2020-11-20, 02:08
Medlem
chiliislifes avatar
Jag skulle vilja prata om vad vi kan göra för att fixa dessa problem vi har med dessa droger. Biverkningarna är allvarliga och bör ej få förekomma hos levande varelser.

Vad jag tror kan hjälpa i att få tillbaka sexuell funktion är dopamin-agonister, samt testosteron. Det finns flertal studier och tester som kommit fram till att just dopamin spelar en stor roll i sexuell funktion och att dopamin-agonister kan återställa sexuell funktion.

Vad tycker ni, är det inte värt att gå till läkaren och få en dopamin-agonist??

"Dopamine agonists have been reported to improve sexual function. It is postulated that the increased levels of dopamine in the brain from dopamine agonists facilitate sexual functions including sexual interest and orgasm."
Citera
2020-11-20, 02:10
Medlem
Tribolts avatar
Måste du ta SSRI?
Citera
2020-11-20, 02:11
Medlem
chiliislifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tribolt
Måste du ta SSRI?
Nej men jag blev intvingad antipsykotikum.
Citera
2020-11-20, 02:18
Medlem
Tribolts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chiliislife
Nej men jag blev intvingad antipsykotikum.

Det var inget du valde själv och det är därför det är så viktigt att man ifrågasätter.

Trappa ut den, rör på dig minst 1 timme om dagen. Promenera. Om folk visste vad som händer i hjärnan i färger jämfört med dem som är deprimerade och inte rör på sig så skulle få människor må dåligt.

Medicin kan vara bra och nödvändiga men nu pratar vi SSRI. Jag kallar det för råttgiftet för det är precis vad det är. Erektionsproblem betyder att du misshandlar din Y-kromosom.

Där ser du fulla sanningen om antidepressiva med inslag av humor.
https://youtu.be/n0v0jUeFGQ0
Citera
2020-11-20, 02:21
Medlem
chiliislifes avatar
Citat:
Det var inget du valde själv och det är därför det är så viktigt att man ifrågasätter.

Trappa ut den, rör på dig minst 1 timme om dagen. Promenera. Om folk visste vad som händer i hjärnan i färger jämfört med dem som är deprimerade och inte rör på sig så skulle få människor må dåligt.

Medicin kan vara bra och nödvändiga men nu pratar vi SSRI. Jag kallar det för råttgiftet för det är precis vad det är. Erektionsproblem betyder att du misshandlar din Y-kromosom.

Ska länka video gällande medicin. Redigerar inlägget strax.
Ja självklart, dessa droger påverkar vårat DNA. Det ställer till ganska mycket. Men hur fan återställer man DNA i kroppen som dessa droger förändrar?

Förr hade jag väldigt mycket testosteron i kroppen, men efter dessa droger har jag märkt att mitt testosteron har sjunkit avsevärt, till normala eller under normala nivåer. Alltså har de skadat min Y-kromosom?
Senast redigerad av chiliislife 2020-11-20 kl. 02:26.
Citera
2020-11-20, 02:33
Medlem
chiliislifes avatar
"The male sex is determined by the sex determining region on the Y chromosome (SRY) transcription factor. The unexpected action of SRY in the control of voluntary movement in male rodents suggests a role in regulation of dopamine transmission and dopamine-related disorders with sex bias such as Parkinson’s disease"

Alltså påverkar dopamin Y-kromosomen som du pratar om. Därför kan en dopamin-agonist hjälpa med sexuella biverkningar dessa droger skapar.
Citera
2020-11-20, 02:35
Medlem
Tribolts avatar
Citat:
Ja självklart, dessa droger påverkar vårat DNA. Det ställer till ganska mycket. Men hur fan återställer man DNA i kroppen som dessa droger förändrar?

Din genetik eller DNA kan du inte ändra på, däremot kan man manipulera det.
Att återställa sig innebär vila, sömn och träning.
Har problem med detta själv men hemligheten är att hjärnan betjänar dina tankar och beslut.
Jag har aldrig varit sjuk. Endast mått psykiskt dåligt ibland men det varar inte länge. Jag har ett positivt tänk. Jag tror att man kan reparera allt i huvudet men funktioner kan dö.

Du vet vad problemet är. Gör nånting åt det. Det är bara du som bär ansvaret.

Som sagt. Ingen vet hur depression fungerar och därför så vet ingen hur antidepressiva fungerar.
Önskar jag kunde trycka in detta i hjärnan på alla Flashbackare...
Citera
2020-11-20, 02:38
Medlem
chiliislifes avatar
Citat:
Din genetik eller DNA kan du inte ändra på, däremot kan man manipulera det.
Att återställa sig innebär vila, sömn och träning.
Har problem med detta själv men hemligheten är att hjärnan betjänar dina tankar och beslut.
Jag har aldrig varit sjuk. Endast mått psykiskt dåligt ibland men det varar inte länge. Jag har ett positivt tänk. Jag tror att man kan reparera allt i huvudet men funktioner kan dö.

Du vet vad problemet är. Gör nånting åt det. Det är bara du som bär ansvaret.

Som sagt. Ingen vet hur depression fungerar och därför så vet ingen hur antidepressiva fungerar.
Önskar jag kunde trycka in detta i hjärnan på alla Flashbackare...
Depression är väl ett sinnestillstånd som skapas av någon slags obalans av kemikalier, skulle jag tro. Dock är det inte mitt ansvar att jag bli intvingad droger jag inte ska ha.
Citera
2020-11-20, 02:41
Medlem
Tribolts avatar
Citat:
Depression är väl ett sinnestillstånd som skapas av någon slags obalans av kemikalier, skulle jag tro. Dock är det inte mitt ansvar att jag bli intvingad droger jag inte ska ha.

Missade att besvara den delen!
Varför tvingas du?
Är du inlagd på psyk?
Måste ”de” se med egna ögon att du tar medicinen och även kontrollera att du har svalt?
Citera
2020-11-20, 02:44
Medlem
chiliislifes avatar
Citat:
Missade att besvara den delen!
Varför tvingas du?
Är du inlagd på psyk?
Måste ”de” se med egna ögon att du tar medicinen och även kontrollera att du har svalt?
Jag blev ofrivilligt intagen av illegitim anledning. Detta var några månader sedan.
Citera
2020-11-20, 02:49
Medlem
Tribolts avatar
Citat:
Jag blev ofrivilligt intagen av illegitim anledning. Detta var några månader sedan.

Nu får du berätta mer om händelsen.
Citera
2020-11-20, 03:17
Medlem
chiliislifes avatar
Citat:
Nu får du berätta mer om händelsen.
Jag blev plockad av polis på en restaurang en dag och de misshandlade mig och körde in mig till psykiatrin, gav mig LPT och tvingade i mig antipsykotikum. Det som hände var att de påstod att jag var aggressiv, vilket jag inte var, jag var endast i ett skämtsamt sinnestillstånd, men de hittade på att jag var aggressiv och självmordsbenägen.

Helt utan anledning, men jag har en idé att allt var planerat av staten för att förstöra mig med dessa antipsykotiska droger. Det är välkänt att de faktiskt förstör både hjärnan och kroppen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in