2020-11-19, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Det er helt fryktelig hvordan han uttaler seg. Hva tror du at SH mener om at TH nå svarer mediene på direkten selv. Jeg kan ikke tenke meg at TH har fått uttalelsen sin godkjent av SH.

Jeg synes vi må være litt snille med, eller ihvertfall avventende mot, Gard Lier, AEHs bistandsadvokat.

Hvis TH blir dømt for å ha drept AEH 31. oktober 2018, vil barna, AEHs livsarvinger, indirekte bli hans klienter. Blir TH dømt skal fellesboet gjøres opp per drapstidspunkt. Jeg håper Gard Lier vil gå for 50% av alle verdier til AEH. Barna vil deretter arve hennes del av boet. Og slippe fri fra sin far.
Uthevet: jeg håper også det, og virkelig at de ikke er medskyldige.
Citera
2020-11-19, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
Å Kuk ?
Bingo.
Citera
2020-11-19, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Denne tråden har vært tristere enn toget de siste dagen, bare gammelt oppgulp og drittkasting.

Jeg holder fortsatt med SH som sier at det som skjer i mediene er systematisert svartmaling.

Som han også sier i VG i dag, er det mye som ikke er kommet frem som gir et helt annet virkelighetsbilde.

Jeg tenker at idiotpolitiet ikke greier, kanskje ikke en gang er interessert i, å oppklare saken. I stedet lekker de fra forhør med sladrekjerringer.

Jeg leser hva du skriver, men har du lest artikkelen?

https://www.nrk.no/norge/vitner-kontaktet-politiet-_-trodde-ikke-pa-at-anne-elisabeth-var-bortfort_-1.15252509

Uomtvistelige bevis i saken mot konemorder TH som i årevis har begått psykisk terror mot sin kone.

Hvordan kan du bifalle dette?
Citera
2020-11-19, 22:02
Medlem
"På parets datamaskin fant politiet at det i 2017 hadde blitt gjort googlesøk om skilsmisse.
Undersøkte datamaskin.
Politiet mener datamaskinen i huset, hvor googlesøket ble gjort, i hovedsak er brukt av Anne-Elisabeth. Tom Hagen mener kona ikke ville ta ut separasjon.
– Sånn jeg husker det, sto det en sak i avisen, at det var en endring eller forenkling i skilsmisseprosessen, sier Hagen som mener dette kan være årsaken til googlesøket."

https://www.nrk.no/norge/vitner-kontaktet-politiet-_-trodde-ikke-pa-at-anne-elisabeth-var-bortfort_-1.15252509

Er det noen av dere som vet hvilken eventuell lovendring i forbindelse med separasjon og/eller skilsmisse som det kan ha stått om i avisene i 2017?
Citera
2020-11-19, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Om hon hade gått till rätten, ja. Men hon litade säkert på TH. Det hade räckt med att han sagt: Min advokat fixar papperna. Det är bara för dig att skriva under. Så skulle hon säkert ha gjort det.

Eller också kunde han ha sagt: Jag vill skiljas. Du får fem miljoner. Hon skulle säkert ha godtagit det. Då hade han sluppit den här fejk-kidnappningen och sluppit betala dom där tio miljonerna. Sen kunde hon ha fortsatt med att sitta barnvakt o laga söndagsmiddagar till familjen och hållit reda på alla födelsedagar medan han själv var ute och roade sig med annat....

Når du leser artikkelen på NRK så spør jeg: er dette noe du tror på selv?
Citera
2020-11-19, 22:07
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Denne tråden har vært tristere enn toget de siste dagen, bare gammelt oppgulp og drittkasting.

Jeg holder fortsatt med SH som sier at det som skjer i mediene er systematisert svartmaling.

Som han også sier i VG i dag, er det mye som ikke er kommet frem som gir et helt annet virkelighetsbilde.

Jeg tenker at idiotpolitiet ikke greier, kanskje ikke en gang er interessert i, å oppklare saken. I stedet lekker de fra forhør med sladrekjerringer.

Men om han är så trött på den svartmalingen, varför tar han inte och vitmålar lite då?
TH har enligt sig själv och SH väldigt många som kan berätta hur bra allt var, så varför utnyttjar de inte möjligheten?
Citera
2020-11-19, 22:16
Medlem
I kveld har både VG og NRK lagt ut artikler om Hagen-saken.

VG oppgir ikke sine kilder, utover at de er "vitner". Mens NRK konfronterer Tom Hagen med uttalelser fra de samme vitnene, og Tom Hagen svarer.

Hvilken artikkel er mest avslørende for Tom Hagen?

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/R999aA/vitner-anne-elisabeth-hagen-virket-fortvilet-foer-forsvinningen

Jeg mener bestemt at nrk-artikkelen er mest avslørende for TH.

Hvor er TT og VG-haterne. Hva mener de om disse to artiklene?
Citera
2020-11-19, 22:18
Medlem
Politiet har altså funnet googlesøk om skilsmisse på en datamaskin som skal ha vært brukt av AE.

I NRK forklarer TH googlesøket fra 2017 med at det sto en sak om forenkling av skilsmisseprosessen i avisen:

– Sånn jeg husker det, sto det en sak i avisen, at det var en endring eller forenkling i skilsmisseprosessen, sier Hagen som mener dette kan være årsaken til googlesøket.

Kanskje litt rart at han både husker en gammel avisartikkel fra 2017 og var oppdatert på skilsmisseprosessen - samtidig som han uttaler at skilsmisse aldri har vært et tema.

Senast redigerad av Jayce 2020-11-19 kl. 22:22.
Citera
2020-11-19, 22:23
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GG99Slayer
Crypto utbetalingen th gjorde kan også være en betaling til medhjelper/medhjelpere.

