2020-11-16, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Om dessa stämningar blir ett fiasko, vilket känns som mer och mer sannolikt så kommer det försvaga Trumps framtida ställning i MAGA-rörelsen, vilket jag tror är positivt. En fyra år äldre Trump som kandiderar för ytterligare en period nästa val vore nog rena döden för den amerikanska populiströrelsen.

Jag tror att den största konsekvensen blir en stor misstro på valprocessen hos många republikaner och att detta leder till minskat valdeltagande och framtida valförluster för republikaner.
2020-11-16, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joxmoose
Upp till bevis nu för Trump kampanjen. Är de inte villiga att punga ut 8 miljoner dollar för omräkning i Wisconsin är det ett starkt tecken på att de själva inte tror dessa rättstvister kommer leda någon vart och i själva verket endast är en pr-kampanj för att piska upp basen.

Helt rätt om de själva föreläggs att betala för de åtgärder de kräver på ytterst lösliga skäl - det är förresten exakt den taktiken Trump har använt hela sitt liv i rättstvister mot personer som haft betydligt bättre på fötterna i sak, men mindre pengar: stämma skiten ur dem och utnyttja det amerikanska rättssystemets möjligheter att döma ut extra kostnader för endera parten innan man går vidare.
2020-11-16, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Nationell suveränitet är naturligtvis inte detsamma som blind underdånighet inför statschefens minsta nyck, tystnad inför hans lögner och överdrifter, och underdånigt fjäsk inför vad han än hittar på. Det där har du och andra Trumpsters fått om bakfoten, liksom Den Store Ledaren själv.

Åtminstone försök till argumentation men du föll platt på slutet. Trump är folkvald, varken mer eller mindre. Det finns ingen anledning att överdriva hans person. Om han fortsätter att leverera så är det tillräckligt för oss som stöttar hans syn på globalismen. Personfokuset är missriktat.
Senast redigerad av QplusNPC 2020-11-16 kl. 23:56.
2020-11-16, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 28dagar-senare
8 Mille för att räkna om samma röster igen är det inte värt, har man inget bättre att komma med så är det bättre att avvakta till hur det går med Dominions valmaskiner, där finner man fel som kan tas upp i högsta instans. Sedan om det räcker, jag tror det.

Speciellt inte med de marginalerna som finns.
Största ändringen i röster en omräkning någonsin lett till i USA var färre än 10 000.
Marginalerna är större än så i samtliga Delstater.

Det skulle alltså krävas att 4st delstater får historiska omräkningar för att Trump ska vinna.
Och han behöver betala för samtliga av dem utom den i GA, den i GA visar än så länge på bara några enstaka rösters förändring(åt vilket håll har inte nämnts).
2020-11-16, 23:57
Bannlyst
"Don’t worry about the election, Trump’s not gonna win. I made f**king sure of that!”

These were the words allegedly said by Dominion vote counting software chief programmer Eric Coomer to ANTIFA members and cell leaders on conference calls. Once this revelation broke, Dominion scrubbed all of Coomer's ties with the company, but not before it's attempts were captured by eagle eyed netizens. Among his academic credentials, Coomer holds a PhD in Nuclear Engineering, as well as 12 US patents, all of which are related to election software and voting machines. At the time of this revelation, Coomer was a programmer who wrote the main code that is used in Dominion software supplied to all states that employed it to collect and count the ballots during the 2020 Presidential Elections. The revelations were unveiled when the chats between Coomer and his ANTIFA contacts had been intercepted by a data company employee named Joe Oltman, who had infiltrated ANTIFA and were able to capture their most confidential communications while posing as a supporter of the extremist group.

https://www.snipershide.com/shooting/threads/breaking-dominion-programmer-told-antifa-he-would-ensure-trump-does-not-win.7040895/

ICYMI - Dominion, Antifa & #EricCoomer exposed by Joe Oltmann on #MalkinLive last week. Joe was suspended by Twitter but you can find him on @parler https://twitter.com/michellemalkin/status/1328037365294665733?s=19
Senast redigerad av Grumpyoldfart 2020-11-17 kl. 00:00.
2020-11-16, 23:57
Medlem
Citat:
Jadu, vi får väl se vad som händer och eftersom du är på fel sida och tror och tycker att man inte ska kontrollera misstanke om valfusk säger en hel del utan vill svartmåla motståndarens advokater.
Lycka till!

