2020-11-19, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stallbackshjonet
Hade ett inlägg i våras i tråden som poängterade den dåliga kvalitén i Allsvenskan och fick fan för det. Men alla lag är utslagna i europeiska cuper. Deklasseringen har nu spridit sig till Landslaget. Länderna i gruppen gick på halvfart och slog oss, undantaget ett lojt Kroatien också på nedgång. Det krävs omtag och omtänk från klubbtränare till högsta fotbollsledning i Sverige. Släpp loss individualiteten och kreativiteten hos alla unga talanger och gräv en gång för alla ned alla löjliga taktiktavlor och satsa mer på teknik och mindre på maratonträning. Momentet är viktigast i spelet, och momentet bygger på den enskilde fotbollsspelarens färdighet för det.
Okej, vad bra. Återgå till premier league via din tv så kan vi få intressera oss för det vi vill utan att någon utan koll ska komma in och förklara hur saker och ting är i svensk fotboll.
Citera
2020-11-19, 16:21
Medlem
bagarn29s avatar
Jag såg detta på twitter, undrar om det stämmer?

Citat:
Uppåtgående trend i Sverige
IFK Göteborg
Citera
2020-11-19, 18:10
Medlem
upperkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Jag såg detta på twitter, undrar om det stämmer?
Märkte i alla fall att oddset sänktes på unibet, från ca 2,50 till 2,4. Kan ju inte gå mycket neråt, tyvärr...
Citera
2020-11-19, 20:44
Medlem
Ergasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Det enda jag kommer ihåg är att Häcken räknade med ett minusresultat på 40 miljoner kronor i år, varav en stor del berodde på Gothia cup. Men med dessa 20 miljonerna och krispengarna som själv klubben tilldelas så borde det inte bli så illa iallafall.

Sedan hoppas jag att dom har lagt ned planeringen för GC 2021 så att dom inte bränner massa pengar i onödan igen då det knappast lär bli någon turnering nästa sommar heller.
Tydligen minus 5 till 15 miljoner i år. Rätt så hanterbart.
Citera
2020-11-19, 21:14
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av groovesnus
"Breddförreningarna får runt 40 miljoner och Gothia Cup cirka 20 miljoner."
Är inte detta kaka på kaka
Citera
2020-11-19, 21:38
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Det enda jag kommer ihåg är att Häcken räknade med ett minusresultat på 40 miljoner kronor i år, varav en stor del berodde på Gothia cup. Men med dessa 20 miljonerna och krispengarna som själv klubben tilldelas så borde det inte bli så illa iallafall.

Sedan hoppas jag att dom har lagt ned planeringen för GC 2021 så att dom inte bränner massa pengar i onödan igen då det knappast lär bli någon turnering nästa sommar heller.
Det får vi hoppas för Häckens skull då. Man var märkligt naiva i våras trots allt som skedde runt omkring och väntade med att ställa in i det sista nästan. Förstår att det var tungt och att man ju planerat då osv..men någonstans på vägen måste man bli realist i tid och inte drömmare.

Skulle det gå att genomföra i något mindre format nästa år med kortare varsel (typ bara svenska lag) får man se det som en bonus. Men det spelar liksom ingen roll hur smittoläget ser ut nästa sommar då det är helt omöjligt att planera för en normal cup då vi inte vet något ännu hur det kommer vara
Citera
2020-11-20, 06:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Det får vi hoppas för Häckens skull då. Man var märkligt naiva i våras trots allt som skedde runt omkring och väntade med att ställa in i det sista nästan. Förstår att det var tungt och att man ju planerat då osv..men någonstans på vägen måste man bli realist i tid och inte drömmare.

