Citat:
Mediabilden är viktigast. Vinnaren skriver historien. Vad vet vi om historiska personer som Nero, Caligula och Heliogabalus bortsett från det korrupta källor ägnade att smutsa ned motståndarens eftermäle säger oss? I Rom var det ett vanligt fenomen att förstöra allt som gav en positiv bild av den besegrade. Tiden får utvisa hur det blir med Trump. Plan B är inbördeskrig.
Hoppet är det sista som överger en sann kommunist. Det spelar ingen roll om Demokraterna blir tagna med handen i syltburken. Att Georgia hittade tre minnes-stickor vid omräkning är svårt att bortförklara.
Svensk media tiger på samma sätt som de gjorde när Hunters dator dök upp. Det finns en dold agenda här, och den innefattar inte Trump i Vita huset.
Medias totala tystnad talar för att osäkerhet finns gällande valutgången. Vinner Trump den juridiska kampen så kan vi förvänta oss att han kommer utmålas som diktator. DN har redan lobbat för att Trump nu genomför en statskupp.
Antifa skulle gå bannanas om Trump utses som vinnare och våld skulle bryta ut. Proud boys m. fl. har hitintills varit väldigt återhållsamma och undvikt att generera martyrer för kommunist-sidan.
Demokraterna saknar våldskapital och kommer isåfall söka internationellt stöd.
Mediabilden kommer vara viktigare än vem av kandidaterna som fick flest röster. Ingen sida kan backa i det här läget. Vinnaren skriver historian som vanligt.
Tanken på att Sverige och Europa skulle komma till undsättning för Demokraterna/globalisterna får min mage att vrida sig.
Idag kan jag bära min MAGA-keps, imorgon kan den vara direkt olämplig att ha på huvudet så därför låter jag den ligga kvar i lådan.
Hoppet är det sista som överger en sann kommunist. Det spelar ingen roll om Demokraterna blir tagna med handen i syltburken. Att Georgia hittade tre minnes-stickor vid omräkning är svårt att bortförklara.
Svensk media tiger på samma sätt som de gjorde när Hunters dator dök upp. Det finns en dold agenda här, och den innefattar inte Trump i Vita huset.
Medias totala tystnad talar för att osäkerhet finns gällande valutgången. Vinner Trump den juridiska kampen så kan vi förvänta oss att han kommer utmålas som diktator. DN har redan lobbat för att Trump nu genomför en statskupp.
Antifa skulle gå bannanas om Trump utses som vinnare och våld skulle bryta ut. Proud boys m. fl. har hitintills varit väldigt återhållsamma och undvikt att generera martyrer för kommunist-sidan.
Demokraterna saknar våldskapital och kommer isåfall söka internationellt stöd.
Mediabilden kommer vara viktigare än vem av kandidaterna som fick flest röster. Ingen sida kan backa i det här läget. Vinnaren skriver historian som vanligt.
Tanken på att Sverige och Europa skulle komma till undsättning för Demokraterna/globalisterna får min mage att vrida sig.
Idag kan jag bära min MAGA-keps, imorgon kan den vara direkt olämplig att ha på huvudet så därför låter jag den ligga kvar i lådan.
En pågående statskupp som tema är klart intressant i nuläget. Här står ord mot ord. Steve Bannon m.fl. har som bekant sagt samma sak men menar att det är Trump som man försöker få bort. Och jag kan se att det ligger en del i det påståendet om vi betraktar inte minst den mediala bilden av Trump de senaste fyra åren. Konstant smutskastning. Och jag tror att delar av den amerikanska staten kan vara delaktig i detta.
Inbördeskrig blir det förmodligen inte, men väl duktigt med fighting in the streets. Man bör försöka föreställa sig vad som händer om Trump sätter hårt mot hårt med hjälp av polisen, militären och nationalgardet. Upprorsmakarnas mål lär vara att störta Trump. Allvarliga grejer. För att sedan installera sin egen president.
Så. Snacket om en statskupp i vardande är onekligen högintressant att analysera.
Citat:
Don't mess with the FBI, tänker jag själv. Inte CIA heller. Jag misstänker att inte alla element i dessa kretsar är helt lojala POTUS.
FBI är djupt i träsket. FBI har bra folk på lägre nivå men de får ju inte gjort sitt jobb när korruptionen och infiltrationen bland cheferna är så utbredd. Jag tror att de nu tvingas ut på banan och får chansen att välja sida, konstitutionen eller Deep State. Annars militärtribunaler.
MSM har förstås redan börjat ropa statskupp och diktatur, de vet vart detta barkar nu. Blir en shitstorm detta, men inget inbördeskrig.
MSM har förstås redan börjat ropa statskupp och diktatur, de vet vart detta barkar nu. Blir en shitstorm detta, men inget inbördeskrig.
Senast redigerad av Blot-Sven 2020-11-18 kl. 13:16.
Senast redigerad av Blot-Sven 2020-11-18 kl. 13:16.