Det är klart att det skall kontrolleras, men de hittar ju på och drar fram rena lögner och konspirationsteorier.

Har man bara hörsägen så är det inte bevis, det vet en förstaårsjurist. Då går man inte ut och presenterar det som bevis till media och man drar det verkligen inte framför rätten om man inte vill skämma ut sig totalt, vilket Trumpkampanjens advokater gjorde.
Men lägger heller inte fram en stämning baserat på medvetna lögner(att man inte skulle haft tillträde till rösträkningslokaler) och ljuger om det i media vilket Trumpkampanjens advokater gjorde.
2020-11-16, 23:59
Medlem
28dagar-senares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Precis. Det måste finnas papper också och inte bara siffror — om inte upplägget är så smart konstruerat att det går på ett ut trots flippade röster endast i form av siffror. Vem vet. De kan ha bytt mellan stater också, på något sätt.

Det kan ha inträffat men det ser man om man manuellt följer upp varje röstsedel, det är det fina i kråksången samt att man kan se vad varje godkänd valsedel har röstat, OM den är godkänd och där finns det många om. Där har vi en omräkning men ändå det största fusket är i maskinerna som räknar röster, och sedan har inga pappersröster som kan verifiera resultatet. BOOM!
2020-11-17, 00:01
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
8 Mille för att räkna om samma röster igen är det inte värt, har man inget bättre att komma med så är det bättre att avvakta till hur det går med Dominions valmaskiner, där finner man fel som kan tas upp i högsta instans. Sedan om det räcker, jag tror det.
Jag håller med dig!

OM det är Wisconsin detta gäller, alltså "the emergency meeting". Jag sitter och läser svar på Twitter för fulla muggar för att försöka ta reda på mer. Pröjsa 8 miljoner dollar för en omräkning som skulle kunna vara gratis och "on the house" om Dominion-grejen exploderar. När Powell släppt Kraken bjuder de flesta stater på en ordentlig omräkning med gallring av röster. Jag kan inte tänka mig något annat.

Gott om halsbrytande spekulationer på Twitter, kan jag säga. Ska Trump dra tillbaka sina stämningar? Har det framkommit att den bevisning man har inte håller? Ska han ge upp? Har de hittat Epsteins "absentee ballot"? Är Borat på besök? Ja, ni ser ju själva.
2020-11-17, 00:01
Medlem
DonaldTrummps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
I nuläget ser jag de faktiska valsedlarna som ett bekymmer, men det klarnar nog.

De faktiska valsedlarna är inget bekymmer, det är dom som är facit. DT vet att det inte har fuskats i valet. Men han har ändå rätt att säga att det här fuskats. Anledningen till det är att han har en hemlig agenda. Det blir nog 12 år till för Donny. Än är det långt till pension.

Mike Pence
2020-11-17, 00:02
Medlem
prominentens avatar
Funderar på varför demokrater inte välkomnar en genomsyning?

Funderingar?

De vill väl också ha en ärlig utgång?
2020-11-17, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Jag tror att den största konsekvensen blir en stor misstro på valprocessen hos många republikaner och att detta leder till minskat valdeltagande och framtida valförluster för republikaner.
Ja, det också, men många Republikaner tror nu att Trump sitter på de yttersta bevisen och när dessa kommer fram så blir det four more years och Biden hamnar i finkan.

Det tror jag är en stor bluff som allvarligt kommer skada Trump politiskt om han nu har ambitioner att hålla sig kvar på den politiska arenan efter valet.
2020-11-17, 00:07
Medlem
Tok-Franss avatar
Valsedlar dyker upp i Fulton County Georgia.

Citat:
Of the 2,631 votes sources at the elections office told CVN that it appeared that between 1,600 and 1,900 were cast for President Trump.

https://coosavalleynews.com/2020/11/nearly-3000-additional-votes-discovered-in-hand-recount-in-floyd-county/?fbclid=IwAR2gVVJKWBfKpFyWPGgwjB8VBWO53wdq22KE6OhI ge6zsO10I0JlBkt5BMA

Som vanligt svänger det åt samma håll.

Detta är oacceptabelt!

We got this 👌

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in