Citat:
Ursprungligen postat av
Nostradumbass
Trump kämpar på med sitt "Drain the swamp". Det är en kamp mot globalisternas genomkorrumperade system. MSM, Big-Tech, stora företag och delar av underrättelsetjänsterna har visat sig korrupta. Det är i förlängningen en kamp mellan globalism och nationalism.
Det MSM inte heller berättar är att när kampen mot korruptionen är vunnen så kommer vi få se en ekonomikrasch på en episk skala. Det valutafinansiella systemet i västvärlden är skuldmättat. Eftersom det allmänna betalningsmedlet (pengarna) är ränteburen skuld så måste skuldberget hela tiden öka.
Vi har nu nått punkten i ekonomin där den produktiva delen av ekonomin krymper för att pengar förs över till den finansiella ekonomin via räntor, för att betala för gamla pengars existens. Corona används som scapegoat för ekonomiska problem, och lockdowns används för att försöka få ekonomin att "mjuklanda" istället för att krascha in i väggen i full fart.
Handlingsutrymmet för globalisterna är nu så litet att man såg ingen annan väg att få bort Trump än att köra ett massivt valfusk. Globalisterna kommer att köra evig Corona skräck-porr och införa restriktioner på hur vi samlas, umgås och reser. Vinner Trump rättegångarna så slår han sönder globalisternas korruption och kontrollfasader.
Så frågan är vad du ska välja, globalisternas livslögn med korruption, rökridåer och politiska kulisser, eller ska du välja nationellt folkligt självbestämmande. Det här är det viktigaste politiska vägskälet vi står inför inom min livstid. Det är jag säker på.
Oavsett vilket håll det här går åt, så finns det ingen återgång till det "gamla normala". Frågan är mycket större än Trump vs. Biden; det är en fråga om det nya normala skall vara globalisternas livslögn som upprätthålls av politiska kulisser och ingen demokrati, eller om det nya normala skall vara nationellt självbestämmande som demokratiskt styrs av respektive lands befolkningar.
Så jag hoppas att vi medan vi följer utvecklingen hur det här valfusket hanteras, att vi samtidigt kan höja nivån några snäpp och inte hamna på korrupta massmedias "Runk-Rudy svettas hårfärg"-nivå.
För det vi ser nu är så fantastiskt mycket viktigare än det.
Jag befarar att det är precis så allvarligt som du målar upp. Det handlar alltså inte om D mot R eller enbart valfusk eller vilken inriktning USA skall ha närmaste fyra åren utan det handlar om USAs och i förlängningen västs långsiktiga överlevnad.
Citat:
Ursprungligen postat av
Bergakungen
Medhåll i övrigt.
Jag snappade upp att hon har 70% "hitrate" i sina mål. I lagföringssammanhang är det inte jättebra.
Frågan är egentligen om hon sysslat med straffrätt.
Sannolikt handlar Trumps juridiska agerande om att bromsa röstcertifieringsprocessen och sedan försöka injicera FUD(*) i valsystemet i tillräcklig omfattning för att få valfrågan flyttad till kongress och senat.
Det verkar dock i mina ögon vara ett högt spel, dels därför (kort sikt) det ingalunda är säkert att de enskilda staternas representater vill gå denna väg för att Trump skall väljas om, dels (långsiktigt) för att man (=den dömande makten, staternas och federationens domstolar) nog inte vill att juridiska processer skall sätta allmänna val ur spel.
* FUD= Fear, Uncertainty & Doubt
Biden hade sämre stöd än Clinton i alla stater utom i just swing states där han presterade långt över någon annan gjort. Röstdeltagandet i USA är generellt 50-60% och i vissa distrikt i swing states var röstdeltagandet 90%, allt "överskott" till Biden. Då ökade ändå Trump med 10 miljoner röster.
Trump ledde stort fram till mogonkvisten när rösträknandet avstannade och sedan fick Biden i vissa stater hundratusentals röster på ett bräde just i dessa swing stater.
Förra valet ledde Clinton och sedan knappade Trump successivt in, så det kan inte ha varit att demokraterna alltid poströstar för då skulle det sett ut 2016 som 2020.
Vi vet ännu inte vilken bevisning team Trump kan prestera, men alldeles oavsett - håll med om att det är bestickande?
Citat:
Ursprungligen postat av
Bergakungen
Absolut. Det är en annan sak. Mitt misstag.
https://en.wikipedia.org/wiki/Sidney_Powell
Min fråga var huruvida SP varit åklagare. I så fall är 70 % fällande domar inte helt bra, då skjuter man (som åklagare) från höften alltför ofta.
Har SP sysslat med att genomför överklaganden (appeals) är 70 % en mycket bra siffra. Det pekar på både kompetens och gott omdöme avseende sina klienters fall... :-)
Jag tror hon haft 500 mål på federal nivå, alltså mera krävande.