2020-11-22, 08:43
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henryskumberg
En omräkning MÅSTE gå rätt till. Man kontrollerar inte ens signaturerna. Varför? För det fanns inga ytterkuvert. Hade de kastat dessa? Det är LAGBROTT att inte följa rutinerna.

Jag trodde att det var helt enligt rutinerna att separera kuverten. Har du någon länk som visar att det faktiskt rörde sig om lagbrott?
2020-11-22, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinkelhak
Så wikipedia och twitter är det som bestämmer en persons kvalifikationer numer? Hur gammal är du?

Eh? Det jag påstår är att hennes legala kvalifikationer är inte av en sidan grad att någon har bemödat sig med det innan hennes politiska sida blev intressant nog.

Kan du visa för mig att hennes legala kvalifikationer är omfattande?
2020-11-22, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Jag trodde att det var helt enligt rutinerna att separera kuverten. Har du någon länk som visar att det faktiskt rörde sig om lagbrott?

Det är lagbrott om man certifierar ett valresultat om man inte gjort allt för att kolla upp valfusk. Läs på vad som gäller.
2020-11-22, 08:47
Medlem
seaworthys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Jag vet inte, men hon kanske är i den maniska fasen i sin bipolaritet.

"We already have collected more evidence than probably half the
prison population is enprisoned for right now. It's just a matter of tying it together
in a way that's adjustable(?)" - Sidney Powell

Det här uttalandet ger de vibbarna.

Eller så är hon en väldigt duktig jurist på rätt plats i rätt tid. Tycker det är ett märkligt uttalande.

Det är inte direkt ovanligt i USA att folk gör lite vad som helst för att få lite rampljus. Privat är det utan tvekan en vinst för henne. Det blir talkshows, böcker, föreläsningar osv
2020-11-22, 08:49
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Det är lagbrott om man certifierar ett valresultat om man inte gjort allt för att kolla upp valfusk. Läs på vad som gäller.

Jag tolkar detta som att det enligt dig är lagbrott att kuverten slängdes:

Citat:
Man kontrollerar inte ens signaturerna. Varför? För det fanns inga ytterkuvert. Hade de kastat dessa? Det är LAGBROTT att inte följa rutinerna.

Tolkar jag dig fel?
2020-11-22, 08:49
Medlem
Citat:
3 miljoner döda röstade under valet..Powell bevisar det i domstol de närmsta veckorna,

Hur skall SCOTUS kunna legitimera ett val när sådana här uppgifter kommer fram och att massor av vittnen har vittnat under ed, röstmaskiner switchar Trumpröster till Biden.

https://www.youtube.com/watch?v=F5vndAmMqAM&feature=youtu.be

Alla med hjärna fattar att det är omöjligt.
Varför har man under samtlig tidigare fall i domstol undanhållit dessa bevis, om man har dem?
2020-11-22, 08:53
Medlem
MrArturs avatar
Vid detta laget är det fullkomligt uppenbart att hela spektaklet är ett stort fint exempel på vad som kallas "petitio principii" eller som parafraserad översättning "assuming the conclusion".

"Here is the conclusion. What evidence can we find to support it?"

Trump var väldigt snabb med att hända valfusk. Anklagelserna kom snabbare än något någonsin kunnat ha bevis för valfusk. Att dessutom "bevisens" centrala källa var Trump själv är en stark signal för att Trump hade en slutsats som han därefter försökte understödja, vilket pressar fram desperata bevisförsök. Han kan inte övertyga domstolar. Men han kan övertyga sina mest nitiska följare på sociala medier som accepterar allsköns ad hoc - förklaringar och vad de upplever som indicier med hjälp av sin stora okunskap och sina missförstånd.

Ta ett exempel i annat brottmål. Ponera att min fru har cancer. Hon dör och jag vill absolut inte få världen att tro att det var cancer som dödade henne eftersom jag är en världsledande homeopat som hävdar att jag lyckats bota alla mina patienter från cancer, på sociala medier på liknande övertygande sätt, så säger jag helt enkelt att hon blivit mördad och presenterar samma Frankensteins monster eller smulbord med ad hocs.

Jag och alla mina lojala skulle vara centrum för alla bevis som presenterades och skulle inte få medhåll från någon oberoende part, som mordutredare från polisen.

I verkliga mordfall är det sällan offrets respektive som presenterar bevis. I bästa fall kan de möjligtvis agera vittnen. Polisen och oberoende instansen gör brottsplatsundersökningar och samlar bevis för händelseförloppet och de kommer naturligtvis inte hitta stöd för något mord eftersom hon dog i cancer vilket alla hennes, enligt mig och alla mina krigare på sociala medier, partiska och korrupta läkare entydigt menar.

