2020-11-18, 13:01
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Plan B är inbördeskrig.
Hoppet är det sista som överger en sann kommunist. Det spelar ingen roll om Demokraterna blir tagna med handen i syltburken. Att Georgia hittade tre minnes-stickor vid omräkning är svårt att bortförklara.
Svensk media tiger på samma sätt som de gjorde när Hunters dator dök upp. Det finns en dold agenda här, och den innefattar inte Trump i Vita huset.

Medias totala tystnad talar för att osäkerhet finns gällande valutgången. Vinner Trump den juridiska kampen så kan vi förvänta oss att han kommer utmålas som diktator. DN har redan lobbat för att Trump nu genomför en statskupp.
Antifa skulle gå bannanas om Trump utses som vinnare och våld skulle bryta ut. Proud boys m. fl. har hitintills varit väldigt återhållsamma och undvikt att generera martyrer för kommunist-sidan.
Demokraterna saknar våldskapital och kommer isåfall söka internationellt stöd.
Mediabilden kommer vara viktigare än vem av kandidaterna som fick flest röster. Ingen sida kan backa i det här läget. Vinnaren skriver historian som vanligt.

Tanken på att Sverige och Europa skulle komma till undsättning för Demokraterna/globalisterna får min mage att vrida sig.

Idag kan jag bära min MAGA-keps, imorgon kan den vara direkt olämplig att ha på huvudet så därför låter jag den ligga kvar i lådan.
Mediabilden är viktigast. Vinnaren skriver historien. Vad vet vi om historiska personer som Nero, Caligula och Heliogabalus bortsett från det korrupta källor ägnade att smutsa ned motståndarens eftermäle säger oss? I Rom var det ett vanligt fenomen att förstöra allt som gav en positiv bild av den besegrade. Tiden får utvisa hur det blir med Trump.

En pågående statskupp som tema är klart intressant i nuläget. Här står ord mot ord. Steve Bannon m.fl. har som bekant sagt samma sak men menar att det är Trump som man försöker få bort. Och jag kan se att det ligger en del i det påståendet om vi betraktar inte minst den mediala bilden av Trump de senaste fyra åren. Konstant smutskastning. Och jag tror att delar av den amerikanska staten kan vara delaktig i detta.

Inbördeskrig blir det förmodligen inte, men väl duktigt med fighting in the streets. Man bör försöka föreställa sig vad som händer om Trump sätter hårt mot hårt med hjälp av polisen, militären och nationalgardet. Upprorsmakarnas mål lär vara att störta Trump. Allvarliga grejer. För att sedan installera sin egen president.

Så. Snacket om en statskupp i vardande är onekligen högintressant att analysera.
Citat:
Ursprungligen postat av QplusNPC
FBI är djupt i träsket. FBI har bra folk på lägre nivå men de får ju inte gjort sitt jobb när korruptionen och infiltrationen bland cheferna är så utbredd. Jag tror att de nu tvingas ut på banan och får chansen att välja sida, konstitutionen eller Deep State. Annars militärtribunaler.

MSM har förstås redan börjat ropa statskupp och diktatur, de vet vart detta barkar nu. Blir en shitstorm detta, men inget inbördeskrig.
Don't mess with the FBI, tänker jag själv. Inte CIA heller. Jag misstänker att inte alla element i dessa kretsar är helt lojala POTUS.
Senast redigerad av Blot-Sven 2020-11-18 kl. 13:16.
2020-11-18, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henryskumberg
Det här på en annan nivå. Det kommer att finnas utredningar kring viktiga datum i december.

Delstater kan inte certifiera valresultat om det finns stora utredningar kring valfusk i dessa delstater när elektorer skall utses. Det är en omöjlighet. Det är historiska händelser vi kommer att bevittna.

Fast polariseringen har aldrig varit större i USA än vad den är nu
Haha, du är fruktansvärt naiv. Uppenbarligen tror du att det kommer att startas "stora utredningar om valfusk" på delstatsnivå per express, bara för att Trump och Giuliani knäpper med fingrarna.
2020-11-18, 13:04
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Delstater kan inte certifiera valresultat om det finns stora utredningar kring valfusk i dessa delstater när elektorer skall utses.
Är det verifierat att det stämmer?
Medlem
BeatriceCencis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
De lagliga processerna går åt skogen för Trump. Nu tar man till andra metoder, avsked och valfusk!

Trump sparkar Krebs, chefen för inrikes cybersäkerhet för att han sa att valet var helt korrekt.

Guvernören i Georgia blir uppmanad att slänga lagliga röster av en republikansk senator.

Man måste alltså slänga Biden-röster för att göra Trump till vinnare!

