2020-11-19, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
AEH brøt sammen og fortalte til uspesifiserte men flere personer samtidig, om den blodig urettferdige ektepakten.

Det er her politiets "sosiale motiv" kommer inn. Sannheten om ektepakten er ødeleggende for THs omdømme.

Jeg er rett og slett glad for å se at vitner har henvendt seg til VG. VG vil aldri avsløre kildene sine.

Det strider mot allmennhetens rettsfølelse at TH fortsetter å gå omkring som fri mann. Og AEH er borte, mest sannsynlig død.

Forsvarer Svein Holden svarer VG på denne måten.
"VG har stilt forsvarer Svein Holden flere spørsmål. I en e-post skriver han at han syns det er frustrerende å bli bedt om å besvare lekkasjer fra etterforskningen, og at han på grunn av sin taushetsplikt er avskåret fra å svare på spørsmålene.

– Jeg tillater meg likevel å konstatere at det er mye informasjon i etterforskningsmaterialet som gir uttrykk for et helt annet syn enn det som kommer fram her. Disse kildene beskriver en god relasjon mellom Anne Elisabeth Hagen og Tom Hagen i 2018, og det er forstemmende at denne type informasjon ikke når VGs spalter."
At AEH ikke lenger greide å skjule fortvilelsen over egen rettsløse situasjon i sosiale sammenhenger, kan være direkte årsak til at "kidnapping" måtte iscenesettes.

At AEH i flere tiår har greid å skjule fortvilelse over økonomisk undertrykkelse, blir fullstendig irrelevant i denne sammenhengen.

Det er dette som kalles psykisk terror.
Citera
2020-11-19, 21:17
Medlem
Citat:
Det ser ut til at vitner blir utålmodige, og har gått til VG med vitneforklaringene sine.

VG nå i kveld

Vitner: Anne-Elisabeth Hagen virket fortvilet før forsvinningen
"Politiet mener at Anne-Elisabeth Hagen 9. oktober i 2018 deltok på et møte i Lørenskog med flere personer. 68-åringen gråt og ga uttrykk for å ha det vanskelig i ekteskapet med Tom Hagen, ifølge personer som selv deltok og har vært i politiavhør i forbindelse med forsvinningssaken.

Vitner har forklart at de la merke til oppførselen, spesielt fordi hun ofte hadde fremstått som reservert og privat.

22 dager senere forsvant Anne-Elisabeth Hagen fra huset i Sloraveien i Lørenskog. Ingen har sett henne siden."
Dette er vondt å lese. Og viser at AEH både forsto og betrodde seg til andre om uretten hun var utsatt for i ekteskapet.
"I avhøret kommer det frem at Anne-Elisabeth Hagen da skal ha fortalt at Tom Hagen fikk henne til å skrive under på et papir for drøyt 20 år siden – og at dette papiret ville gjøre henne arveløs om hun forlot ham.

Politiet mener det aktuelle papiret er tillegget til ektepakten, som flere eksperter har omtalt som svært skjevt. Anne-Elisabeth Hagen ville ha sittet igjen med en bil, 200.000 kroner og en hyttetomt på Biri."

AE var svært fortvilet like før forsvinningen, noe som bekreftes av flere vitner.
At hun tok opp situasjonen med andre og i tillegg tok til tårene, forteller mye om hennes fortvilelse.

Ja dette er vondt. Vi får håpe TT for en gangs skyld kan ha litt fokus på AE, og ikke bare vil tåkelegge eller konstruere opp en ny såkalt "naturlig forklaring" på dette også.

Man kan kanskje spørre seg hvorfor TH i NRK-intervjuet beskrev ekteskapet som godt og fremstilte det som at problemene tilhørte fortiden da han sa "vi har hatt humper i veien, som alle andre".

Det begynner å bli en del punkter som kan indikere at alt ikke var som det burde ha vært.
Citera
2020-11-19, 21:25
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Det ser ut til at vitner blir utålmodige, og har gått til VG med vitneforklaringene sine.

VG nå i kveld

Vitner: Anne-Elisabeth Hagen virket fortvilet før forsvinningen
"Politiet mener at Anne-Elisabeth Hagen 9. oktober i 2018 deltok på et møte i Lørenskog med flere personer. 68-åringen gråt og ga uttrykk for å ha det vanskelig i ekteskapet med Tom Hagen, ifølge personer som selv deltok og har vært i politiavhør i forbindelse med forsvinningssaken.