Där är vi.
2020-11-22, 08:55
Medlem
Stig-Britts avatar
Utlåtande från Trumps "legal team:"

Citat:
“Today, the Trump campaign filed a petition for recount in Georgia. We are focused on ensuring that every aspect of Georgia State Law and the U.S. Constitution are followed so that every legal vote is counted. President Trump and his campaign continue to insist on an honest recount in Georgia, which has to include signature matching and other vital safeguards. Without signature matching, this recount would be a sham and again allow for illegal votes to be counted. If there is no signature matching, this would be as phony as the initial vote count and recount. Let’s stop giving the People false results. There must be a time when we stop counting illegal ballots. Hopefully it is coming soon.”

Källa: https://www.donaldjtrump.com/media/statement-from-the-trump-legal-team-on-georgia/
2020-11-22, 08:56
Medlem
Stig-Britts avatar
Utlåtande från Trumps "legal team" ang. PA:

Citat:
Today’s decision turns out to help us in our strategy to get expeditiously to the U.S. Supreme Court. Although we fully disagree with this opinion, we’re thankful to the Obama-appointed judge for making this anticipated decision quickly, rather than simply trying to run out the clock.

"We will be seeking an expedited appeal to the Third Circuit. There is so much evidence that in Pennsylvania, Democrats eliminated our opportunity to present 50 witnesses and other evidence that election officials blatantly ignored Pennsylvania’s law denying independent review. This resulted in 682,777 ballots being cast illegally, wittingly or unwittingly. This is just an extension of the Big Tech, Big Media, Corrupt Democrat censorship of damning facts the American public needs to know.

"We are disappointed we did not at least get the opportunity to present our evidence at a hearing. Unfortunately the censorship continues. We hope that the Third Circuit will be as gracious as Judge Brann in deciding our appeal one way or the other as expeditiously as possible. This is another case that appears to be moving quickly to the United States Supreme Court.”

— Rudy Giuliani, Attorney to President Trump and Jenna Ellis, Senior Legal Adviser to Trump 2020 Campaign

Källa: https://www.donaldjtrump.com/media/trump-campaign-statement-on-pennsylvania-ruling/
2020-11-22, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itazon
Eh? Det där är en lobby-grupp. Det finns ingen anledning för en lobby org att slira, eller? Om du vill få en poäng, sammanställ hennes case, de är offentliga, bara att räkna.

Powell var åklagare när den mycket kände droghandlaren Jamie Chagra anklagades för mordet på United States District Judge, John H Wood jr, 1979.

Powell tog dig an många åtal gällande droghandel. Hon är från Durham, NC, men har jobbat mycket nere i Texas.
2020-11-22, 08:58
Medlem
Nu är väl PA i stort sett klar då Trumpteamet fick en avhyvling som hette duga av den federale domaren.
Var är bevisen. Alla ropar efter bevisen. Att man dessutom går till domstol med undermåligt underbyggda argument vrekar mer än konstigt. Är det en spelat strategi inför det oundvikliga nederlaget kanske, att man vet att det är l´kört men att en liten spelad slutstrid nu pågår för att lugna dom mest lättlurade trumpfansen och ge sken av man faktiskt tog striden. För många väljare tror ju tyvärr fortfarande på ett omfattande organiserat valfusk även om dito majoriteten tack och lov inte gör det.

Och att "demente" Biden vann såpass överlägset mot Trump och nu är den alla riktar sina blickar mot känns utan tvivel i själen hos okritiska och lättmanipulerade Trumpväljare det förstår t.om jag.

Citat:
Sen. Patrick J. Toomey (R-Pa.) said in a statement after Brann’s decision that Trump had “exhausted all plausible legal options” in the state and acknowledged that Biden won the election. “I congratulate President-elect Biden and Vice President-elect Kamala D. Harris on their victory,” said Toomey.
Senast redigerad av Lucas49 2020-11-22 kl. 09:10.
2020-11-22, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt

Självklart måste man separera kuverten från valsedlarna för att bibehålla valhemligheten. Samtidigt måste man spara kuverten så de kan kontrolleras igen. Valkuverten måste också arkiveras så man vet vilken batch av röstsedlar de hör till. Kan man i efterhand konstatera att röstkuvert är illegitima så måste hela batchen av valsedlar ogiltigförklaras. Det är viktigare att inga ogiltiga röster räknas än att alla röster räknas.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in