2020-11-17, 10:17
Medlem
Vet att det finns många seriösa och balanserade personer i denna tråd som följt detta med Covid-19 länge. Min fråga är till er och inte dessa som säger "vanlig influensa" eller "60.000 döda".
Hur allvarligt är läget just nu? Kommer denna nya regel med 8 verkligen hjälpa? Vad är det mest troliga scenariot dom närmaste två veckorna enlig er syn och kunskap?
Citera
2020-11-17, 10:20
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Bevisade antikroppar borde också duga. Onödigt att slösa vaccinet på dem som redan har haft Corona och som kan bevisa det.

Detta förutsätter att antikropparna varar för evigt vilket är långt ifrån solklart.
Citera
2020-11-17, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Detta förutsätter att antikropparna varar för evigt vilket är långt ifrån solklart.

Bara att garantera att testet gjorts inom en viss tid. Samma kommer att gälla för vaccinationsintyg, det måste också ha ett färskhetsintyg.
Citera
2020-11-17, 10:24
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Hela den här pandemin är ett IQ-test. Att sätta på sig ett munskydd visar att du har IQ och vett nog att skydda både dig själv och andra. Att inte göra det...

Haha precis. Både ett IQ-test och ett solidariskt test. Hoppas själv att fler självmant kommer använda munskydd kommande tiden. Frågan har blivit så märkligt symbolisk och prestigefylld att FHM och regeringen knappast kommer att förespråka munskydd närmsta tiden.
Citera
2020-11-17, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Tack för svaret.
Dessutom tar man dem bara en kort tid i början av infektionen. Alla de där fungerar bara om man får dem tidigt i sjukdomsperioden.
Citera
2020-11-17, 10:27
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Bara att garantera att testet gjorts inom en viss tid. Samma kommer att gälla för vaccinationsintyg, det måste också ha ett färskhetsintyg.

Ok det kan jag köpa utifall testet inte är för gammalt. Jag tror det kommer komma krav på intyg gällande vaccination och/eller antikroppar i framtiden för att t.ex. kunna bevista en festival och dylikt.
Citera
2020-11-17, 10:28
Medlem
Citat:
Haha precis. Både ett IQ-test och ett solidariskt test. Hoppas själv att fler självmant kommer använda munskydd kommande tiden. Frågan har blivit så märkligt symbolisk och prestigefylld att FHM och regeringen knappast kommer att förespråka munskydd närmsta tiden.

Om det används på gatan och i butiker så kommer de ge noll skillnad. Där de bör användas kommer de ändå inte användas (på krog, fest, restaurang).
Citera
2020-11-17, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Dessutom tar man dem bara en kort tid i början av infektionen. Alla de där fungerar bara om man får dem tidigt i sjukdomsperioden.
Det verkar ju vara vettigt. Långtidsbehandling är nog inte så bra oavsett vad man hävdar.
Citera
2020-11-17, 10:30
Avstängd
Citat:
Om det används på gatan och i butiker så kommer de ge noll skillnad. Där de bör användas kommer de ändå inte användas (på krog, fest, restaurang).

Jag tycker inte heller att munskydd behöver användas utomhus men jag anser ändå att de kan användas i kollektivtrafik och affärer. Bor själv i Stockholm och det är i princip omöjligt att hålla avstånd i sådana utrymmen där jag bor.
Citera
2020-11-17, 10:30
Medlem
revodnebs avatar
Citat:

Jag var och handlade igår och såg flera stycken med munskydd, så fler vaknar. Givetvis gick det runt en kärring och hostade, utan munskydd.
Citera
2020-11-17, 10:33
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jag var och handlade igår och såg flera stycken med munskydd, så fler vaknar. Givetvis gick det runt en kärring och hostade, utan munskydd.

Ja det finns alltid några jävlar som kör på med hostningar och snörvel: gärna ståendes nära andra.
Citera
2020-11-17, 10:34
Medlem
Citat:

Noll skillnad i butikker?

Hvorfor ikke anvende munbinn på krog, fest, restaurant?

I Danmark anvendes munbinn på krog og restaurant når du bevæger dig fra din plads.

Alle tiltag kan indføres hvis myndighederne har viljen til at indføre dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in