Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-11-20, 00:35
  #32041
Medlem
Giant Squids avatar
Greta är en fashionikon vare sig hon vill det eller inte med sin shop-stop stil skriver Washington Post, Det har anammats utav Jane Fonda tex,. Fonda är känd för sin röda kappa som hon burit vid klimatdemonstrationer där hon blivit arresterad ett par gånger. Den kappan har Fonda sagt var det sista plagg hon kommer att köpa
Greta har varumärksskyddat sitt och FFFs namn då det kommer användas i alla möjliga sammanhang i andra syften än de hon själv vill. Ett av de mest uppenbara intrången som balanserar på varumärksskyddet tycker jag att klädföretaget Töastie är. Dom har i ett maskerat blogginlägg exploaterat Gretas gula regnjacka till den grad att det blir sjukt märkligt.
Dom börjar med några bilder på Greta för att sen övergå till företagets egna mini Gretajackor. Sen lite citat från Attenborough.
Hur kan dom komma undan med det här? Är detta med Gretas vetskap? Vem äger rätten till bilden på Greta som används m,m?
Helt bizarrt ivf,.

https://www.toastiekids.com/blogs/ne...piring-figures

Gretas jacka för övrigt tror jag är en Stutterheim Stockholm Yellow.
__________________
Senast redigerad av Giant Squid 2020-11-20 kl. 00:40.
2020-11-20, 01:06
  #32042
Avstängd
Det är väl sådant här som får Greta till att bli en liten arg vildkatt, som morrar om att den berömda bilden av henne i den gula regnkappan med flätor blev alltför klickvänlig.

Jag har varnat Greta, delvis efter vänliga tips från andra i FFF, att det finns Gretas flingor, Gretas knäckebröd, Gretas veganska hundfoder osv. Därtill mängder med T-shirts med hennes budskap och olika bilder av henne.

Greta har argt svarat, att nästan allt sker utan tillstånd från henne, trots hennes upprepade registreringar av varumärkesskydd. Vad ska hon göra som motåtgärder?

Det är inte lätt att vara alltför populär, tror jag Greta snart stönar! Många vill verkligen tjäna pengar på henne.

Tror att du har helt rätt om den gula regnjackans ursprung, de ser identiska ut. Får konstatera att Greta har en rätt exklusiv smak gällande regnjackor, men å andra sidan tycks hon använda sin gula regnjacka så länge det bara går.
__________________
Senast redigerad av inspiratoeren 2020-11-20 kl. 01:12.
2020-11-20, 01:23
  #32043
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Greta är en fashionikon vare sig hon vill det eller inte med sin shop-stop stil skriver Washington Post, Det har anammats utav Jane Fonda tex,. Fonda är känd för sin röda kappa som hon burit vid klimatdemonstrationer där hon blivit arresterad ett par gånger. Den kappan har Fonda sagt var det sista plagg hon kommer att köpa
Greta har varumärksskyddat sitt och FFFs namn då det kommer användas i alla möjliga sammanhang i andra syften än de hon själv vill. Ett av de mest uppenbara intrången som balanserar på varumärksskyddet tycker jag att klädföretaget Töastie är. Dom har i ett maskerat blogginlägg exploaterat Gretas gula regnjacka till den grad att det blir sjukt märkligt.
Dom börjar med några bilder på Greta för att sen övergå till företagets egna mini Gretajackor. Sen lite citat från Attenborough.
Hur kan dom komma undan med det här? Är detta med Gretas vetskap? Vem äger rätten till bilden på Greta som används m,m?
Helt bizarrt ivf,.

https://www.toastiekids.com/blogs/ne...piring-figures

Gretas jacka för övrigt tror jag är en Stutterheim Stockholm Yellow.
Tack för det vänliga varningstipset Squiden!

Har nu anmält Toastiekids till Greta för varumärkesintrång. Även med sådant här skulle Greta behöva mera hjälp! Juridik tar en hel del tid och Greta är inte heller en jurist.

