2020-11-20, 11:01
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinland
Kan flika in med att frugans chef precis fått Covid-19, han är nästan 70, och har hållit sig isolerad hemma där han enbart jobbat via dator, smittkällan är hans fru, som råkar vara sjuksköterska på ett stort sjukhus i stan, då kan man ju diskutera hur nu sjukvården handskas med smittan när personalen drar hem den till sina anhöriga. Både han och frugan är testade 2ggr dessutom så ev "falsk-alarm" är undanröjt. Frugan är också bilburen så det kommunala kan räknas bort.
Hon kan ha blivit smittad i affären, i fikarummet, var som helst.
Citera
2020-11-20, 11:01
Medlem
revodnebs avatar
Det brakar på ganska rejält i Skåne:

Nya konstaterade fall: 1138
Inlagda på iva: 22
Inlagda vårdavdelning: 145.

Som tur är så är det yngre grupper som drabbas, tyvärr är smittan så utbredd nu att det kommer att leta sig in till de äldre och sköra.
Citera
2020-11-20, 11:02
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Fler och fler söker sig till AKM för luftvägssymtom. Inte konstigt iom årstiden iofs.

Ska du fortsätta förneka pandemins existens?
Jag har aldrig förnekat pandemins existens, men jag tror däremot att den är över, mer eller mindre.
Citera
2020-11-20, 11:07
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rojjjen
Du slutade citera mig när jag slog hål på dina fakta sidor.

Och?det dör flera tusen av covid i USA och i världen är det nya rekord varje dag

Pandemin är ej över punkt slut.
Som sagt, du är hjärntvättad. Du fattar säkert inte effekten av false positives heller och hur det driver felaktig data. Du förstår nog inte vad Mike Yeadon säger heller. Du verkar lite trög. Kanske förstår du det här:

https://www.socialstyrelsen.se/statistik-och-data/statistik/statistik-om-covid-19/statistik-relaterad-till-covid-19/

Ingen överdödlighet i Sverige de senaste månaderna, vi ligger snarare under ett femårigt snitt. Men fortsätt tro du. Lycka till
Citera
2020-11-20, 11:09
Medlem
sannes avatar
Faktiskt den första PK med regering som jag anser vara viktig och proaktiv emot andra insatser vi sett ifrån dem.

Utökad satsning på testning och smittspårning.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/senaste-nytt-om-coronaviruset
Citera
2020-11-20, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cancerogen
Karin är uppenbarligen inte rätt man på rätt plats. Lika bindgalen och hjärntvättad som Tegnell. Pandemier har inte ett dyft med jämlikhet att göra. Det var droppen. Jag vill inte befatta mig med jämlikhet. Jag är bättre på det mesta än dom flesta och skäms inte för det. Århundradets lögn att alla skulle vara jämlika, och strävan efter jämlikhet gör bara att alla blir lika dåliga/har det lika dåligt.

Kommer numera signalera mitt överlägsna DNA genom att bära munskydd så ofta det går bland folk. Kommer titta föraktfullt på alla genetiska återvändsgränder som inte har råd att avsätta en ynka slant ens för att rädda sitt eget liv.

Lite ironiskt att tuffingarna i tråden som är munskyddsmotståndare visade sig vara jämlikhetskämpar. Fjolligt värre...

Det verkar ha blivit en trådsanning att FHM inte rekommenderar munskydd p g a jämlikhet. När har FHM sagt detta?
Citera
2020-11-20, 11:10
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Faktiskt den första PK med regering som jag anser vara viktig och proaktiv emot andra insatser vi sett ifrån dem.

Utökad satsning på testning och smittspårning.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/senaste-nytt-om-coronaviruset
Vilket är fullständigt förödande med tanke på testernas låga tillförlitlighet. Just nu drivs policy av dålig data av just den anledningen. De enda som bör testas är dom som hamnar på sjukhus av en eller annan anledning. Inte den allmänna populationen.

https://www.facebook.com/unlockedunitedkingdom/videos/409747283542470
Citera
2020-11-20, 11:11
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det brakar på ganska rejält i Skåne:

Nya konstaterade fall: 1138
Inlagda på iva: 22
Inlagda vårdavdelning: 145.

Som tur är så är det yngre grupper som drabbas, tyvärr är smittan så utbredd nu att det kommer att leta sig in till de äldre och sköra.
Vi såg redan igår att den lilla dipp som syntes i början av veckan hade försvunnit i Skåne och även i Västra Götaland. Också i Stockholm som rapporterat lägre siffror under början av veckan är det på väg upp igen. Dagens nationella siffra blir antagligen något högre än förra veckans fredag.
Citera
2020-11-20, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Spanien har ju idag Europas högsta följsamhet för munskydd, där 95.8% uppger att de alltid bär munskydd utanför sitt eget hem. Ovanpå detta har de hårda restriktioner. Ändå har de drabbats väldigt hårt av den andra vågen.

Jag säger inte att Spanien gör något fel. Jag menar bara att det inte är så enkelt. Vi är totalägda av det här viruset.

Ja, fast det beror ju på att de fick in en väldigt hög smittspridning i somras för att de öppnade upp för turister. Antalet fall från slutet av augusti till idag har bara ökat två gånger i Spanien, medan det i Sverige har ökat med 20 gånger. Hade Spanien haft samma smittspridning som i Sverige i slutet av augusti och samma ökning som de haft sedan dess så hade man haft bara en tiondel som många smittade som idag. Antagligen kanske ännu färre, då smittspårning är mycket lättare om smittspridningen är låg. Kombinerar man 1) hög följsamhet med munskydd med att 2) hålla ner smittan på en väldigt låg nivå så kan man klara sig utan väldigt restriktiva åtgärder (vilket i o f kan kräva restriktiva åtgärder temporärt). Spanien uppfyller däremot bara ett av dessa villkor. Länder i västra Asien uppfyller däremot båda villkoren. Både Japan och Sydkorea har haft ökningar i sin smittspridningen, men genom att kombinera munskydd och hålla den på låg nivå har man inte drabbats på samma sätt som i Väst.
Citera
2020-11-20, 11:13
Medlem
sannes avatar
Stackars regeringen - bara frågor om munskydd nu igen.
Citera
2020-11-20, 11:13
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Vi såg redan igår att den lilla dipp som syntes i början av veckan hade försvunnit i Skåne och även i Västra Götaland. Också i Stockholm som rapporterat lägre siffror under början av veckan är det på väg upp igen. Dagens nationella siffra blir antagligen något högre än förra veckans fredag.

Jag tror den där dippen berodde på höstlovet, men även att man slagit i testtaket.
Citera
2020-11-20, 11:16
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rojjjen
Missvisande när befolkningen har ökat med 700k sen 2015.
Källa https://www.scb.se/hitta-statistik/sverige-i-siffror/manniskorna-i-sverige/sveriges-befolkning/
Haha, det är alltså dödsfall per 100 000. Hur fan kan det vara missvisande? Från socialstyrelsen dessutom. Tror du inte på den statistiken eller vadå?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in