2020-11-16, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattagg
Sier du nå at TH ikke snakket med han mer enn to ganger?

Hvor mener du han skriver det?
Citera
2020-11-16, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sosialisten
Hva er det som faktisk har skjedd? Jo, RU har møtt TH, via kjennskap til hans sønn, en rekke ganger. To av møtene beskrives som formelle mens resten var uformelle.

Deretter skal mannen ha oppsøkt Futurum-bygget og Hagens eiendomsselskaps kontorer uanmeldt opp mot fem eller seks ganger, ifølge Dagbladets opplysninger.

Uavhengig av hverandre beskriver kildene de allerede omtalte møtene som langt mer uformelle enn man kan få inntrykk av gjennom pressen.

Det er vel ingen som benekter samtalene, utfordringen er jo å spekulere i noe man ikke har kjennskap til. Det er jo ikke som om TH's forklaring ikke er plausibel. Kanskje TH ikke var tydelig nok på at det var uaktuelt, kanskje han ordla seg på en slik måte at RU trodde det var håp hvis han bare kom med et bedre konsept.
RU oppsøkte kontakten, ikke TH. Hvor logisk er det at dette på kort tid utvikler seg til å bli noe helt annet samtidig som RU hauser opp seg selv på nett? Politiet har visst om RU siden første uken av etterforskningen ifbm at han hadde diskutert krypto med TH. Enten så er politiet såpass ubrukelige (absolutt ikke umulig) at de ikke har evnet å gå RU grundig nok i sømmene, eller så har de endevendt livet hans uten at det eksisterer noe mistenkelig. Isolert sett er det jo svært lite mistenkelig at noen foreslår krypto som en investeringsmulighet for TH.

Eller, kanskje TH fattet interesse etter første møtet og la en luguber plan for hvordan han skulle utnytte RU, og at det var dette som la grobunn for de påfølgende møtene helt til TH hadde fått det han trengte, og at RU er uvitende om planene for AEH.

Jeg tror folk undervurderer hvor vanskelig det er å skjule spor.

Når en uønsket selger ringer på telefonen tror jeg de fleste er kapable til å få avsluttet samtalen der og da. I alle fall lar man det ikke pågå over flere måneder uten å sette en stopper for det.

En travel forretningsmann har vel også god erfaring i å gjøre kort prosess.
Eller oppdage at motparten har naive tanker og idéer.
Senast redigerad av Jayce 2020-11-16 kl. 14:01.
Citera
2020-11-16, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Når en uønsket selger ringer på telefonen tror jeg de fleste er kapable til å få avsluttet samtalen der og da. I alle fall lar man det ikke pågå over flere måneder uten å sette en stopper for det.

En travel forretningsmenn har vel også god erfaring i å gjøre kort prosess.
Eller oppdage at motparten har naive tanker og idéer.

Hvis du ønsker å sammenligne RU med en uønsket selger som ringer på telefonen, så må du selvsagt bare gjøre det, uten at jeg nødvendigvis ser grunnlaget for det. Kilder konstaterer uansett, uavhengig av hverandre, at TH har hatt for vane å ta imot ulike aktører. Kanskje han av ren høflighet, ift kjennskapet til sønnen, ikke ønsket å være for direkte?

At oppførselen til TH ikke stemmer med verdensbildet til enkelte her inne ift hvordan milliardærer skal oppføre seg, er ikke synonymt med at oppførselen er mistenkelig.
Citera
2020-11-16, 14:15
Medlem
Citat:
Hvor mener du han skriver det?
Jeg spør. Her er mange oppfatninger nå. To møter. Sånn forstår alle det. Men noen skriver om uformelle møter. Mener en da at TH avviste? Eller fikk han prate med TH? Noen skriver om langvarig kontakt. Og telefonsamtaler. Det er veldig forvirrende. Jayce virker dog å ha mer kjennskap til fakta synes jeg. Tidligere innlegg tyder på det også. Kanskje Jayce er en som vet litt mer.
Citera
2020-11-16, 14:19
Medlem
Citat:
Jeg spør. Her er mange oppfatninger nå. To møter. Sånn forstår alle det. Men noen skriver om uformelle møter. Mener en da at TH avviste? Eller fikk han prate med TH? Noen skriver om langvarig kontakt. Og telefonsamtaler. Det er veldig forvirrende. Jayce virker dog å ha mer kjennskap til fakta synes jeg. Tidligere innlegg tyder på det også. Kanskje Jayce er en som vet litt mer.