Någon vänlig jurist som vill hjälpa henne ideellt!? Tack på förhand för svar och tips om detta!
__________________
Senast redigerad av inspiratoeren 2020-11-20 kl. 01:29.
2020-11-20, 01:27
  #32044
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Det är väl sådant här som får Greta till att bli en liten arg vildkatt, som morrar om att den berömda bilden av henne i den gula regnkappan med flätor blev alltför klickvänlig.

Jag har varnat Greta, delvis efter vänliga tips från andra i FFF, att det finns Gretas flingor, Gretas knäckebröd, Gretas veganska hundfoder osv. Därtill mängder med T-shirts med hennes budskap och olika bilder av henne.

Greta har argt svarat, att nästan allt sker utan tillstånd från henne, trots hennes upprepade registreringar av varumärkesskydd. Vad ska hon göra som motåtgärder?

Det är inte lätt att vara alltför populär, tror jag Greta snart stönar! Många vill verkligen tjäna pengar på henne.

Tror att du har helt rätt om den gula regnjackans ursprung, de ser identiska ut. Får konstatera att Greta har en rätt exklusiv smak gällande regnjackor, men å andra sidan tycks hon använda sin gula regnjacka så länge det bara går.
Regnjackan har sannolikt föräldrarna införskaffat till henne. Vem vet, kanske genom klädbytardagar med andra familjer som är en poppis aktivitet. Nu skulle den kunna gå på global auktion signerad för en redig peng.
__________________
Senast redigerad av Giant Squid 2020-11-20 kl. 01:29.
2020-11-20, 01:27
  #32045
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Hanna Zetterberg! Hon blev sedan under en tid riksdagsledamot för vänterpartiet, fick två döttrar, och är numera konsult i strategisk kommunikation. Inte alls omöjligt att Hanna idag skulle kunna hjälpa Greta! Tror att de värdeingsmässigt påminner om varandra.

Du menar på det sättet att Hanna utnyttjade sitt kändisskap att sitta 4 år och få sin stats pension från regeringen menar du är det dit Greta vill dock får man inte pension lika lätt nu för tiden vilket är bra. Sen i Hannas fall man får kalla sig vad man vill det är sjukt enkelt när man har fast inkomst sen man var 25 oavsett vad man hittar på.
2020-11-20, 01:30
  #32046
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
En viktig del av hela konceptet är att få folk att tro på att hela projektet är något som kommer från Greta™ själv. Problemet är bara att varje gång som Greta™ försöker tala utan att vara skriptad så är det katastrof. Det låter koherent och med god engelska när hon läser från manus. Utan manus blir det stammande, stakande och med en kraftig svidish brytning.

Aha det är därför hon låter så olika hela tiden. Men hon är välkommen att komma upp och använda sin cykel hela året som hon förespråkar. Suck varför har alla miljönissar så muppiga idéer
2020-11-20, 01:44
  #32047
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Blacksune
Du menar på det sättet att Hanna utnyttjade sitt kändisskap att sitta 4 år och få sin stats pension från regeringen menar du är det dit Greta vill dock får man inte pension lika lätt nu för tiden vilket är bra. Sen i Hannas fall man får kalla sig vad man vill det är sjukt enkelt när man har fast inkomst sen man var 25 oavsett vad man hittar på.
Du menar väl pension från riksdagen? Enligt de gamla pensionsreglerna har jag för mig, fick man hel pension först efter två mandatperioder som riksdagsledamot.

Hanna var bara riksdagsman i en mandatperiod, så hon lär bara få en halv pension livet ut. Det är förstås ändå mycket förmånligt.

Idag har reglerna skärpts betydligt, så om Greta blir riksdagsman får hon inte alls sådana pensionsförmåner. Däremot kommer hon att tjäna bra.

Greta har dock redan sagt att det är farligt att vänja sig vid en hög lön som folkvald. Så jag tror hon kommer fortsätta att ge bort en mycket stor del av sin inkomst, om hon för en tid motvilligt skulle bli högavlönad.

