2020-11-20, 15:56
Medlem
seaworthys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Det är ändå intressant att hela diskussionen hamnat i att det är demokraterna som fuskat. Republikanerna lär ju knappast ha rent mjöl i påsen de heller om fusk förekommit :P

Inte bara det, demokraternas fusk är tydligen bara intressant i dom delstater där demokraterna segrat
2020-11-20, 15:58
Medlem
Divinations avatar
Citat:
Det är ändå intressant att hela diskussionen hamnat i att det är demokraterna som fuskat. Republikanerna lär ju knappast ha rent mjöl i påsen de heller om fusk förekommit :P

Tråden är ju öppen för presentation av sådana incidenter också. Hittills har det varit synnerligen tunt på den fronten. Men det är bara att köra igång om du har något som tyder på att republikaner ägnat sig åt valfusk.
2020-11-20, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Jo, det gör det. Han upprepade en del saker som redan har tagits upp i rätten, bland annat från Detroit.

Här från 13 november angående några affidavits han pratade om i går
https://assets.documentcloud.org/documents/7328416/11-13-20-Costantino-Opinion.pdf
Nej, läs om läs rätt. Det där var inte Trump teamet.
2020-11-20, 16:02
Medlem
seaworthys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Frågan många nog ställer sig är varför Trumps håller på som han gör. Är han rädd för att åter bli en helt vanlig medborgare och tappa skyddet mot åtal som ämbetet gett honom eller vill han bara inte få förlorarstämpel med stort F på sig eller han kanske rentav tror på ett omfattande valfusk då han inte verkar inse att han faktisk kan förlora och just har förlorat ett val.
Det sorgliga är ju att vilket som så är det en något störd president som nu försöker använda sin makt till att slippa överräcka stafettpinnen till Biden. Finns ju ingen logik, tyngd eller ens en antydan till röd tråd i anklagelserna mer än att det banne mig var ett organiserat fuskval av episka mått där Kina. Venzeuela, EU, demokrater, senatorer, illojala republikaner storföretagen och Biden själv(puh) och f-n och hans mormor har konspirerat mot Trump och fuskat med miljoner felaktiga röster. Hur och var och vilka som fuskat och vem som sett fusket förändras ju hela tiden allt beroende helt och hållet på hur allt utveckas och vad man för stunden vill uppnå. När pep man sist om Ukraina, Hunter, datorer fulla med bevis mm mm.
Men ändå, bevisen dom slutliga alltså finns ju gud bevars tydligen i massor, bara att hämta nya när dom gamla inte fungerar.
Fast ingen mer än budbäraren verkar ha sett dom eller vet riktigt var dom finns eller vem som har tagit fram dom. Lite av Fawlty Towers över vita huset just nu.

Om han vill ställa upp i valet 2024 så tänker han väl att han kan behålla en väljarskara om han kör på med konspirationsgrejen.
2020-11-20, 16:02
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Trump kämpar på med sitt "Drain the swamp". Det är en kamp mot globalisternas genomkorrumperade system. MSM, Big-Tech, stora företag och delar av underrättelsetjänsterna har visat sig korrupta. Det är i förlängningen en kamp mellan globalism och nationalism.

Det MSM inte heller berättar är att när kampen mot korruptionen är vunnen så kommer vi få se en ekonomikrasch på en episk skala. Det valutafinansiella systemet i västvärlden är skuldmättat. Eftersom det allmänna betalningsmedlet (pengarna) är ränteburen skuld så måste skuldberget hela tiden öka.

Vi har nu nått punkten i ekonomin där den produktiva delen av ekonomin krymper för att pengar förs över till den finansiella ekonomin via räntor, för att betala för gamla pengars existens. Corona används som scapegoat för ekonomiska problem, och lockdowns används för att försöka få ekonomin att "mjuklanda" istället för att krascha in i väggen i full fart.

Handlingsutrymmet för globalisterna är nu så litet att man såg ingen annan väg att få bort Trump än att köra ett massivt valfusk. Globalisterna kommer att köra evig Corona skräck-porr och införa restriktioner på hur vi samlas, umgås och reser. Vinner Trump rättegångarna så slår han sönder globalisternas korruption och kontrollfasader.

