2020-11-22, 10:02
Medlem
jultomtenbrannupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barca7777
Herregud...så du har missat alla domstolsärenden som domarna har kastat i ...papperskorgen.
Ok källa på det? Som inte kommer från vänstervriden media tack
2020-11-22, 10:02
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jultomtenbrannupp
Tusentals vittnen bekräftar att det fuskats. Det är nog mer bevis än vad ni hade om den uppdiktade Rysslands- skandalen. Men är man fanatiskt troende så sväljer man vad som helst ens Messias kläcker ur sig

Kom med dessa vittnen då. Rada upp dem.
2020-11-22, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Om det bevisas att Biden har vunnit med hjälp av valfusk, kommer jag att acceptera det.
Men det enda vi ser är falska anklagelser, spekulationer, hypoteser om än det ena än det andra. Värdelöst svammel.
Så bra, för det kommer att bevisas.

Dom som påstår sig ha bevis är alla betrodda jurister med mångårig erfarenhet av rättsväsendet. Du kan vara så säker på att dom har bevis, men vägen till ett definitivt avgörande i domstol är lite krångligare än du förstår.
Medlem
Ännu en delstat tillbakavisar Trumps försök att ändra valresultatet och han kommer att gå till historien som den patetiska rättshaveristen som tillsammans med sina brännvinsadvokater försökte sabotera ett amerikanskt presidentval. MAGA

https://www.reuters.com/article/us-usa-election/after-pennsylvania-court-defeat-trump-faces-new-pressure-to-concede-election-idUSKBN28205H
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Hur ska rättegången kunna börja om domare anser att bevisen är för svaga för att ta vidare till en rättegång?
Hur kan man bara avfärda tusentals vittnen som övervakat eller tagit del av valet och påstår att det fuskats, utan att förhöra dessa är vad jag vill veta
2020-11-22, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Jag kom bara in på den första, men det kanske räcker.

Vad har du där? En massa collage med lösryckta citat och siffror. Inget att hänga i gran. Vi talar nu om bevis.

En massa länkar längre ner. Ser ju bra ut. Måste vara massor. Men: divers suspekta sidor med rykten eller diverse artiklar som inte kommer med något stort. Om ens något.

Men Nisse-random blir impad.
En klassisk förnekare. Får en länk, tittar inte, frågar vad det är och drar sen sin slutsats.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apa123456
Hur går en sådan audit till? Valsedlarna är väl rimligen anonyma och det går antagligen inte att matcha ett signerat kuvert till en valsedel (USA har precis som vi valhemlighet). Vad jag förstått (av inlägg i denna tråd, så det kan ju vara totalt nonsens) så matchar man mot ansökningar om poströster eller något sådant? Då kommer man ju även om man hittar fall som inte matchar (någon har röstat i någon annans namn) så kan man ju ändå inte veta hur den röstade och kan inte göra något åt resultatet?

Dvs man kan möjligen visa att fusk har skett, men inte hur det har slagit. Ska man begära omval då, eller vad tänker man sig?

Det är vad jag förstått också. Att koppla valsedlar till postkuvert går inte. Däremot kan du titta på kuvert och hitta felaktigheter i tillräckligt många fall för att bevisa att så omfattande fusk förekommit att det skulle kunna avgjort valet så får valet ogiltigförklaras. Det verkar ju bara vara i storstäderna där det finns massor med felaktigheter och det skulle gå att ogiltigförklara enbart ett par county's och låta övriga valresultat stå fast. Då kan man utse Trump som president och acceptera att exempelvis Detroit inte fick rösta denna gången.

En Audit skulle också kunna visa uppenbart felaktigt ifyllda valsedlar som räknats men det vet jag inte hur sannolikt det är?
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sacramento
Powell går verkligen "all in". Har hon rätt så kommer hon att uppnå legendstatus. Har hon fel så är karriären över.
https://www.youtube.com/watch?v=Y68pEknYyCM

Vad tror du? Hon är eller fyller snart 65.

Anser du, liksom Sydney Powell, att de 450 000 röster där man bara röstar i presidentvalet (Biden) är bevis på fusk? Förklara i så fall varför.
2020-11-22, 10:07
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Hur kan man bara avfärda tusentals vittnen som övervakat eller tagit del av valet och påstår att det fuskats, utan att förhöra dessa är vad jag vill veta

Varsågod och presentera dessa tusentals vittnesmål.
2020-11-22, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Ännu en delstat tillbakavisar Trumps försök att ändra valresultatet och han kommer att gå till historien som den patetiska rättshaveristen som tillsammans med sina brännvinsadvokater försökte sabotera ett amerikanskt presidentval. MAGA

https://www.reuters.com/article/us-usa-election/after-pennsylvania-court-defeat-trump-faces-new-pressure-to-concede-election-idUSKBN28205H
Det kommer han alldeles säkert göra. Men bara för att vänstermedia skriver historien
2020-11-22, 10:08
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:

Genom att de tar tillbaka sina vittnesmål som ett gott exempel eller genom att deras vittnesmål inte är starka nog.

Exempelvis så var det en kvinna som såg matbilar som kom in till lokalen men inte med tillräckligt mycket mat för alla som räknade röster, hon såg inte vad de eller när de lastade ut maten men hon är säker på att det var genom detta som man lämnade över nya röster trots att det inte skulle komma fler.

Trovärdigheten hos vittnena är extremt viktiga och speciellt om de faktiskt kan säga att de genuint såg brottet som de påstår sig ha sett
2020-11-22, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Varsågod och presentera dessa tusentals vittnesmål.
Du får väl ringa Rudy Giuliani.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in