Skulle dock önska att hon sparade en hel del för sina egna framtida behov och för sina eventuella barns framtida behov!
__________________
Senast redigerad av inspiratoeren 2020-11-20 kl. 01:48.
2020-11-20, 01:53
  #32048
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Blacksune
Aha det är därför hon låter så olika hela tiden. Men hon är välkommen att komma upp och använda sin cykel hela året som hon förespråkar. Suck varför har alla miljönissar så muppiga idéer
Greta både cyklar och rider mycket! Vet att hon rider även vintertid. Om hon cyklar på vintern, hoppas jag att hon har både dubbdäck på cykeln och egen reflexväst av högsta reflexklass. Det gäller att tänka på sin personliga säkerhet!
__________________
Senast redigerad av inspiratoeren 2020-11-20 kl. 02:01.
2020-11-20, 01:57
  #32049
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Hanna Zetterberg! Hon blev sedan under en tid riksdagsledamot för vänterpartiet, fick två döttrar, och är numera konsult i strategisk kommunikation. Inte alls omöjligt att Hanna idag skulle kunna hjälpa Greta! Tror att de värdeingsmässigt påminner om varandra.

”Värderingsmässigt”, du menar med uttryckliga vänstersympatier eller närmare bestämt Vänsterpartiet? Gamla kommunisterna...

Har sagt det förut och jag säger det igen. Tror det är en stor miss av Greta att blanda in politik i sin förmenta vetenskapliga kamp. Att hon hävdar att hon inte är ”partipolitisk” är en klen tröst i sammanhanget.

Uttrycka stöd för BLM efter vad de har gjort. Kan hon inte nöja sig med att säga att hon är emot rasism utan att ta parti för en våldsbejakande gruppering som hetsar mot bl.a poliser?

Hon har sannolikt levt i en bubbla hela sitt liv med koketterande och godhetsknarkande föräldrar och har aning aaaaning om hur många som avskyr vänsterpropaganda.

Det kan hon ju inte rå för men jag begriper inte att inte vuxenvärlden sätter stopp. Någon borde väl ändå kunna lägga ihop två och två?

För övrigt tycker jag det är konstigt att inte Grön Ungdom eller Ung Vänster demonstrerar med henne varje vecka. Vilka synergieffekter det skulle kunna bli! Kan du inte lägga fram förslaget när pandemin har lagt sig?
2020-11-20, 02:07
  #32050
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren

Gretas veganska hundfoder osv.

Skulle inte Greta kunna göra en deal? De får utnyttja hennes namn så får hon veganska delikatesser till sina underbara hundar i utbyte. Win-win så det sjunger om det!

Innan hon hittar en ideell jurist kanske Svante kan agera sekreterare och skicka in anmälningar?
2020-11-20, 02:09
  #32051
Medlem
Undrar hur lång tid det tar innan Greta börjar uppmana folk att bli nudister. Kläder sliter ju som fan på miljön egentligen.
2020-11-20, 02:17
  #32052
Avstängd
Hej! Ska förklara lite mera.

Henna var i riksdagen främst politiskt aktiv i jordbruksfrågor. Hon tyckte precis som Greta illa om att många särskilt unga svälter och ville ha mat med kvalitet.

Även Greta har ju nu varit aktiv mot EU:s jordbrukspolitik, CPR, som hon nu fördömer!

Tänkte med mina ord om att Henna kanske kan hjälpa Greta, främst på, att även Henna är bra på både kommunikation och rollspel.


Däremot har jag inte sagt något om Gretas eventuella framtida val av riksdagsparti.

Som väl känt tycker Greta att inget av de nuvarande riksdagspartierna duger på långa vägar, beträffande sin miljö- och klimatpolitik!

Däremot var Greta lite intresserad av det nya gröna partiet Vändpunkt, som ju dock helt misslyckades i valet.

FFF är idag partipolitiskt helt obundet!

Däremot finns ju visst samarbete med XR, Miljöförbundet, Greenpeace med flera progressiva miljö- och klimatorganisationer.

För Greta är solidaritet med allt levande, inklusive med människorna, mycket viktigt!

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback