2020-11-18, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Bara så ni vet: ingen delstat i USA har någonsin vägrat att fastställa sitt resultat i ett presidentval och därmed vägrat skicka elektorer i laga tid. Ställde frågan på ett par amerikanska webbfora och fick detta raka svar från personer jag anser kunniga och pålitliga, dessutom har jag googlat. Varken krig, beskyllningar om valfusk eller rykten om tekniska oegentligheter har någonsin fått en delstat att ta detta steg. Vilket ju är vad ni Trumpfans förutsätter ska ske inom några veckor, helst från flera delstaters sida.

Inte en chans, alltså. EC kommer i god ordning att utse Joe Biden till USA:s näste president.

Har det någonsin gjorts utredningar om utländsk inblandning i det amerikanska valet precis innan elektorer väljs? Har någon president någonsin utlöst nationellt läge precis innan elektorer väljs??

Under dessa 4 år har vi haft Mueller- utredningar som tar tid. En stor utredning om valfusk..med misstänkt utländsk inblandning..det är inget man avslutar på 1 månad. Vi kommer att ha en helt ny situation när elektorer skall väljas 14 december. Min tro är att de republikanska delstatskongresserna vägrar att utse Biden-elektorer pga att vi är mitt inne i en gigantisk utredning om valfusk.
2020-11-18, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandalji
Men detta kommer ju från deras egen sida. Det bevisar ju inte mycket. Visst, jag skulle kunna ha fel om att det har använts i Venezuela, då alla de som har sagt de kanske ljuger. Men denna länken bevisar ingenting. Det är väl självklart att de vill framstå som legitima, och därför aldrig skulle erkänna att det har använts för valfusk. Jag väljer att lita på Sidney Powell tills vidare.

Säger den som vecka ut och vecka in köper Trumps, Breitbarts och Giulianis ord, deras obelagda anklagelser, påhitt. anekdoter och insinuationer som om de kom från Gud, utan några som helst krav på kritisk granskning. Jajaja.
2020-11-18, 11:08
Medlem
Jag vill gärna se att FBI kommer in på arenan inom kort. De har varit väldigt anonyma efter valet. Även CIA vill jag se att de jobbat på efter valet.
2020-11-18, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henryskumberg
Har det någonsin gjorts utredningar om utländsk inblandning i det amerikanska valet precis innan elektorer väljs? Har någon president någonsin utlöst nationellt läge precis innan elektorer väljs??

Under dessa 4 år har vi haft Mueller- utredningar som tar tid. En stor utredning om valfusk..med misstänkt utländsk inblandning..det är inget man avslutar på 1 månad. Vi kommer att ha en helt ny situation när elektorer skall väljas 14 december. Min tro är att de republikanska delstatskongresserna vägrar att utse Biden-elektorer pga att vi är mitt inne i en gigantisk utredning om valfusk.
Om du tror att det amerikanska valsystemet, vem som ska få rösta och hur inte har varit ett stridsäpple innan just Trump kom in på scenen så är du bara korkad.
2020-11-18, 11:10
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Jag kommer ihåg före valet, när Trump sa något i stil med följande citat som kan hittas på Google:

"US under Biden will be like a big Venezuela ..."

Jag trodde först att det skulle bli fattigt och förfalla. Men i ljuset av vad som kommit fram om Dominion och varför det först skapades så förstår jag nu vad han egentligen syftade på.

Det verkar som Trump-administrationen krattat den här manegen länge. Och sen Executive-ordern om "foreign interference" ovanpå det.

Chavez i Venezuela är en stor bluffmakare och USA har en gammal god tradition av att lägga sig i politiken i Syd- och Centralamerika. Ända sedan Monroe-doktrinen kom till, faktiskt. Själv tycker jag nästan att den påstådda kopplingen till Venezuela via Smartmatic känns aningen för bra för att vara sann, men man vet ju aldrig. Och Smartmatic samt Dominion har å andra sidan använts i ett antal val jorden över med minst sagt varierande resultat/framgång.

Det hela känns som en jättehärva, om det vi läser skulle visa sig stämma. Hur ska man lyckas bena ut allting? Att bli färdiga innan december (!) eller januari kan man nog drömma om, men säg att Trump får fyra år till på sig.

Drar man tillräckligt hårt i sömmen rasar hela stoppningen ut. Så känns det.
Senast redigerad av Blot-Sven 2020-11-18 kl. 11:12.
2020-11-18, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Försöker hon presentera den videon som bevis i en domstol så blir hon av med jobbet.

Vittnen under ed är ju klara bevis. Hoppas ni förstår detta.
2020-11-18, 11:11
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandalji
Men detta kommer ju från deras egen sida. Det bevisar ju inte mycket. Visst, jag skulle kunna ha fel om att det har använts i Venezuela, då alla de som har sagt de kanske ljuger. Men denna länken bevisar ingenting. Det är väl självklart att de vill framstå som legitima, och därför aldrig skulle erkänna att det har använts för valfusk. Jag väljer att lita på Sidney Powell tills vidare.

Du får väga dina källor och fatta dina egna beslut. Det står dig fritt att avfärda Dominions svar på dessa rykten, men då skulle jag gärna vilja att du backar upp det med tillförlitliga källor. Sidney Powell är tungt namn förvisso, men det enda.
2020-11-18, 11:12
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:

Så du tror inte att Trump et al presenterat bevis innan 14:e december?
Med tanke på att han redan innan valet kände till valfusk bör det väl vara piece of cake att dra ner fuskarnas byxor på 6 veckor?
2020-11-18, 11:13
Medlem
Citat:
Vittnen under ed är ju klara bevis. Hoppas ni förstår detta.
Nej, det är inte bevisat, utan vidare, bara för att ett vittne slänger ur sig att X. Varken i USA eller andra västländer fungerar det generellt så.
2020-11-18, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Så du tror inte att Trump et al presenterat bevis innan 14:e december?
Med tanke på att han redan innan valet kände till valfusk bör det väl vara piece of cake att dra ner fuskarnas byxor på 6 veckor?

Uppgifterna kommer att släppas i rätt tid.
2020-11-18, 11:14
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av newnormal
Den där artikeln säger ju ingenting?

"Mitch McConnell appeared to finally accept Joe Biden as president-elect on Tuesday as he promised that the US will have an 'orderly' transfer of power in January. "

appeared to = verkade ha, tolkar de alltså som "har accepterat"?

Och visst, han lovade en orderly transfer men till vilken administration? Såg inte att han nämnde Biden där

Den där tolkningen är ju lika dum som när Trump twittrade att "biden vann pga. fusk" och allt MSM såg var de första två orden innan dom snabbt basunerade ut att han erkände biden som president.
LOL liksom.

Både sorgligt att läsa artikeln och kommentarerna den genererar här i tråden.
Trots allt så måste vi dela samhälle med dessa människor. Man tycker att dom borde lärt sig efter Donalds tweet, men icke.
Påminner lite om religiösa människor som ser avbildningar av ljungfru Maria lite överallt.
2020-11-18, 11:14
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Så Dems skulle, i världens mest bevakade val, använda sig av en apparat där det uttryckligen i manualen står hur man fuskar och sen använda sig av det sättet? Låter väl inte så troligt.
Dems må vara dumma, onda och elaka men är de verkligen utvecklingsstörda?
Frågan är öppen...
Citat:
Senators Elizabeth Warren (D), Amy Klobuchar (D) & Ron Wyden (D) issue a formal complaint in 2019 to Dominion Voting Systems.
https://www.tigerdroppings.com/rant/election-2020/democratic-senators-file-complaint-against-dominion-in-19/93191394/

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in