Så frågan är vad du ska välja, globalisternas livslögn med korruption, rökridåer och politiska kulisser, eller ska du välja nationellt folkligt självbestämmande. Det här är det viktigaste politiska vägskälet vi står inför inom min livstid. Det är jag säker på.

Oavsett vilket håll det här går åt, så finns det ingen återgång till det "gamla normala". Frågan är mycket större än Trump vs. Biden; det är en fråga om det nya normala skall vara globalisternas livslögn som upprätthålls av politiska kulisser och ingen demokrati, eller om det nya normala skall vara nationellt självbestämmande som demokratiskt styrs av respektive lands befolkningar.

Så jag hoppas att vi medan vi följer utvecklingen hur det här valfusket hanteras, att vi samtidigt kan höja nivån några snäpp och inte hamna på korrupta massmedias "Runk-Rudy svettas hårfärg"-nivå.
För det vi ser nu är så fantastiskt mycket viktigare än det.

Jag befarar att det är precis så allvarligt som du målar upp. Det handlar alltså inte om D mot R eller enbart valfusk eller vilken inriktning USA skall ha närmaste fyra åren utan det handlar om USAs och i förlängningen västs långsiktiga överlevnad.

Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Medhåll i övrigt.

Jag snappade upp att hon har 70% "hitrate" i sina mål. I lagföringssammanhang är det inte jättebra.
Frågan är egentligen om hon sysslat med straffrätt.

Sannolikt handlar Trumps juridiska agerande om att bromsa röstcertifieringsprocessen och sedan försöka injicera FUD(*) i valsystemet i tillräcklig omfattning för att få valfrågan flyttad till kongress och senat.

Det verkar dock i mina ögon vara ett högt spel, dels därför (kort sikt) det ingalunda är säkert att de enskilda staternas representater vill gå denna väg för att Trump skall väljas om, dels (långsiktigt) för att man (=den dömande makten, staternas och federationens domstolar) nog inte vill att juridiska processer skall sätta allmänna val ur spel.

* FUD= Fear, Uncertainty & Doubt

Biden hade sämre stöd än Clinton i alla stater utom i just swing states där han presterade långt över någon annan gjort. Röstdeltagandet i USA är generellt 50-60% och i vissa distrikt i swing states var röstdeltagandet 90%, allt "överskott" till Biden. Då ökade ändå Trump med 10 miljoner röster.

Trump ledde stort fram till mogonkvisten när rösträknandet avstannade och sedan fick Biden i vissa stater hundratusentals röster på ett bräde just i dessa swing stater.

Förra valet ledde Clinton och sedan knappade Trump successivt in, så det kan inte ha varit att demokraterna alltid poströstar för då skulle det sett ut 2016 som 2020.

Vi vet ännu inte vilken bevisning team Trump kan prestera, men alldeles oavsett - håll med om att det är bestickande?

Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Absolut. Det är en annan sak. Mitt misstag.
https://en.wikipedia.org/wiki/Sidney_Powell

Min fråga var huruvida SP varit åklagare. I så fall är 70 % fällande domar inte helt bra, då skjuter man (som åklagare) från höften alltför ofta.

Har SP sysslat med att genomför överklaganden (appeals) är 70 % en mycket bra siffra. Det pekar på både kompetens och gott omdöme avseende sina klienters fall... :-)

Jag tror hon haft 500 mål på federal nivå, alltså mera krävande.
2020-11-20, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seaworthy
Inte bara det, demokraternas fusk är tydligen bara intressant i dom delstater där demokraterna segrat
Nu har dom inte segrat där och det är republikanska fästen, MEN i städerna där fusket satts i system är demokratiskt styrda och också städer ökända för problem med valbedrägerier och allmän korruption. Vilket sammanträffande va?
2020-11-20, 16:04
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Jodå, den välkände Ron the Codemonkey hade igår en viktig räknedetalj som han menade på kunde vara ett av de sätt man nyttjat för hur switchen gått till. Kolla hans twitter från att han uppger att han hittat detta har det inte tagit mer än några timmar till att han avlämnat dessa detaljer, han får nån timma efter det notifiering att det "Nått toppen". Som du säkert känner till består General Flynn´s Digitala Arme av 100-tals topp coders, klockan klämtar när den digitala delen av USA Army jobbar för Trump