Trump sparkar myndighetschef som tillbakavisat påståenden om valfusk

https://www.svt.se/nyheter/trump-sparkar-myndighetschef-som-tillbakavisat-pastaenden-om-valfusk

Lindsey Graham says he has called officials in Arizona and Nevada after revelation he 'pressed Georgia to throw out legally-cast ballots' - as top Democrat calls for DOJ probe

Georgia Secretary of State Brad Raffensperger said Monday that Graham, a senator from neighboring South Carolina and a close ally of President Trump, pressured him to find a way to toss out legally cast ballots during the state's recount process.

https://www.dailymail.co.uk/news/article-8958175/Top-Dem-Hakeem-Jeffries-calls-criminal-probe-Lindsey-Graham.html

Värt att notera är att Brad Raffensberger är republikan. Så man kan nog på goda grunder anta att han inte är den enda som blivit utsatt för skamliga uppmaningar till val-fusk. På order från Trump, givetvis.
Hela atmosfären kring Trump verkar förgiftad.

Värt att notera är att Brad Raffensperger är en notorisk Trump-hatare och har varit det hela tiden. Även värt att notera är att Raffensperger vägrat genomföra full genomgång av alla valsedlar för att kunna matcha signaturer och ta bort olagliga valsedlar. Värt att notera är att Raffensperger är inblandad i köpet av Dominion-maskinerna.
Medlem
Följer inte det hela längre men har det hänt NÅGOT alls på denna front på sistone? Avslag eller framgång för Trump tänker jag, eller är man fortfarande där man var för en vecka sen?
2020-11-18, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Följer inte det hela längre men har det hänt NÅGOT alls på denna front på sistone? Avslag eller framgång för Trump tänker jag, eller är man fortfarande där man var för en vecka sen?

Man är i precis samma läge som förra veckan. Massor med fall av normalt valfusk i mindre skala som inte påverkar något och antydningar om att det finns bevis för omfattande valfusk som "kommer snart".
2020-11-18, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittfittan
Du tycker inte att det är ett tecken på inkompetens eller förräderi att tillstå att det här clownartade valet är "the most secure in American history"? Hur många "glömda" minneskort ska behöva hittas egentligen?

För att förstå Trump som fenomen i presidentkampen måste man inse att det politiska spelet innehåller många komponenter som verkar helt irrationella jämfört med den demokrati som vi i Sverige är vana vid. Tänk om Stefan Löfven vägrar att avgå därför att rösterna är felräknade i Småland.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FBerntsson
Man är i precis samma läge som förra veckan. Massor med fall av normalt valfusk i mindre skala som inte påverkar något och antydningar om att det finns bevis för omfattande valfusk som "kommer snart".

Ah okej, trist att det inte rört på sig åt något håll. Tack.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Är det verifierat att det stämmer?

Delstatskongresser har rätten att vägra att utse elektorer om det är t ex nationellt nödläge utlyst av presidenten och utredningar pågår.
2020-11-18, 13:13
Medlem
Nixters avatar
Grundarna till konstitutionen var smarta:

De införde en bestämmelse 12A: "varje stat har en röst". Detta förhindrar att större stater väljer POTUS på bekostnad av små. Så majoritetspartiet från varje stat får rösta för statens räkning.

GOP kontrollerar just nu 26 (beräknat snart 30) av de 50 "house delegations" som kommer att agera i händelse detta går dit = Trump vinner.
2020-11-18, 13:14
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Det här på en annan nivå. Det kommer att finnas utredningar kring viktiga datum i december.

Delstater kan inte certifiera valresultat om det finns stora utredningar kring valfusk i dessa delstater när elektorer skall utses. Det är en omöjlighet. Det är historiska händelser vi kommer att bevittna.

Fast polariseringen har aldrig varit större i USA än vad den är nu
Jag tycker nog att man kan påstå att tiden under inbördeskriget var mer polariserad.
Du håller alltså inte med om det?
2020-11-18, 13:15
Medlem
BeatriceCencis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonaldTrummp
Miss där av DJT, det är viktigt att den ansvarige för säkerheten går ut och bekräftar att det här förekommit mycket fusk, att han misslyckades med sitt uppdrag. Återigen DJT omger sig med Puckon, han måste börja handplocka sina närmaste själv.

Mike Pence

Trump hade väldigt mycket kunskap om amerikansk politik och om träsket av korruption mm när han blev vald till president. Jag tror dock att han missbedömde hur många Republikaner som tillhör "den andra sidan" och att de skulle bli problem för honom. Sedan fick ju Flynn gå för att han blev ditsatt av korrupta tjänstemän lojala till globalisterna. Trump borde aldrig gett Bannon sparken. Neo-con-krigshöken John Bolton var dock ett stort misstag, det ska sägas . Likaså Mark Esper samt Trumps svärson Kushner. Han borde aldrig lyssnat på honom.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in