Dem vet jo at th ikke bare kan overføre cash på konto til dem ect..
Mindre sjanse for th at noen skal tyste også, nå som alle har fått det dem skal ha..

Tænker samma sak, postade liknande teori den 2 Nov: (FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31

Skulle kanske också kunna vara så att TH anlitat person/personer att föra bort och döda AEH.
Denna person/personer tänker då ut ett sätt att få ut mycket mer pengar
för sin "tjänst" än avtalat med TH.
Personen gör som avtalat men konstruerar dessutom ett kidnappnings-brev som kräver mycket mer pengar än snåla TH har erbjudit för "tjänsten".
TH blir chockad över att hitta kidnappningsbrevet och det mycket stora krav på pengar,
känner sig lurad, men känner till sist att det är säkrast att betala åt minstonde de 10 millioner.
Citera
2020-11-19, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Politiet har altså funnet googlesøk om skilsmisse på en datamaskin som skal ha vært brukt av AE.

I NRK forklarer TH googlesøket fra 2017 med at det sto en sak om forenkling av skilsmisseprosessen i avisen:

– Sånn jeg husker det, sto det en sak i avisen, at det var en endring eller forenkling i skilsmisseprosessen, sier Hagen som mener dette kan være årsaken til googlesøket.

Kanskje litt rart at han bådehusker en gammel avisartikkel fra 2017 og var oppdatert på skilsmisseprosessen - samtidig som han uttaler at skilsmisse aldri har vært et tema.

Fetad: Synes du at det er merkelig at folk leser aviser og får med seg nyhetssaker?
Utsagnet om at "skilsmisse aldri har vært et tema" kan bety at skilsmisse aldri har vært et tema som ekteparet Hagen har snakket seriøst sammen om angående deres ekteskap. Dette (understrekede) har det også vært opplyst om i artikler før.
Senast redigerad av z-z-z 2020-11-19 kl. 22:27.
Citera
2020-11-19, 22:35
Medlem
Citat:
I kveld har både VG og NRK lagt ut artikler om Hagen-saken.

VG oppgir ikke sine kilder, utover at de er "vitner". Mens NRK konfronterer Tom Hagen med uttalelser fra de samme vitnene, og Tom Hagen svarer.

Hvilken artikkel er mest avslørende for Tom Hagen?

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/R999aA/vitner-anne-elisabeth-hagen-virket-fortvilet-foer-forsvinningen

Jeg mener bestemt at nrk-artikkelen er mest avslørende for TH.
Fetad: Hva i de to artiklene mener du at er "avslørende" for TH? Og hva er det du mener at avsløres om TH?

__________________________________________________ __________________________________
Fra VG-artikkelen:

"VG har stilt forsvarer Svein Holden flere spørsmål. I en e-post skriver han at han syns det er frustrerende å bli bedt om å besvare lekkasjer fra etterforskningen, og at han på grunn av sin taushetsplikt er avskåret fra å svare på spørsmålene.
– Jeg tillater meg likevel å konstatere at det er mye informasjon i etterforskningsmaterialet som gir uttrykk for et helt annet syn enn det som kommer fram her. Disse kildene beskriver en god relasjon mellom Anne Elisabeth Hagen og Tom Hagen i 2018, og det er forstemmende at denne type informasjon ikke når VGs spalter."

"Forsvareren skriver videre at hovedinteressen bør være å finne ut hva som har skjedd med Anne-Elisabeth Hagen.
– Det har vært Tom Hagens mål i mer enn to år. Han stilte fra første stund alt han kunne til politiets disposisjon, bøker, permer, hus, og samme holdning har han hatt fram til denne dag. Hus og hytter kunne politiet få lete igjennom gang etter gang, helt til beslagenes varighet ble så urimelig store at vi måtte gå rettens vei, og da ga lagmannsretten oss medhold i at beslagstiden måtte begrenses.

– Etter rundt 10 000 artikler om saken er det vår bekymring at det som kan fremstå som systematisert «svartmaling» av Tom Hagen fra VG ikke bringer saken nærmere en løsning."
Senast redigerad av z-z-z 2020-11-19 kl. 22:45.
Citera
2020-11-19, 22:41
Medlem
Citat:
Det ser ut til at vitner blir utålmodige, og har gått til VG med vitneforklaringene sine.

VG nå i kveld

Vitner: Anne-Elisabeth Hagen virket fortvilet før forsvinningen
"Politiet mener at Anne-Elisabeth Hagen 9. oktober i 2018 deltok på et møte i Lørenskog med flere personer. 68-åringen gråt og ga uttrykk for å ha det vanskelig i ekteskapet med Tom Hagen, ifølge personer som selv deltok og har vært i politiavhør i forbindelse med forsvinningssaken.

Vitner har forklart at de la merke til oppførselen, spesielt fordi hun ofte hadde fremstått som reservert og privat.

22 dager senere forsvant Anne-Elisabeth Hagen fra huset i Sloraveien i Lørenskog. Ingen har sett henne siden."
Dette er vondt å lese. Og viser at AEH både forsto og betrodde seg til andre om uretten hun var utsatt for i ekteskapet.
"I avhøret kommer det frem at Anne-Elisabeth Hagen da skal ha fortalt at Tom Hagen fikk henne til å skrive under på et papir for drøyt 20 år siden – og at dette papiret ville gjøre henne arveløs om hun forlot ham.

Politiet mener det aktuelle papiret er tillegget til ektepakten, som flere eksperter har omtalt som svært skjevt. Anne-Elisabeth Hagen ville ha sittet igjen med en bil, 200.000 kroner og en hyttetomt på Biri."

Jeg er sikker på at TT kan bortforklare alt dette som sludder og tøv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in