Han skriver jo følgende:
Det skal være bekreftet at det var 2 formelle møter mellom RU og TH, ellers kom han uoppfordret til Futurum.

Er det virkelig nevneverdig komplisert å forstå innholdet i setningen?
Citera
2020-11-16, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Det var flere møter. I tillegg hadde TH og RU telefonsamtaler.
Kontakten var med andre ord mer omfattende enn det gis inntrykk av.

Dette pågikk over flere måneder og skal ha startet opp i slutten av 2017.
Så fortsatte kontakten utover 2018, men stoppet opp rundt forsvinningen til AE.

Forsvinningen ble kjent først i januar 2019.

Hva var det som gjorde at kontakten ble oppretthold over så mange måneder, selv om TH i avhør skal ha forklart at investeringsplanene til RU var uinteressante?

Utover våren og sommeren ble RU stadig mer entusiastisk etter samtalene med TH. Hvorfor det, hvis TH skal ha vært avvisende hele tiden? TH er vel en travel mann som kan være ganske tydelig.

RU skal altså ha fortalt om de store kryptoplanene til sitt nettverk, og i juli 2018 nevnte han til og med mulighetene for en større kontrakt. Hva hadde ledet RU inn på de tankene?

Det er mulig en kontrakt var en guttedrøm, men hadde han blitt avvist og kontakten brutt for mange måneder siden, hadde vel ingen fortsatt vært like entusiastiske. Virkeligheten ville ha innhentet drømmene.

Men det bare forstsatte. Så sent som i august 2018 fortalte RU sine kontakter at han samarbeidet med en av Norges største strømleverandører og hvor spennende dette kunne bli.

Men så ble det stille. Bare to måneder senere forsvant AE.
Hvorfor stoppet kontakten mellom TH og RU plutselig?

Hvis RU skal ha blitt avvist flere måneder tidligere, hvorfor var det først utpå høsten at entusiasmen sluknet?

Jeg tror RU er en wannabe business man. En drømmer, helt uten bakkekontakt. Jeg tror kontakten mellom han og TH har vært enveis, stadige samtaler, hvor TH gjentatte ganger har forsøkt å avvise RU.
Du kjenner tydeligvis godt til disse kontaktene, vet du om TH har kontaktet RU, eller har det vært enveis?
Citera
2020-11-16, 16:42
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
- Hvorfor skulle en advokat ha spesialkompetanse på området?
- Hvorfor skulle TH ha kjennskap til en advokat med slik kompetanse?
- Hvorfor skulle en advokat råde en klient til å gjøre noe annet enn å ta kontakt med politiet?

Bra frågor
Men jag säger ingenting om advokatens speciella expertis med kidnappare...

Advokater har möjligheten att de kan vara en länk mellan klienten och polisen, så i det här fallet kunde advokaten ha kontaktat polisen och TH kunde kört till stugan så kansje kidnapparna inte trod polisen blev kontaktade det första dygnet...

Om TH inte hade ett direktnummer för rätt advokat har han ett kontorsnummer för flera eftersom de flesta stora advokatbyråer har företagsadvokater, straffrättsliga advokater och rättshjälpsadvokater under samma tak och TH har, om inte på andra sätt, haft kontakt med de stora advokatbyråerna då åtminstone genom affärsvirksomhet,
när avtal har ingåtts har motparten använt en eller flera av dessa..
en bra advokat med erfarenhet som straffrättsadvokat och biståndsadvokat har också normalt tillräckligt med kunskap för att kunna gå direkt in i rollen som förhandlingspart eller som TH`s stöd i förhandlingar med kidnapparna om så hade varit...

En man som skriver det mesta i anteckningsböcker har också telefonnummer i antingen anteckningsböcker eller egen bok för telefonnummer där han kan hitta numret han fick för 15 år sedan från honom som hade tomten till salu eller kunde göra jobbet eller liknande...
Citera
2020-11-16, 16:48
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Ja så kan man se det också -

Jag fick uppfattningen att TH nämnde RU därför att RU kunde ligga bakom händelsen, som då trodde vara kidnapping.

oki, du kan ha rätt, jag kommer inte ihåg tillräckligt bra för att vara säker och påståelig
Bara att jag trodde RU nämndes som TH`s enda länk till Krypto och anledningen till att TH faktiskt visste något om krypto, därför helt normalt att berätta om innan TH berättar för polisen att om han hade varit 20 år gammal nu skulle han ha investerat i krypto...
Citera
2020-11-16, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Jeg tror RU er en wannabe business man. En drømmer, helt uten bakkekontakt. Jeg tror kontakten mellom han og TH har vært enveis, stadige samtaler, hvor TH gjentatte ganger har forsøkt å avvise RU.
Du kjenner tydeligvis godt til disse kontaktene, vet du om TH har kontaktet RU, eller har det vært enveis?

