Citat:
Ursprungligen postat av
Nostradumbass
Jag kommer ihåg före valet, när Trump sa något i stil med följande citat som kan hittas på Google:
"US under Biden will be like a big Venezuela ..."
Jag trodde först att det skulle bli fattigt och förfalla. Men i ljuset av vad som kommit fram om Dominion och varför det först skapades så förstår jag nu vad han egentligen syftade på.
Det verkar som Trump-administrationen krattat den här manegen länge. Och sen Executive-ordern om "foreign interference" ovanpå det.
Chavez i Venezuela är en stor bluffmakare och USA har en gammal god tradition av att lägga sig i politiken i Syd- och Centralamerika. Ända sedan Monroe-doktrinen kom till, faktiskt. Själv tycker jag nästan att den påstådda kopplingen till Venezuela via Smartmatic känns aningen för bra för att vara sann, men man vet ju aldrig. Och Smartmatic samt Dominion har å andra sidan använts i ett antal val jorden över med minst sagt varierande resultat/framgång.
Det hela känns som en jättehärva, om det vi läser skulle visa sig stämma. Hur ska man lyckas bena ut allting? Att bli färdiga innan december (!) eller januari kan man nog drömma om, men säg att Trump får fyra år till på sig.
Drar man tillräckligt hårt i sömmen rasar hela stoppningen ut. Så känns det.