Skulle det gå att genomföra i något mindre format nästa år med kortare varsel (typ bara svenska lag) får man se det som en bonus. Men det spelar liksom ingen roll hur smittoläget ser ut nästa sommar då det är helt omöjligt att planera för en normal cup då vi inte vet något ännu hur det kommer vara
Anmälan verkar redan vara öppnad till nästa år. Gjorde bara en snabb koll så möjligt att jag missade någon corona-text men anmäla sig kan man, redan fulltecknat för lokala lag.
Citera
2020-11-20, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stallbackshjonet
Hade ett inlägg i våras i tråden som poängterade den dåliga kvalitén i Allsvenskan och fick fan för det. Men alla lag är utslagna i europeiska cuper. Deklasseringen har nu spridit sig till Landslaget. Länderna i gruppen gick på halvfart och slog oss, undantaget ett lojt Kroatien också på nedgång. Det krävs omtag och omtänk från klubbtränare till högsta fotbollsledning i Sverige. Släpp loss individualiteten och kreativiteten hos alla unga talanger och gräv en gång för alla ned alla löjliga taktiktavlor och satsa mer på teknik och mindre på maratonträning. Momentet är viktigast i spelet, och momentet bygger på den enskilde fotbollsspelarens färdighet för det.

Fast en av de största orsakerna till svenska lags minskade framgångar är ju just senaste årens förändringar till mer teknik och mindre taktik. Sverige försöker besegra sydeuropéen med sydeuropéens sätt att spela. Istället för att besegra sydeuropéen med ett svenskt sätt att spela. Svensk fotboll kommer aldrig bli annat än en blek kopia av den fotboll man försöker kopiera. Ett eget spelsätt är enda chansen att på allvar utmana. Taktik och annorlunda mönster. Fast det kan slå hårt på underhållningsvärdet och det kanske inte är värt det. Allsvenskan är trots allt underhållande.
Citera
2020-11-20, 10:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83

Citat:
Ursprungligen postat av matadormix
Anmälan verkar redan vara öppnad till nästa år. Gjorde bara en snabb koll så möjligt att jag missade någon corona-text men anmäla sig kan man, redan fulltecknat för lokala lag.

Ja det är sant. Om man kan krympa kostymen till endast lag från Sverige så borde det även gå att anpassa kostnaderna så att det ändå kan bli en viss lönsamhet. Men att räkna med att lag skall flyga över hela världen redan nästa sommar för en turnering vore naivt.
Citera
2020-11-20, 19:58
Medlem
Keldons avatar
MO har väl varit Helsingborgs bästa spelare i år eller?

https://www.expressen.se/kvallsposten/sport/fotboll/allsvenskan/mardromsbeskedet-mitt-i-bottenstriden/

Hur ska heif klara sig kvar nu?
Citera
2020-11-20, 20:05
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keldon
MO har väl varit Helsingborgs bästa spelare i år eller?

https://www.expressen.se/kvallsposten/sport/fotboll/allsvenskan/mardromsbeskedet-mitt-i-bottenstriden/

Hur ska heif klara sig kvar nu?
Frågan är var han är i sjukdomen så att säga. Har han nyss insjuknat så KAN det finnas risk att han missar matchen mot Falkenberg (Elfsborg räknar jag med att han missar, men den matchen har Heif nog ingen chans i oavsett). Har han däremot redan varit sjuk i några dagar så kan han mycket väl vara frisk och spelklar den 29e.

Nu tror jag visserligen att Helsingborg åker ut alldeles oavsett om Olsson är på plan eller inte.
Citera
2020-11-21, 21:55
Medlem
bagarn29s avatar
Ett glatt meddelande till alla änglar framför allt men även häckar: Er match i morgon kommer att dömas av Herr Karlsson. Lycka till!

Herr Nyberg dömer matchen på potatisåkern och Herr Ekberg dömer på Tele Z.

Kanal 5 befinner sig på Plastparken i Borås där Herr Sjöberg står för blåsningen.

Herr Wolf befinner sig i de jämtländska skogarna med Herr Al Hakim gör ett besök på Guldfågeln.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in