Dette har jeg konkludert med også.
Citera
2020-11-16, 17:32
Bannlyst
Mette Yvonne Larsen sa i media at ektepakten var veldig skjevfordelt.
Flere andre advokater har også uttalt seg i Annes favør.
Advokat Elden derimot uttalte seg en gang om at Politiet var på syltynn is når de valgte å holde på huset, og han sa at han var usikker på om de hadde lov til å gjøre det.
Men når vi tar en nærmere titt på Eldens kontor, så ser vi at der inne sitter Svein Holdens bror, advokat Arild Holden. Det er nærliggende å tro at brødrene Holden har brukt Elden til å uttale seg til fordel for TH
for at det på den måten skal framstå som en mere nøytral uttalelse og med stor tyngde, men så er det ikke så nøytralt likevel.
Dette forteller vel litt om desperasjonen til Svein Holden og hvordan han forbrilsk prøver å ro i land dette. Jeg har sagt det tidligere, Svein angrer nok som en hund på at han tok dette oppdraget.
Det har tidligere blitt nektet for at det var snakk om noen skilsmisse, men det kommer bare mere og mere fram fra de dagbøkene.

Litt fakta om Svein:
Svein Holden f.23.06.1973
Kone: Susanne Krømer f.27.12.1972
Adresse: Inkognitogata 9 Oslo
Søsken: Arild og Nina Holden
Far: Kjell Holden
Mor: Anne Holden
Senast redigerad av Fenvatnet 2020-11-16 kl. 17:36.
Citera
2020-11-16, 17:43
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:

Citat:
Han skriver jo følgende:
Det skal være bekreftet at det var 2 formelle møter mellom RU og TH, ellers kom han uoppfordret til Futurum.

Er det virkelig nevneverdig komplisert å forstå innholdet i setningen?

dessa är inte de senaste länkarna men tillsammans nämner dem mötena och något kring RU och TH :

https://www.nrk.no/norge/tom-hagen-hadde-minst-ti-moter-med-bortforingssiktet-kryptoekspert-1.15011331
https://www.dagbladet.no/nyheter/kryptomannen-mener-hagen-skjonte-lite/72461713
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/vQqjbV/opplysninger-til-vg-tom-hagen-nevnte-krypto-eksperten-i-tidlig-avhoer
Citera
2020-11-16, 17:47
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Mette Yvonne Larsen sa i media at ektepakten var veldig skjevfordelt.
Flere andre advokater har også uttalt seg i Annes favør.
Advokat Elden derimot uttalte seg en gang om at Politiet var på syltynn is når de valgte å holde på huset, og han sa at han var usikker på om de hadde lov til å gjøre det.
Men når vi tar en nærmere titt på Eldens kontor, så ser vi at der inne sitter Svein Holdens bror, advokat Arild Holden. Det er nærliggende å tro at brødrene Holden har brukt Elden til å uttale seg til fordel for TH
for at det på den måten skal framstå som en mere nøytral uttalelse og med stor tyngde, men så er det ikke så nøytralt likevel.
Dette forteller vel litt om desperasjonen til Svein Holden og hvordan han forbrilsk prøver å ro i land dette. Jeg har sagt det tidligere, Svein angrer nok som en hund på at han tok dette oppdraget.
Det har tidligere blitt nektet for at det var snakk om noen skilsmisse, men det kommer bare mere og mere fram fra de dagbøkene.

Litt fakta om Svein:
Svein Holden f.23.06.1973
Kone: Susanne Krømer f.27.12.1972
Adresse: Inkognitogata 9 Oslo
Søsken: Arild og Nina Holden
Far: Kjell Holden
Mor: Anne Holden

Holden-bröderna gick så långt att en var advokat och en annan åklagare i samma rättegång för några år sedan...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in