2020-11-18, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maahes
"det blir ingen andra våg!"

Tegnell, Tegnell...

"Det blir som en vanlig influensa i varaktighet och farlighet..."
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Läser du dåligt?

Jag noterar föregående dagsvärden och ger därför helt öppna data på att värdena kommer att ändras.
Då de är eftersläpning på dödsfall så är din statistik som sagt ofullständig
Citera
Medlem
Vart kommer dödsfallen ifrån? Om 15% av de på IVA avlider (i dagens utskrivningstakt 3-4 per dag), några procent på vanligt sjukhus (skrivs 100 ut per dag är det 5-6 stycken). Igår sade de att det var 600 fall något på ålderdomshem. Om 20% av de dör blir det ju 120, men det är väl över tid upp till en månad efter de fick Corona.

Vart kommer resten av dödsfallen ifrån?
Citera
2020-11-18, 14:22
Medlem
erwynns avatar
Västerbotten fortsätter öka testfrekvensen, förra veckan 13112 motför 10653 veckan innan. Andelen positiva sjunkit från 6,2 till 5,4%.
Citera
2020-11-18, 14:23
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Du drar slutsatser utifrån information som inte finns. Antalet positiva ökade kraftigt mellan v45 och v46 och R-talet i Skåne var därmed bland de högsta i Sverige förra veckan.

Antikroppsnivåerna är också lägre än i andra storstads regioner.

IVA och dödsfall kommer alltid med fördröjning.

Skåne sitter i skiten bokstavligen.

Vi för väl se hur väl ditt inlägg åldras kommande dagar..
Citera
2020-11-18, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Självklart är det så. Det är ingen mening att gå och testa sig, om man först måste vänta flera dagar på att få göra det, och sedan vänta ytterligare flera dagar på svaret. Vid det laget är man ju ändå redan smittfri, OM det var corona (alternativt befinner sig på sjukhus). Så folk testar sig inte...
Under den tiden dom inte testar sig och väl blir frisk kan dom ju lätt smitta andra. Problemet är hur lätt man kan bli smtitad.
Citera
2020-11-18, 14:24
Bannlyst
Det måste vara massdöd på äldreboenden igen, myndigheter och media mörkar.
Citera
2020-11-18, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Läser du dåligt?

Jag noterar föregående dagsvärden och ger därför helt öppna data på att värdena kommer att ändras.

Du har inte läst Statistik A ens, ser jag.

Din tabell är ju totalt oanvändbar, när du tar med 3 veckors fullständiga siffror, och jämför med fjärde veckans halvtaliga siffror. Och vill få det till att döden minskar.

Nej du, sådana urusla drag går vi inte på.
Citera
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ormbon
Nej. Urvalet är inte detsamma. Vilket Socialstyrelsen påpekar. Enligt dem ökar smittspridningen i 20 av 21 regioner. Att smittspridningen ser ut att plana ut beror enligt dem på att testkapaciteten är maxad och andra urvalsgrupper. Men enligt dem ökar smittspridningen, man ser ingen utplaning.

Du menar att socialstyrelsen kan se framåt i tiden?
Jag talar om dagens och gårdagens siffror i Skåne.
Jag det en utplaning i antal nya fall. Vad socialstyrelsen skrev för flera dagar sedan angående förra veckans siffror är inte intressant just i det avseendet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Men kanske korkat drag att testa på de viset ändå. Det är ju unga som smittas i stor utsträckning och smittar även riskgrupperna.
Men extremt viktigt att få stopp på smittan på boenden för att hålla nere dödddiffrorna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rojjjen
Då de är eftersläpning på dödsfall så är din statistik som sagt ofullständig

Ja och det framgår med all tydlighet i min redovisning då värdena inom parantes stabiliserat sig med aktuella siffror två veckor bakåt.
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moksha
Tack för svar.

Vad är produkten som avmaskar?

Ska kolla alla ingredienser mer ingående under dagen.

De flesta listade produkterna är väl receptfria?

Ivermectin är ett receptbelagt avmaskningsmedel. Som kommenterats så är dosen lite högre för covid-19 än för avmaskning så kan finnas bieffekter
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in