2020-11-20, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Påvisar man massivt valfusk så hamnar man i ett annat läge, för då kan resultatet bli "overturned".
Nej man kan inte overturna ett redan certifierat valresultat via domstolarna. Du fantiserar bara.
2020-11-20, 21:09
Medlem
En Republikansk valarbetare i Michigan vittnar om hur hon trakasserats:

https://www.youtube.com/watch?v=zGiN_JWv7WI
2020-11-20, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henryskumberg
Knappast. Någon lade ut namnen på 4,9 miljoner Georgia-bor tidigare i år. Röstlängder innehållande avlidna. ” Ny registrerade”= fusk

Vem är intresserad av att lägga ut röstlängder på 4,9 miljoner Georgia-bor om det inte är för att valfuska?? Självklart republikanen Raffenberger och Kemp inte vill ha några omräkningar där man räknar endast de ” legala” rösterna.

https://techworld.idg.se/2.2524/1.732546/georgia-hackarforum

"Country of Georgia". Vilken är källan till artikeln (jag förstår inte hur Karin Lindström får betalt när hon inte är kompetent nog att särskilja på Georgia delstaten och Georgia landet när hennes källa innehåller attributet "country")

https://www.zdnet.com/article/personal-details-for-the-entire-country-of-georgia-published-online/

Liknande miss som Trumps jurister gjorde när de blandade ihop Michigan och Minnesota i stämningarna.
2020-11-20, 21:10
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinkelhak
Därför att det krävs många inblandade. Därför, och bara om det behövdes, hade man riggat och förberett med dessa falska sedlar som man dumpade på natten, när alla valarbetare (utom några få) hade gått hem, DÅ kunde dumpa dessa och blanda dom med dom andra äkta.

Dom vittnen som ändå fanns där vittnar om att 100 000 tals valsedlar med BARA Bidens namn på lades upp på diskarna. 3 vittnen faktiskt, som lämnat sitt vittnesbörd under ed. Dom har inte presenterats hos någon domstol än och DOM har dom hållit undan just pga allt hat och hot, både mot sig själva och sina familjer, som andra vittnen fått utstå.

Det är bara galet att såna som du inte fattar hur illa det här är för vår demokrati och frihet i framtiden.

Var kan man läsa om dessa tre personer som gick igenom hundratusentals valsedlar?
2020-11-20, 21:11
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Trump måste väll ha en bakomliggande plan?

Ja, att titta på TV och skicka ut gnälliga tweets tills hela verkligheten plötsligt vänder på en femöring.

Jag skojar inte ens, det verkar vara den enda strategi han är kapabel till just nu. Att han överlämnar hanteringen till tokdåren Giuliani säger ju en del om hur fullständigt lost han verkar vara.
2020-11-20, 21:11
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Georgias 5 största countyn. Skillnad mellan 2016 och 2020

Cobb County:

2016 Clinton 160 121 Trump 152 912 Differens: 7 209

2020 Biden 221 816 Trump. 165 114 Differens 56 702

Dekalb County

2016 Clinton 251 370. Trump 51 468. Differens 199 902

2020 Biden. 308 769 Trump 58 438. Differens 250 331

Fulton County

2016 Clinton. 297 051. Trump 117 783. Differens 179 268

2020 Biden 381 179. Trump. 137 620. Differens. 243 559

Gwynett County

2016 Clinton 166 153 Trump 146 989. Differens 19 164

2020 Biden 242 490. Trump 167 361.Differens 75 129

Chatham County.

2016 Clinton 62 290. Trump. 45 688. Differens. 16 602

2020 Biden 78 316. Trump. 53 248. Differens. 25 068

Analys: Det här demokratiska fästen och är dem 5 största countyns i Georgia.

Trump ÖKAR rejält i alla countyn men blir slaktad av Biden i alla countyn. Visar helt osannolika siffror i alla dessa countyn.
Cobb: Demokraterna ökar med 49 493 röster jmf med rep. 2016. Ett County som var relativt jämt 2016.
Dekalb County: Dem. ökar med otroliga 50 422 jmf med rep. 2016.
Fulton County: Dem. ökar med sanslösa 64 291 jmf med rep. 2016
Gwynett County: Dem ökar med hiskeliga 55 965 jmf med rep. 2016. Ca 19000 skillnad till 75000 skillnad. Går inte utan fusk.
Chatham County: Dem ökar med 8 466 jmf rep 2016.

I dessa countyn har Demokraterna vunnit med 228 638 röster. Skillnaden mellan republikaner och demokrater var ca 211 000 röster till Rep. fördel 2016

Min analys är att man fuskat i dessa 5 demokratiska countys så att man ätit upp hela försprång get från 2016.

