videon är att han klurat ut hur Dominion hackats i Philadelphia, och så används inte ens Dominion där - då är han ute och cyklar ja.

Dominion användes även i Sveriges rapportering trots att vi inte använder röstmaskiner. Maskinerna kan mycket väl rapportera till ett överordnat system läs dominion.
2020-11-22, 21:59
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henryskumberg
Kolla trenden i röstdeltagande 2008-2012 så ser du var röstantalet brukar ligga på. ” 1 miljon nya reggade”. Det måste finnas en ursäkt för att kunna fuska. Bara naiva och godtrogna tror på en sådan förklaring.
I ett polariserande val, så blir detta resultatet att folk går och röstar i större utsträckning.
Och efter valet till huset så blev republikanerna skakade, då det många blev slaktade av de republikanska kandidaterna för huset.
Ett ökat valdeltagande är i sig inget valfusk, utan bara en demokratisk rättighet att rösta.

Och samma går applicera på republikaner också, betyder det då att dessa ökade röster är också fel där med?

Ditt anspråk har ingen validitet, igen systematisk valfusk har skett.
Vi skulle fått bevis i fredags 201120, men inget sådant kom som vi alla förutspådde.
Och nu flyttar man bara datum och kör en reset.
2020-11-22, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aloc

Om inte jag kommer ihåg fel så på en fråga om det är fler än Dominion som kan var hackade så sa Powell, tror jag det var. något liknande att de inte kan utesluta det.
2020-11-22, 22:01
Medlem
Citat:
I ett polariserande val, så blir detta resultatet att folk går och röstar i större utsträckning.
Och efter valet till huset så blev republikanerna skakade, då det många blev slaktade av de republikanska kandidaterna för huset.
Ett ökat valdeltagande är i sig inget valfusk, utan bara en demokratisk rättighet att rösta.

Och samma går applicera på republikaner också, betyder det då att dessa ökade röster är också fel där med?

Vi skulle fått bevis i fredags 201120, men inget sådant kom som vi alla förutspådde.

Kolla röstantalet 2008-2016 i alla countyn och jmf med 2020.

Det krävdes ett gigantisk fusk för att få mer röster än den sittande president som fått överlägset mest röster i historien.
2020-11-22, 22:03
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:

Ett högt valdeltagande generellt tycks gå att konstatera även i valkretsar där man vanligtvis går och röstar, så det är inget konstigt, men hur kommer man upp i mer än 90 procent i vissa områden där man i vanliga fall INTE röstar? Har man knackat dörr? "Hi sir, would you mind filling out this form and vote against Donald Trump? He's this racist white guy, you know."
2020-11-22, 22:08
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Ett högt valdeltagande generellt tycks gå att konstatera även i valkretsar där man vanligtvis går och röstar, så det är inget konstigt, men hur kommer man upp i mer än 90 procent i vissa områden där man i vanliga fall INTE röstar? Har man knackat dörr? "Hi sir, would you mind filling out this form and vote against Donald Trump? He's this racist white guy, you know."
Ok, i vilket county hade man 90% valdeltagande? Nu menar jag riktigt valdeltagande=andel av åldersmässigt röstberättigade och ej andel av registrerade (som är en aktiv handling). Jag menar alltså så som man räknar valdeltagande i hela västvärlden. Berätta, och jämför samtidigt med 2016. Jag är seriöst intresserad. Det räcker med ett county.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in