Citat:
AEH brøt sammen og fortalte til uspesifiserte men flere personer samtidig, om den blodig urettferdige ektepakten.
Det er her politiets "sosiale motiv" kommer inn. Sannheten om ektepakten er ødeleggende for THs omdømme.
Jeg er rett og slett glad for å se at vitner har henvendt seg til VG. VG vil aldri avsløre kildene sine.
Det strider mot allmennhetens rettsfølelse at TH fortsetter å gå omkring som fri mann. Og AEH er borte, mest sannsynlig død.
Forsvarer Svein Holden svarer VG på denne måten.
At AEH i flere tiår har greid å skjule fortvilelse over økonomisk undertrykkelse, blir fullstendig irrelevant i denne sammenhengen.
Det er her politiets "sosiale motiv" kommer inn. Sannheten om ektepakten er ødeleggende for THs omdømme.
Jeg er rett og slett glad for å se at vitner har henvendt seg til VG. VG vil aldri avsløre kildene sine.
Det strider mot allmennhetens rettsfølelse at TH fortsetter å gå omkring som fri mann. Og AEH er borte, mest sannsynlig død.
Forsvarer Svein Holden svarer VG på denne måten.
"VG har stilt forsvarer Svein Holden flere spørsmål. I en e-post skriver han at han syns det er frustrerende å bli bedt om å besvare lekkasjer fra etterforskningen, og at han på grunn av sin taushetsplikt er avskåret fra å svare på spørsmålene.At AEH ikke lenger greide å skjule fortvilelsen over egen rettsløse situasjon i sosiale sammenhenger, kan være direkte årsak til at "kidnapping" måtte iscenesettes.
– Jeg tillater meg likevel å konstatere at det er mye informasjon i etterforskningsmaterialet som gir uttrykk for et helt annet syn enn det som kommer fram her. Disse kildene beskriver en god relasjon mellom Anne Elisabeth Hagen og Tom Hagen i 2018, og det er forstemmende at denne type informasjon ikke når VGs spalter."
At AEH i flere tiår har greid å skjule fortvilelse over økonomisk undertrykkelse, blir fullstendig irrelevant i denne sammenhengen.
Det er dette som kalles psykisk terror.