Det finns bara förlorare i det här. Inget straff kommer läka såren.
Ett hårt straff ger i alla fall offren en viss upprättelse än ett lågt straff.
Det signalerar att offren har blivit utsatt för något grovt som man inte kan tolerera.
Man står på offrets sida, inte förövarens.
får dom för klena straff så skulle jag inte avböja att delta i en demonstration. man börjar på plattan och går upp till riksdagshuset. dags för gemene svensk man/kvinna att engagera sig när det gäller sådana här saker. borde vara lätt att få ihop en drös folk tycker man.
äckliga vidriga människor som förstört två grabbars liv och alla i deras närhet
Hur kommer det sig att ingen människa i det här landet steppar upp och ger sig på såna här lirare o inte bara dessa finns ju rätt många av liknande karaktärer, finns det inga svenska våldsverkare kvar eller vadå ex mc gäng eller andra från undre världen ??
För 30 år sen hade dom här äckliga inaveln fått det mycket jobbigt efter en sån här grej
Finns säkert en å annan hederstjyv kvar men även i den tuffa 🙄 gängkriminaliteten finns det dessvärre gott om getknullande medlemmar såväl som ledare nu för tiden. Alltså finns det snart ingen som värnar om Sverige och svenskarna längre. Ett minne blott, sorgligt nog.
Om vi ser till fysisk storlek mellan BO och GM så är väl detta svårt att veta. Men jag kan ge mig fan på att de svenska killarna lätt skulle ha kunnat gett dom en bra fight om de bara vågat.
Minns i skolan hur invandrare ofta provocerade och skrämde svenska hockey killar som var för rädda för att göra något. Sanningen är tyvärr att de säkert var fysiskt starkare och hade en överlag bättre fysik än många invandrare som bara var stora i käften.
Vet när en svensk kille i plugget till slut fick nog av en kaxig irakie, jävlar vad stryk han fick.
Han tog han i kragen och slängde runt han som en vante och matade sparkar och slag.
Synd att fler svenskar inte vågar slå tillbaka.
Rent krasst rankar jag välbyggda svenska män rätt högt i min egen rank av råstyrka/gener.
Ryssar och öst-statare har dock hittills de sjukaste råstyrkan jag personligen stött på, även vissa finnar och svenskar är inte långt där efter. Men fighting sitter i huvudet, det många saknar.
Finns säkert en å annan hederstjyv kvar men även i den tuffa 🙄 gängkriminaliteten finns det dessvärre gott om getknullande medlemmar såväl som ledare nu för tiden. Alltså finns det snart ingen som värnar om Sverige och svenskarna längre. Ett minne blott, sorgligt nog.
Oj då, åtalet är t.o.m. större än vad som från början misstänktes. Det talar ännu mer för att de kommer att åka på riktigt långa fängelsestraff båda två. Även om den yngre får bara halva straffet för sina brott, blir det garanterat många år på kåken även för honom. Detta eftersom mängdrabatt inte längre erhålls.
Skärpningarna består alltså i att "grov misshandel" blivit "synnerligen grov misshandel", med tyngd lagd på att pojkarna upplevt stark dödsångest (troligen genom dödshot av olika slag). Även övergrepp i rättssak är ett allvarligt brott som tillkommit. (Ev. har "våldtäkt" uppgraderats till "grov våldtäkt" också, minns inte riktigt hur det var).
Dessutom:
Detta kan ju inte rubriceras som annat än "grovt rån" (med vapen) även om tidningen bara skriver rån. Om jag inte minns fel är minimistraffet för grovt rån bara det 5 år till.
Och slutligen:
Detta borde alltså bli "rån i motvärnsfallet", ett ytterligare brott för den yngre av de två att dömas för. Här verkar inte den äldre av dem varit inblandad (eller i vart fall inte identifierad) och kan således knappast åtalas eller dömas för det rånet - om inte annat kommer fram vid rättegång.
Med sådan "meritlista" av extremt grova brott, där enbart människorovet har livstid i straffskalan, gissar jag nu på 18 års fängelse för den äldre och ca 10 år för den yngre, dvs halva den äldres + ca 1 år för det egna rånet (+/- någon månad eller så).
Då lär du gissa fel. Tyvärr.
18 års fängelse är det ju knappt det blir tal om ens vid mord. Då ska det vara grymt
utöver det vanliga för att det ska komma i fråga.
Nej, i detta fall är nog det troligaste att det blir högst 4 år för den äldste i duon och
sen hälften av det för den andre då. Det är att vara realistisk.
Må vara att det är livstid i straffskalan för människorov, men det kommer man att gå runt
på nåt vis om jag känner de som sitter och dömer i våra nuvarande svenska domstolar rätt.
Man kommer nog att vilja ha ut dom här två odjuren så snart som möjligt så de kan få
fortsätta med sina kriminella karriärer...fortsätta med sina bidrag till att göra Sverige
till ett så spännande och händelserikt land...
Senast redigerad av Grandioso 2020-11-18 kl. 18:50.
Ingen stolthet kanske Föraktar alla det svenska samhället såpass att det inte finns någon vilja att skydda det o dess medborgare ??
Vet inte hur läget ser ut i våra grannländer men ja har svårt att se att Finland Danmark bara skulle stå tyst och se på när såna här människor och händelser sprider ut sig i samhället