Citat:
Handlar mest om det rån idioterna begick mot 7-Eleven i Sumpan i april.https://www.friatider.se/tortyrranaren-berattar-fick-box-av-en-polis
Någon som kan läsa o har plus konto ? Skulle vara kul o se
Någon som kan läsa o har plus konto ? Skulle vara kul o se
Citat:
I tisdags väcktes åtal mot de två invandrarmän från Mellanöstern, 21 och 18 år gamla, som i augusti månad tortyrrånade två pojkar på en kyrkogård i Solna.
Citat:
Förutom händelserna på kyrkogården i somras åtalas de båda männen även för flera andra brott. Bland annat åtalas 18-åringen för ett rån mot en 7-Eleven-butik i Sundbyberg utanför Stockholm i april.
Citat:
Efter rånet flydde 18-åringen från brottsplatsen när polisen kom. I polisförhör har han berättat att han brukar springa från polisen "som vana sen jag var liten, det är som en försvarsmekanism."
Citat:
"Kollegan stannar till med bilen och jag väljer då att öppna min bildörr och trycka till [rånaren] för att få honom ur balans då jag inte vet om några vapen använts i samband rånet", skriver en av poliserna i sitt avrapporterings-PM.
Citat:
– Jag fick box av en polis som också smetade blod i mitt ansikte, konstaterar den 18-årige rånaren i förhör.
Citat:
På bilder tagna på den 18-årige araben efter rånet syns tydligt att han blivit lite mörbultad i ansiktet. 18-åringen försattes emellertid på fri fot efter rånet, vilket gjorde att han kunde begå fler våldsbrott under sommaren.