2020-11-21, 22:37
Medlem
poppilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eagle5555
Man kan se planeter med kikare från jorden och dem är runda inte platta bättre kan du poppe.

GUD är väl inte dum dessutom du hänvisar säkert till bibeln och det står mer om en rund planet och inget om en platt planet.

Inget enda bevis har du lagt fram för en platt jord ännu på över snart 1100 inlägg.

Hur hänger över 6000 satelitter på en platt jord
JA planeter är runda, men inte klotformade, finns inga bevis helt enkelt. Jag har kommit med hundratals bevis jag har postat tidigare bara kolla mina tidigare inlägg.
satelliter är i rymden det är vakuum där så inga problem på en platt jord.
Citera
2020-11-21, 22:39
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poppilo
JA planeter är runda, men inte klotformade, finns inga bevis helt enkelt. Jag har kommit med hundratals bevis jag har postat tidigare bara kolla mina tidigare inlägg.
Du har inte kommit med ett endaste evidens som stödjer ditt påstående om en platt jord.
Citera
2020-11-21, 22:41
Medlem
constants avatar
Citat:
Det vore ett jättestort problem med satelliter på en platt jord.

Helt okej att du inte förstår det, men åter till det viktiga: Dina evidens för din platta jord. Tack.
Citera
2020-11-21, 22:41
Medlem
Jo jag kan se med kikare att dem är klotformade.
Du svamlar ju
Citera
2020-11-21, 22:45
Medlem
poppilos avatar
Citat:
Jo jag kan se med kikare att dem är klotformade.
Du svamlar ju
Det finns ett par olika gravitationsmodeller – Newtons modell eller Einsteins. Ingen av modellerna har lyckats förklara varför gravitationen kan vara så kraftig att stora, tunga hav lyckas trycka sig kvar mot jorden trots att jorden snurrar och far genom universum, samt lyckas kröka haven runt globen trots att vatten i övriga fall alltid finner sin balansnivå. Ändå lyckas insekter, maskrosludd, ballonger, etc, flyga obehindrat utan att hindras av någon gravitationskraft. Densitet är svaret, så en selektiv och obevisad gravitationskraft blir då överflödig. Hur kommer det sig att månen ibland väljer att få en starkare dragningkraft än jorden och emellanåt lyckas dra till sig ebbvatten (dessutom från olika sidor av jordklotet), och hur kommer det sig att solens enorma dragningskraft aldrig lyckas dra till sig och uppsluka vare sig jorden eller månen?
Citera
2020-11-21, 22:48
Medlem
constants avatar
Citat:
Det finns ett par olika gravitationsmodeller – Newtons modell eller Einsteins. Ingen av modellerna har lyckats förklara varför gravitationen kan vara så kraftig att stora, tunga hav lyckas trycka sig kvar mot jorden trots att jorden snurrar och far genom universum, samt lyckas kröka haven runt globen trots att vatten i övriga fall alltid finner sin balansnivå. Ändå lyckas insekter, maskrosludd, ballonger, etc, flyga obehindrat utan att hindras av någon gravitationskraft. Densitet är svaret, så en selektiv och obevisad gravitationskraft blir då överflödig. Hur kommer det sig att månen ibland väljer att få en starkare dragningkraft än jorden och emellanåt lyckas dra till sig ebbvatten (dessutom från olika sidor av jordklotet), och hur kommer det sig att solens enorma dragningskraft aldrig lyckas dra till sig och uppsluka vare sig jorden eller månen?
Att du babblar på med så mycket strunt, utan att kunna få fram minsta lilla evidens för din platta jord, är otroligt.
Citera
2020-11-21, 22:52
Medlem
Citat:
Nu var det inte newton jag pratade om det var att man kan se planeter med kikare från jorden som är klotformade.
Svara med ett fysikt bevis på en platt jord inget svamel
Citera
2020-11-21, 23:00
Medlem
constants avatar
Citat:
Svara med ett fysikt bevis på en platt jord inget svamel
Svammelstina har inget sådant evidens.
Citera
2020-11-21, 23:18
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Jag svarade ju på din fråga, är du trög eller sluta knarka. Varför ska man kunna se digitalt på en parabol, det säger emot sig själv totalt onödigt när det inte behövs. Vad är det vi snackar om egentligen?
Fast nu var ju ditt påstående att det inte ens gick att ta emot digitala TV-sändningar med parabol och jag väntar fortfarande på din källa.
Citera
2020-11-21, 23:20
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Fast nu var ju ditt påstående att det inte ens gick att ta emot digitala TV-sändningar med parabol och jag väntar fortfarande på din källa.
Är det inte viktigare att hon får fram evidens för att jorden är platt?

Hon påstår att hon lämnat sådana, men antagligen ser hon bara dessa själv.
Citera
2020-11-21, 23:23
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Är det inte viktigare att hon får fram evidens för att jorden är platt?

Hon påstår att hon lämnat sådana, men antagligen ser hon bara dessa själv.
Absolut men det ena utesluter inte det andra. Något annat som jag hade uppskattat var om han kunde sluta att försöka på det att framstå som att jag har sagt B när alla som kan läsa se att jag sa A.

Men du vet ju lika väl som jag att ingen av oss kommer att få som han vill. Det är ju många av oss som brukar påpeka att inte ens information från proffs i ett ämne biter på plattskallarna och det fick vi ju bevis på här.

Edit: Det är en hon?
Citera
2020-11-21, 23:27
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Absolut men det ena utesluter inte det andra. Något annat som jag hade uppskattat var om han kunde sluta att försöka på det att framstå som att jag har sagt B när alla som kan läsa se att jag sa A.

Men du vet ju lika väl som jag att ingen av oss kommer att få som han vill. Det är ju många av oss som brukar påpeka att inte ens information från proffs i ett ämne biter på plattskallarna och det fick vi ju bevis på här.

Edit: Det är en hon?
Det enda som kan fungera är att sluta ifrågasätta hennes påståenden, bara kräva evidens för en platt jord.

Vet att det är svårt och att det kliar i fingrarna, men annat kan inte fungera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in