Vitner har forklart at de la merke til oppførselen, spesielt fordi hun ofte hadde fremstått som reservert og privat.

22 dager senere forsvant Anne-Elisabeth Hagen fra huset i Sloraveien i Lørenskog. Ingen har sett henne siden."
Dette er vondt å lese. Og viser at AEH både forsto og betrodde seg til andre om uretten hun var utsatt for i ekteskapet.
"I avhøret kommer det frem at Anne-Elisabeth Hagen da skal ha fortalt at Tom Hagen fikk henne til å skrive under på et papir for drøyt 20 år siden – og at dette papiret ville gjøre henne arveløs om hun forlot ham.

Politiet mener det aktuelle papiret er tillegget til ektepakten, som flere eksperter har omtalt som svært skjevt. Anne-Elisabeth Hagen ville ha sittet igjen med en bil, 200.000 kroner og en hyttetomt på Biri."

Det där borde egentligen ha krupit fram långt tidigare. Det är på ett sätt inte rimligt att AE inte sökt gensvar i sin omgivning utanför äktenskapet. Och har hon gjort det så är det ett väldigt starkt indicium.
Citera
2020-11-19, 21:28
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Det var en (forholdsvis "anerkjent") bruker som først fortalte det til noen på pm, fordi de ikke ønsket å dele det på åpent forum under sitt brukernavn, så spredde det seg litt videre på pm, før et av disse senere leddene la det ut i en åpen post, selvom de hadde fått beskjed om å ikke gjøre det.......

Takk. Da er det mer hold i det enn hva jeg har fått med meg. Dessverre.
Citera
2020-11-19, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kopphode
Ny artikkel i NRK: https://www.nrk.no/norge/vitner-kontaktet-politiet-_-trodde-ikke-pa-at-anne-elisabeth-var-bortfort_-1.15252509:

Ja, hva skal man si?

Det er sjokkerende. Tom Hagen svarer på spørsmål fra NRK.

Om vitnene som utgjør en forening, der AEH brøt sammen i gråt på et møte 9. oktober 2018:
"– Jeg har ikke blitt konfrontert med dette før nå. Det disse personene trolig ikke vet, er at hun skulle slutte i foreningen. Men hun gruet seg til å si det. Det kan ha gjort henne emosjonell. Hun ville bruke mer tid på barn, barnebarn og valpen. Valpen ga henne mye glede etter at vi måtte avlive den forrige hunden på våren dette året, noe hun tok tungt, sier Tom Hagen til NRK.
... hun skulle slutte i foreningen ... gruet seg til å si det ... ha gjort henne emosjonell ...

En rundt-grøten-kommentar. Resten er god dag mann økseskaft.
Citera
2020-11-19, 21:33
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
AEH brøt sammen og fortalte til uspesifiserte men flere personer samtidig, om den blodig urettferdige ektepakten.

Det er her politiets "sosiale motiv" kommer inn. Sannheten om ektepakten er ødeleggende for THs omdømme.

Jeg er rett og slett glad for å se at vitner har henvendt seg til VG. VG vil aldri avsløre kildene sine.

Det strider mot allmennhetens rettsfølelse at TH fortsetter å gå omkring som fri mann. Og AEH er borte, mest sannsynlig død.

Forsvarer Svein Holden svarer VG på denne måten.
"VG har stilt forsvarer Svein Holden flere spørsmål. I en e-post skriver han at han syns det er frustrerende å bli bedt om å besvare lekkasjer fra etterforskningen, og at han på grunn av sin taushetsplikt er avskåret fra å svare på spørsmålene.

– Jeg tillater meg likevel å konstatere at det er mye informasjon i etterforskningsmaterialet som gir uttrykk for et helt annet syn enn det som kommer fram her. Disse kildene beskriver en god relasjon mellom Anne Elisabeth Hagen og Tom Hagen i 2018, og det er forstemmende at denne type informasjon ikke når VGs spalter."
At AEH ikke lenger greide å skjule fortvilelsen over egen rettsløse situasjon i sosiale sammenhenger, kan være direkte årsak til at "kidnapping" måtte iscenesettes.

