Citat:
Ursprungligen postat av
ormbon
Instämmer. På ett sätt är utpressarna ganska goda kålsupare de med.
Hur fick utpressarna kontakt med DG från första början?
David Eriksson visar tydligt att han liksom en maffiaboss hade uppsåt med det han gjorde och borde få Kristinehamns kommunmedalj i hur man driver in skulder, han kanske får jobb på kommunens ekonomiavdelning inom kort. De kan säkert använda sig av hans finurliga sätt att driva in skatterna på.
Dock behöver han då få mandat från Kommunfullmäktige, annars kan det bli repris på det hela, som i det saxade förhöret här nedan
FHL-Förstår du allvaret i brottet du begått, att pressa någon som du gjort?
David- Ja det förstår jag.
FHL- Tänkte inte du på det?
David- Tanken var inte att bli rik utan mer knäppa han på näsan.
FHL- Du tyckte inte det var okej det han sysslade med?
David- Jag ville ge honom en näsbränna. Jag hade tyckt det varit trevligt om det hade löst sig. Att han kommit med pengarna så hade jag gett tillbaka dem och sagt gör fan aldrig om det. Ville jag ha pengar så hade jag sålt det till aftonbladet. Det visar mycket och det är ingen sensur.
FHL- Visste din sambo om detta?
David- Nej det visste ingen utan Robban.
FHL- Var Robban med förra året med?
David- Nej, bara senaste gången. Vi stod och rökte och talade om udda människor. Då sa jag att jag skrev med en kille som hade gjort det här och det här. Jag sa vad jag hade gjort och då ville han vara med. Det känns så annorlunda bara att komma i kontakt med en sådan här kille.
Förhör med Eriksson, David Anders Emil; 2020-05-05 10:03 diarienr: 5000-K343199-20 61
__________________________________________________ _____________________________