2020-11-18, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinkelhak
https://www.archives.gov/electoral-college/provisions#A12

"Twelfth Amendment

The Electors shall meet in their respective states, and vote by ballot for President and Vice-President, one of whom, at least, shall not be an inhabitant of the same state with themselves; they shall name in their ballots the person voted for as President, and in distinct ballots the person voted for as Vice-President, and they shall make distinct lists of all persons voted for as President, and of all persons voted for as Vice-President, and of the number of votes for each, which lists they shall sign and certify, and transmit sealed to the seat of the government of the United States, directed to the President of the Senate; The President of the Senate shall, in the presence of the Senate and House of Representatives, open all the certificates and the votes shall then be counted;--The person having the greatest number of votes for President, shall be the President, if such number be a majority of the whole number of Electors appointed; and if no person have such majority, then from the persons having the highest numbers not exceeding three on the list of those voted for as President, the House of Representatives shall choose immediately, by ballot, the President. But in choosing the President, the votes shall be taken by states, the representation from each state having one vote; a quorum for this purpose shall consist of a member or members from two-thirds of the states, and a majority of all the states shall be necessary to a choice.... The person having the greatest number of votes as Vice-President, shall be the Vice-President, if such number be a majority of the whole number of Electors appointed, and if no person have a majority, then from the two highest numbers on the list, the Senate shall choose the Vice-President; a quorum for the purpose shall consist of two-thirds of the whole number of Senators, and a majority of the whole number shall be necessary to a choice. But no person constitutionally ineligible to the office of President shall be eligible to that of Vice-President to the United States."

Ni fick den här länken tidigare, så du kunde ha tagit reda på detta själv.

Fullständigt vansinne att man ska mata dem. Varför kan de inte själva googla källan?

Och det är på samma vis med allt. Bevisa! Men man kan såklart bara visa på källor som anser sig ha bevis eller omständigheter som ser mycket märkliga ut.

Men det förkastas såklart. För som skribent ska du ha direkta bevis, som inte redan finns på internet. Löjligt.
2020-11-18, 22:31
Medlem
Citat:
Men det är fortfarande inte domstolarna som avgör presidentskapet. Det gör the legislators och dom är ganska röda i dom stater som detta handlar om.
Det är valresultatet som avgör presidentskapet, och valresultatet är extremt tydligt...
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apa123456
Vilket inte alls var vad som påstods.
Men "lagen" som efterfrågades är just "den" jag citerade. Twelfth Amendment
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emma18
https://www.breitbart.com/politics/2020/11/18/report-georgia-election-monitor-finds-9626-vote-error-in-countys-hand-recount/

Citat:
According to Shafer, the error, if not discovered, would have essentially given Biden enough votes to “cancel out Trump’s gains from Fayette, Floyd and Walton.”

I dessa tre County's har Donald redan fått 5700 tillgodoräknade. Hur lyckas du komma fram till att dessa nya drygt 9000 röster som försvinner från Joe "Big Guy" Biden inte spelar roll för att felet upptäcktes innan det upptäcktes?
Eller hur menar du?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
STATUS

18:e November

Trump 232 elektorer
Biden 227 elektorer

Ifrågasatta 79 elektorer

Om de ifrågasatta staterna förblir olösta i lagliga bataljer, audits och utredningar kan State Legislature avvisa elektorsröstningen och den kandidat som har flest röster vinner. 270 är då ej nödvändigt för att bli vald.

Ping!

Så ifall endast en av alla de stater som det bråkas om avgörs så har Biden vunnit? Chansen att Trump ska vända i någon stat och få seger får nog ses som nära noll..
2020-11-18, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
US House Update

-Det är nu klart, av 27 valen rankade som "toss up´s" vann Republikanerna alla 27. Historiskt.
-GOP leder nu även i minst 9 av de 11 kvarvarande valen.
-GOP kan avsluta med 214-215 platser vilket är 3-4 platser från majoritet.

En fullständig kross av Republikanerna mao, Och samma väljare som gjorde detta valde Biden?

Krack(en) of bull!
och detta av väljare som 2018 inte röstade på republikanerna. Eftersom Trump inte var direkt involverad i valet. Orimligt såklart.
2020-11-18, 22:32
Medlem
klybans avatar
Citat:
Men det är fortfarande inte domstolarna som avgör presidentskapet. Det gör the legislators och dom är ganska röda i dom stater som detta handlar om.
Nu pratar jag om trumpens försök och påvisa valfusk och hur domstolarna och domarna verkligen kastar skiten ut genom fönstret, och man kan tro det är amatörer.

Men ja, jag tror trumpen kommer försöka ändra delstaternas röster genom byta ut elektorerna som istället röstar på trumpen.
Berättat detta många ggr.

Även ser det ut som en grundning för att använda militären för ta makten och genom kasta ut Esper.
Men det krävs också att trumpen kastar ut en hel del generaler, och sätter tools på dessa platser.
2020-11-18, 22:33
Medlem
Citat:
Men "lagen" som efterfrågades är just "den" jag citerade. Twelfth Amendment
Nej, din jävla stjärna. Jag frågade henryskumberg om den lag han hänvisade till där i tiotals inlägg längre bak i tråden som gällde certifiering när det fanns stämningar. Släpp det nu, och låt honom svara själv istället.
2020-11-18, 22:34
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Nu pratar jag om trumpens försök och påvisa valfusk och hur domstolarna och domarna verkligen kastar skiten ut genom fönstret, och man kan tro det är amatörer.

Men ja, jag tror trumpen kommer försöka ändra delstaternas röster genom byta ut elektorerna som istället röstar på trumpen.
Berättat detta många ggr.

Även ser det ut som en grundning för att använda militären för ta makten och genom kasta ut Esper.
Men det krävs också att trumpen kastar ut en hel del generaler, och sätter tools på dessa platser.

Det kräver även en ändring i konstitutionen då militären inte får sättas mot civila mål
Medlem
GoldFinger100s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoldFinger100
Här har ni en genomgång på hur detta problem runt valet kan lösas

This morning, I delivered the latest in my House floor speech series on Constitutional and federal statutory law that gives Congress (NOT the Supreme Court) final and total control over who wins, and who loses, presidential elections.

https://twitter.com/RepMoBrooks/status/1329166754979991554?s=20

Allt sägs här, ni kan lägga ner tjafset boys
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stina1981
Är det här en prognos du räknat på? Det gick ju inte så bra med de andra. Det är ju bra om vi andra i tråden har något att förhålla oss till.

Du menar "min" prognos kring Arizona (Trump vann staten med minst 3-4% enligt prognos) som nu är en stat utsatt för massivt valfusk främst i Maricopa County ? Vänligen fundera innan du skriver. Du kan inte rimligen be mig förhålla mig till historiens största valfusk i mina prognoser. Prognoserna var istället baserade på ett ärligt val och jag var "spot on" där det inte fuskades.

Nu som svar på din fråga, detta jag skrev nyss är ingen prognos. Förstår att du läser DN eller nåt och inte förstått att Trump leder över Biden, det finns ett antal stater som är föremål för legala processer, dessa leder ingen fram till att detta är avklarat, väljer State Legislature att inte skicka elektorer då dessa lagliga bataljer inte löst sig, då vinner Donald J Trump.

Som dom säger "Karma is a bitch"
2020-11-18, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Sista steget blir en röst per stat, och med 37 varandes republikanska är saken klar!
Ja, för US Supreme Court kommer hänvisa till "Twelfth Amendment" och då är det 1 röst per stat som gäller.

Hur man än vänder sig har man ändan bak, ha ha

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in