Citat:
Ursprungligen postat av
57Emma
Samma här, det positiva är att folk undviker mig.
Vilket är den naturliga reaktionen, menar jag. Ser jag nån med munskydd så tänker jag att antingen är personen sjuk och då måste jag akta mig, eller så är personen rädd för att bli sjuk och då ska jag hålla avstånd. De flesta jag har sett med munskydd har varit äldre och då tänker jag det sistnämnda. Oavsett vilket så blir det en påminnelse om allvaret.
Många sticker ju huvudet i sanden och vill inte tänka på det där jobbiga utan kör på som vanligt, men ser de nån med munskydd så rycks de tillbaka till verkligheten åtminstone för en stund. Detta är bara ett av många exempel där Tegnell & Co visar bristande förståelse för mänskligt beteende och är helt snett ute med sitt prat om att munskydd skulle inge "falsk trygghet" och göra att folk blir oförsiktiga. Det är snarare tvärtom.
Citat:
Var tvungen att uppsöka akuten för en månad sen ungefär. Alla i väntrummet och även när man fått ett rum anvisat var tvungna att använda munskydd hela tiden. Men kanske fungerar bara munskydd på sjukhus
Jag har besökt sjukhus vid 4-5 tillfällen sedan i våras (ej akut) och ingen(0) har burit munskydd, varken personal (läkare, sköterskor, fysio) eller patienter.