At AEH i flere tiår har greid å skjule fortvilelse over økonomisk undertrykkelse, blir fullstendig irrelevant i denne sammenhengen.
Då tycker man ju att dom här mötesdeltagarna kunde ha berättat för henne att den där ektepakten aldrig skulle hålla i en domstol. Sen tycker jag att det är förfärligt att hon inte fattade det själv, eller talat med en advokat om det.

När det gäller motiv. Th kunde ju då ha låtit henne flytta i god tro om att ektepakten var giltig.

Inget i den här historian låter rimligt. Man häpnar.

Alla skitstövlar till män mördar inte sin fru.
Citera
2020-11-19, 21:34
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farkosten
Takk. Da er det mer hold i det enn hva jeg har fått med meg. Dessverre.

Jeg føler meg litt skyldig her, siden det er jeg som er mellomleddet.

Jeg trodde brukeren jeg delte det med skjønte at de ikke skulle skrive det på åpent forum, det ble jo fortalt til meg på pm av en grunn, men plutselig hadde de skrevet det i forumet, gitt.........
Senast redigerad av Niffy 2020-11-19 kl. 21:41.
Citera
2020-11-19, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Då tycker man ju att dom här mötesdeltagarna kunde ha berättat för henne att den där ektepakten aldrig skulle hålla i en domstol. Sen tycker jag att det är förfärligt att hon inte fattade det själv, eller talat med en advokat om det.

När det gäller motiv. Th kunde ju då ha låtit henne flytta i god tro om att ektepakten var giltig.

Gudskjelov ikke alle gjør det, men TH ser veldig skyldig ut med ett veldig sterkt motiv for drapet.
Citera
2020-11-19, 21:37
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe

Nej, inte alla skitstövlar gör det, men det händer ibland...
Citera
2020-11-19, 21:38
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpeedMax
Gudskjelov ikke alle gjør det, men TH ser veldig skyldig ut med ett veldig sterkt motiv for drapet.
Att han dödade henne för pengarna? Men hon trodde ju att hon bara skulle få 200 000? Var det värt att döda för?
Citera
2020-11-19, 21:41
Medlem
Lonnrots avatar
Den där videointervjun med hagen på 13 minuter verkar ju lätt intressant.

Har dessvärre inte möjlighet att se den just nu. Såg bara någon minut. Stackars karl. Lite rödögd.

Hugade kan väl ange var de bästa bitarna finns.
Citera
2020-11-19, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
AE var svært fortvilet like før forsvinningen, noe som bekreftes av flere vitner.
At hun tok opp situasjonen med andre og i tillegg tok til tårene, forteller mye om hennes fortvilelse.

Ja dette er vondt. Vi får håpe TT for en gangs skyld kan ha litt fokus på AE, og ikke bare vil tåkelegge eller konstruere opp en ny såkalt "naturlig forklaring" på dette også.

Man kan kanskje spørre seg hvorfor TH i NRK-intervjuet beskrev ekteskapet som godt og fremstilte det som at problemene tilhørte fortiden da han sa "vi har hatt humper i veien, som alle andre".

Det begynner å bli en del punkter som kan indikere at alt ikke var som det burde ha vært.

Jeg er veldig glad for at (noen) vitner har gått til mediene med viktig informasjon.

Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Det där borde egentligen ha krupit fram långt tidigare. Det är på ett sätt inte rimligt att AE inte sökt gensvar i sin omgivning utanför äktenskapet. Och har hon gjort det så är det ett väldigt starkt indicium.

Ja jeg er veldig glad for at vitner nå snakker og VG videreformidler avgjørende informasjon om motivet.

Tar med AEHs bistandsadvokat Gard Lier sin kommetar til VG.
"– Det antas å være svært belastende for Anne-Elisabeth Hagens nærmeste, at detaljer fra ekteskapet – og som de kanskje ikke selv kjenner til – blir publisert i media. Utover det vil jeg ikke kommentere detaljer i saken."
Det skjer ting i saken nå. Blant annet at Tom Hagen svarer på spørsmål fra NRK. Jeg lurer på hva forsvarer Svein Holden mener om at TH nå snakker direkte med mediene selv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in