Ron, Codemonkey
https://twitter.com/CodeMonkeyZ/status/1329300069623820289

Jodå, jag vet. Jag vet. Den här rörelsen är väl det som är mest hoppingivande av allt just nu, men de kunskaper och den kompetens dessa glada amatörer besitter måste kombineras med slagkraftiga argument för att få fäste, nå hela vägen fram. Det är i rätten avgörandet fälls. Jag hoppas att man ska komma hela vägen dit, att man ska få gehör. Det skulle också underlätta om man fick tillgång till mer data utöver statistik ämnad för media. Trump har ju retweetat den där dumpen från Wisconsin där vi ser en abnormt hög pik för Biden vid en punkt. Sådant vill man bra gärna se från flera källor.
2020-11-20, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinkelhak
Jo för att dom stoppade maskinerna på natten mellan tisdag och onsdag, beräknade hur många röster dom behövde lägga till, lade in dessa i maskinerna och dumpade ungefär samma antal röstsedlar för att täcka upp.

Det är därför som man måste räkna om på riktigt, dvs kontrollera namnteckningar och registrerade röstberättigade, det är enda sättet att hitta alla olagliga valsedlar som dumpats under natten.

Det är också därför som omräkningen i Wisconsin är så viktig, trots att det är en liten stat med få elektroplatser, för där kommer dom nu kunna bevisa tillvägagångssättet som använts i dom andra staterna som då måste räkna om dom också, då, som i Wisconsin, med en komplett omräkning omräkning och granskning av valsedlar, namnteckningar och register.

Dessutom i Wisconsin så för dom noga register över alla röstberättigade och vilka av dessa som har röstat. Så det blir ganska enkelt att jämföra mot registren.

Har dom rätt så är det här valet över sen...........

Så i Wisconsin blir det alltså en full audit? Med både demokrater och republikaner som har möjlighet att granska röstsedlarna? Dessutom ska samtliga röster räknas, inte bara mail in ballots?

Detta är bestämt nu? Har jag förstått det korrekt?
2020-11-20, 16:08
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinkelhak
Nej, läs om läs rätt. Det där var inte Trump teamet.

Det var mitt svar på "handlar om dom bevis som Trump teamet presenterade igår". Rudy Giuliani presenterade två av dessa affidavits som bevis i går.

Citat:
Men bevisen har ju inte lagts fram ännu, inte från Trumps team, den enda stämning dom hittills lämnat in var den i wisconsin och den handlade bara om att dom inte skulle ändra på reglerna för omräkningen innan omräkningen, den drog dom tillbaks då wisconsin lade ner det försöket.

Och mitt svar på det påstående var att kolla upp vilka Donald J. Trump for President, Inc är.

https://ballotpedia.org/Ballotpedia%27s_2020_Election_Help_Desk:_Post-election_lawsuits,_2020

Giuliani var dessutom i rätten och virrade runt 17 november. Trumpteamet har lämnat in stämningsansökninar
Senast redigerad av siister 2020-11-20 kl. 16:11.
2020-11-20, 16:13
Medlem
seaworthys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LelandPalmer
Så i Wisconsin blir det alltså en full audit? Med både demokrater och republikaner som har möjlighet att granska röstsedlarna? Dessutom ska samtliga röster räknas, inte bara mail in ballots?

Nä, dom ska räkna om i några counties....
2020-11-20, 16:13
Medlem
Citat:

Men upp med d då!!
Vilket valfusk från republikanernas sida är det du menar?
”Lär ju knappast ha rent mjöl i påsen” är det d bästa du har att komma med??
”Om fusk har förekommit”.....fusket är ju så jävla uppenbart och gigantiskt att det egentligen inte skulle kallas just ”fusk”!!
Du sitter verkligen å ”värker fram” motangrepp baserat på vad du antar och känner borde vara rimligt, svensken av idag är så in i helvete marinerad av dumhet och hjärntvätt så d liknar tamejfan ingenting grundstum idioti
Verkligheten kommer slå till stenhårt doch...
2020-11-20, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LelandPalmer

Detaljerna känner jag inte till, men enligt intervju med ansvarig jurist i Trump teamet så är dom säkra på nu att dom kommer kunna avslöja hur det gått till.

Wisconsin har noggranna rutiner och för register på alla lagliga röster lagda, man har dessutom i systemen kunnat hitta mer än 300 % röstdeltagande i vissa områden som inte stämmer alls med listorna.

Ska bli spännande att invänta resultatet där.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in