2020-11-20, 23:35
Medlem
Nixters avatar
Så ingen annan som tycker det är märkligt att Circuit Courts skulle omfördelades just idag?

Konservativa Domare + Alito & Thomas ansvarar över huvuddelen av de omtvistade staterna - EV, MI, PA, GA = 62 EV.

Roberts, Breyer, Sotomayor begränsade sig till NE + DC. Endast Kagan tilldelades AZ / NV = 17 EV.

Tydlig strategi här. Om Ni frågar mig.
2020-11-20, 23:35
Medlem
frdks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Blir de beordrade av en domstol att avslöja koden, så har de inget val.

Vilken domstol har beordrat dem att göra det hittills, utifrån inlämnade bevis från Sydney Powell (som ju säger att hon har koll på hur koden ser ut?).

Låter fint på pappret, i verkligeheten kommer företaget begära likvidering långt före det händer.
källkoden dyker upp hos ett annat förvärvat företag inom ett par år och i nytt namn, same idea...
2020-11-20, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av temptedmania
Kan det vara detta som Trump Legal Team har väntat på och därför dröjt med att gå till domstol med sina Law Suit?

Inte för att jag riktigt förstår vad det skulle göra för skillnad
Nej för att de hade ansvar för samma ciricuits innan denna ändring med undantag av Kavanaugh.
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JackArrow
Att Högsta domstolen kommer granska de juridiska problemen, vilket det finns massor av i GA. Vissa fall kommer att gå direkt genom Högsta domstolen.

Se ovannämnda inlägg från GoldFinger och krautbrain.
Men inte omgående, eller hur? Eventuella beslut måste väl bestridas först? Om det blir rättssak av dessa kan det gå hela vägen till HD, förmodar jag, och där har man bra folk på rätt plats? Se dessa frågor som riktade till hela tråden.
Citat:
Ursprungligen postat av Dannelius
Alla dessa domare är inte direkt fans av Biden/Harris
Så mycket vet jag med, men det är väl ingen undersökning inledd på federal nivå? Bara bättre förutsättningar nu inför överklaganden etc. på delstatsnivå?
Citat:
Ursprungligen postat av krautbrain
Kemp certifierade valet men tog upp en hel del av alla tveksamheter. Han pratar om att det vore enkelt att göra en audit över signaturer, vilket inte gjort nu.
Han sa att han följde lagen och certifierade. Men det var inget prat om tidernas säkraste val, snarare tvärt om.

https://www.youtube.com/watch?v=tr2ouwa-53g&ab_channel=BloombergQuicktake%3ANow
Det går fan undan. Nu är min känsla att det går republikanernas väg både här och där, och då har Powell inte ens dragit igång sitt än.
Medlem
seaworthys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Gissa vilken domare i högsta domstolen som har Circuit Court (tillsyn) för Georgia?

Clarence Thomas.

PS. Troligen därför Team Trump inte varit speciellt oroliga där.

Jaha? Och vad ska Clarence Thomas göra menar du?

Du har haft fel i en månad nu om precis allt du skrivit (med alla dina konton). Men nu, nu händer det. Nixters profetior ska äntligen slå in.
2020-11-20, 23:37
Medlem
Franke88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seaworthy
Varför tror ni HD är någon slags sopranosfamilj som styr hela USAs demokrati?

Det är "HD" som dömer. Det finns ingen auktoritet som står över den.
2020-11-20, 23:38
Medlem
seaworthys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Men inte omgående, eller hur? Eventuella beslut måste väl bestridas först? Om det blir rättssak av dessa kan det gå hela vägen till HD, förmodar jag, och där har man bra folk på rätt plats? Se dessa frågor som riktade till hela tråden.
Så mycket vet jag med, men det är väl ingen undersökning inledd på federal nivå? Bara bättre förutsättningar nu inför överklaganden etc. på delstatsnivå?
Det går fan undan. Nu är min känsla att det går republikanernas väg både här och där, och då har Powell inte ens dragit igång sitt än.

Det går verkligen undan. Åt fel håll för republikanerna. Inte en betydande vinst på 2,5 veckor.
2020-11-20, 23:38
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av temptedmania
Men var det inte Georgia som precis certifierat sitt resultat?

Det är inte accepterat utan nu föremål för GA domstol av Team Trump.
2020-11-20, 23:39
Medlem
seaworthys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Franke88
Det är "HD" som dömer. Det finns ingen auktoritet som står över den.

Dömer om vad? Valresultat? Så vitt jag kan se har Biden flest röster och det finns ingen domare i HD som kan trolla det till något annat.
2020-11-20, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JackArrow
De kan göra både och om det bryter samt kränker U.S. konstitution.
Hur menar du nu? Riva upp ett bedrägligt valresultat men samtidigt tvingas att acceptera det?
Medlem
Franke88s avatar
Citat:
Dömer om vad? Valresultat? Så vitt jag kan se har Biden flest röster och det finns ingen domare i HD som kan trolla det till något annat.

Det är inte rösterna som räknas, det är alltid House of Representatives som väljer vinnaren. De ska välja den som vann flest elektrorer. Men de behöver inte göra det. Om inte House kan enas så bestämmer Supreme Court.
Medlem
Danneliuss avatar
Citat:
Främst vad som kan anses som legitima röster, därefter kan man begära omräkning för hand om jag mins Gore-soppan rätt..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in