Citat:
Ursprungligen postat av
Pung
Jag har sett det och jag fick inte svar på min fråga. Men du kanske kan hjälpa mig att förstå?
Vad är det man påstår?
1. Att programmet räknar fel och det redovisade resultatet inte överensstämmer med de fysiska röstsedlarna.
2. Att programmet räknade rätt men att många fysiska röstsedlar är ogiltiga/falska.
3. Att man både manipulerade räkningen OCH det var falska sedlar?
Om det är alternativ 3 varför använde man båda metoderna. Kan man pumpa in falska sedlar vill man väl att det ska räknas korrekt?
De menar att dels är det lokala aktivister som tagit det i egna händer, dels organiserat av valansvariga i vissa delstater, eller vissa counties (dvs förtryckta ballots, canvassing, olika regler för olika counties beroende på om Dem eller Rep) och dels valsupervisors med adminnyckeln till röstmaskinerna som gjort ändringar på eget bevåg, och dels grundlagsvidriga ändringar i vallagen av folk som inte hade rätt att ändra vallagar, och dels en större organiserad valmaskins-röstkupp med internationella implikationer.
De har aldrig påstått att alla dessa olika samarbetat med varandra. De menar mer på att tack vare att det var så många olika saker som hände, så kunde detta upptäckas.
Se det inte som ett nät av tusentals som samarbetat som ett brottssyndikat, utan som en hel massa olika folk/grupper som agerat självständigt eller med visst samarbete, därav kan man inte hitta logik i hur det utfördes, då det utfördes kaotiskt av många olika viljor. Om det nu stämmer det som Trumps advokater menar sig ha bevis för.