Jag har tittat på liknande nummer för andra delstaten och distrikt och kommer till samma slutsats. Trump gör bra ifrån sig och ökar i stort sett samtliga distrikt, trots detta kommer en mastodontinjektion av Bidenröster som gör det helt orimligt. Ökningen är så stor att det inte går att förklara med någon befolkningsökning. Normalt sett som ser man röstmobiliteten dvs man kan se hur väljare överger en kandidat och går till en annan. I detta fall kan vi inte se detta eftersom båda ökar sina absoluta antal röster. Vi som sett på svenska valvakor, där kan man ofta se hur folk migrerar mellan partierna.

Du har hittat ett guldkorn i Gwynett County, men en ökning av totalt antal röster med 30%. Resten ligger på ca 20-25% vilket är orimligt bara det. Extra demokratiska röster från förra valet är i storleksordningen 30-45% vilket är rena fantasisiffror som inte ens händer i Ankeborg. Joe Biden måste ha en enorm karisma som lyckas motivera en sådan mängd väljare.

Svaret är att man måste gå igenom alla dessa "nyröstare" för att få reda på vem de är. Där ligger svaret. Omräkning av röster hjälper inte efter injektionen skett tidigare.

Jag fattar varför ingen tar upp detta i media för detta är inget svårt att kolla upp och jag menar all slags media, inte bara MSM.
2020-11-20, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Var kan man läsa om dessa tre personer som gick igenom hundratusentals valsedlar?
På presskonferensen i går förklarade dom detta.

https://www.youtube.com/watch?v=buQCdCSDWQQ
2020-11-20, 21:18
Medlem
Citat:
Ville bara visa att någon hackat in på Georgias röstlängder och sedan lagt ut dessa i ett hackarforum

Att vi har stora problem där med rösterna är väl ingen förvånad över när vi se sådant här,

Alka fattar att ett stort valfusk har bedrivits i Georgia. Detta måste utredas i grunden.

Jag tror du helt missade min poäng. Artikeln handlar om landet Georgia (Georgien), inte den amerikanska delstaten Georgia. Och har därmed inget med den här tråden att göra.
2020-11-20, 21:19
Medlem
GoldFinger100s avatar
’Certification does not preclude the state from continuing any current investigation related to the general election or from pursuing any future allegations that may arise from these elections’

https://twitter.com/disclosetv/status/1329841373806268420?s=21
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Jag har tittat på liknande nummer för andra delstaten och distrikt och kommer till samma slutsats. Trump gör bra ifrån sig och ökar i stort sett samtliga distrikt, trots detta kommer en mastodontinjektion av Bidenröster som gör det helt orimligt. Ökningen är så stor att det inte går att förklara med någon befolkningsökning. Normalt sett som ser man röstmobiliteten dvs man kan se hur väljare överger en kandidat och går till en annan. I detta fall kan vi inte se detta eftersom båda ökar sina absoluta antal röster. Vi som sett på svenska valvakor, där kan man ofta se hur folk migrerar mellan partierna.

Du har hittat ett guldkorn i Gwynett County, men en ökning av totalt antal röster med 30%. Resten ligger på ca 20-25% vilket är orimligt bara det. Extra demokratiska röster från förra valet är i storleksordningen 30-45% vilket är rena fantasisiffror som inte ens händer i Ankeborg. Joe Biden måste ha en enorm karisma som lyckas motivera en sådan mängd väljare.

Svaret är att man måste gå igenom alla dessa "nyröstare" för att få reda på vem de är. Där ligger svaret. Omräkning av röster hjälper inte efter injektionen skett tidigare.

Jag fattar varför ingen tar upp detta i media för detta är inget svårt att kolla upp och jag menar all slags media, inte bara MSM.
Vad ska dem kolla på eg??
Alla vet det tillkommer nya väljare och i detta val så fick Demokraterna upp soffliggare som inte varit registrerade samt de nya väljarna blev attraherade mer av demokraterna och då Sanders rörelse än av den republikanska sidan, Sedan så var detta ett missnöjes val mer eller mindre mot hur Trump handskades med viruset och inget annat det fick den demokratiska sidans väljare gå förtidsrösta samt poströsta i en större favör än republikanerna!

Så att de där siffrorna stigit ser jag som inget ovanligt iom vad valet handlade om mer eller mindre det ser man på Republikanska sidan också ett större valdeltagande än tidigare, så man kan inte peka på enskilda siffror för säga det är skumt med ett högre valdeltagande!
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joxmoose
Nej man kan inte overturna ett redan certifierat valresultat via domstolarna. Du fantiserar bara.
Ehh... varför finns möjligheten till maskiniell omräkning efteråt då?
2020-11-20, 21:20
Medlem
krautbrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare

Media har ju i princip ratat det mesta Trumps team kommit med. Ratat som i att inte rapportera. Sittande president anklagar om valfusk och media, förutom Fox, kan inte ens låta dom komma till tals. Det sitter miljoner människor och applåderar åt. Om dom nu ljuger varför inte låta dom stelna i solen istället för att utnämna dom till troll innan saken är utagerad? Nästa gång är det kanske deras kandidat som media kastar under bussen. Ingen kommer lyssna då heller. Majoriteten verkar vilja ha det så tyvärr.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in