Citat:
Ursprungligen postat av
karlkula12
Klart det är en ren slump att Södertjälje,Tensta,Rinkeby,Kista,Hässelby,Angered mfl är exceptionellt drabbade områden av Covid-19.
Det man kan kritisera FHM är att man inte tog detta i beaktning. Människorna där bor över generationsgränserna packade som sillar. På samma sätt som i Belgien eller andra hårt drabbade länder. Jag vet inte riktigt vilken FHM lever i för värld som såg detta samband som en risk. Jag känner mig relativt övertygad om att en svensk strategi hade fungerat alldeles utmärkt i exempelvis Finland.
Tror inte ett dugg på det. Tyskland har också en stor invandrarbefolkning, och är dessutom mycket mer tätbefolkat och ligger nära övriga Europa, men lyckats mycket bättre än Sverige. Att invandare drabbas beror på att de i mindre utsträckning har jobb när de måste interagera med människor, ex taxichaufförer och restauranganställa och dessutom pendla långa avstånd. Hade Sverige inte haft många invandare, hade svenskar haft dessa yrken. Ny domineras medelklassyrken där man kan jobba hemifrån av svenskar. Trångboddhet beror på ekonomiska klyftor, och sådana finns både i länder med många invandrare och med få invandrare.