2020-11-15, 19:17
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Det har ju redan gjort det. Nu väntar vi på bevis.
Det har det inte alls det. Så långt kommer man inte.
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av groovesnus
Så då har Trump alltså misslyckats med sitt vallöfte att dränera träsket?
Jobbet är inte slutfört ännu. Men nu är vår gode president på god väg att bildligen talat slakta hela träsket.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Jo, det är klart att mängden är viktig (om man ska vända valet röst för röst via domstol)
Men det förutsätter att det finns bevis. En stor mängd utan bevis betyder inte ett skit. Eller hur?!

Tror du inte att Giuliani ( som är en av de mest kända advokaterna i amerikansk rättshistoria) sitter med ess inför de närmsta veckorna??
Tror han sitter med en kortlek.

Dessutom Sidney Powell som försvarade general Michael Flynn.

Flynn friades från alla brottsmisstankar då justitieminister Barr lade ned utredningen. Jag tror Powell betalar tillbaka nu.
2020-11-15, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aloc
Just det - på temat Dominion - nu räknas ju Georgias röster om för hand - om det då visar sig stämma (relativt, alltid några röster hit eller dit ju) med siffrorna i dominion - kan vi släppa att det var fusk med mjukvaran då?

Ett omval utan röstmaskiner. Röster räknas bara om du kommer till vallokalen. Id + foto. Militären räknar rösterna.
2020-11-15, 19:20
Medlem
LucNNs avatar
Innan vågade jag inte tro på Trump men nu när Giuliani och Powell så självsäkert går i offensiv så tror jag faktiskt att vi bevittnar Trump medans han leverar på sitt sista löfte: Drain the Swamp!
2020-11-15, 19:21
Medlem
Undra vad det är för bevis de påstår sig ha men inte kan ta upp i TV.

Hon har nämnt muntlig bevisning, poströster och statistik som hon anser bevisar fusk. Hon har pratat om Dominion och hur det kan kopplas till vissa personer. Så det måste vara något helt annat. Rudy nämnde ju också att det finns bevisning som han inte kan ta upp i TV.
2020-11-15, 19:22
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Om Trump VET att han vann så måste det ju vara för att han VET ju att han fuskade.
Därför är detta så otänkbart för honom.

Ungefär som som att han i poker fuskat till sig fyrtal, men missade att man faktiskt kan få färgstege.
Och nu sitter han och grinar för att han fuskade för dåligt.
Det är vad jag misstänker Hillary Clinton och hennes anhang för. I valet 2016 alltså.
2020-11-15, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Tolkar jag dig rätt?
Du tycker domstolen skall döma till Trumps fördel även om det saknas bevis? Baserat på mängden av anmälningar utan bevis?
Jag hoppas att jag tolkar dig fel?!
Ja alla vittnesmål måste vägas in i en samlad bedömning. Ju fler desto större trovärdighet. Ifall vittnesmål inte har något värde så kan man ju sluta med vittnesförhör vid vanliga rättsfall också.
Men det finns mer än vittnesmål. Det finns bland annat statistik som är märklig. Om man har granskat servrar som har använts vet jag inte men där kan komma bevis.
När ordföranden för valdomstolen säger att valet bör ogiltiförklaras måste det finnas en grund för detta
2020-11-15, 19:25
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Det har det inte alls det. Så långt kommer man inte.

Det är vad jag har hört. Såg några klipp på FoxNews där dom säger att det är upp till domstol att besluta. Alltså en anmälan är gjord.
2020-11-15, 19:26
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henryskumberg
Att skaffa fram bevis är inget man alltid gör på 12 dagar. Det tar tid att sy ihop det.

Datum att hålla reda på: 8 december, 6 januari och 20 januari.

De sa dock redan från början att de hade bevis, de bevis de har haft har varit icke existerande precis som "no zero republicans" när det kom till valobservatörer.
2020-11-15, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stifmeister89
Undra vad det är för bevis de påstår sig ha men inte kan ta upp i TV.

Hon har nämnt muntlig bevisning, poströster och statistik som hon anser bevisar fusk. Hon har pratat om Dominion och hur det kan kopplas till vissa personer. Så det måste vara något helt annat. Rudy nämnde ju också att det finns bevisning som han inte kan ta upp i TV.

Man kan ju inte säga bevisen inför hela världen🤣🤣
2020-11-15, 19:29
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henryskumberg
Tror du inte att Giuliani ( som är en av de mest kända advokaterna i amerikansk rättshistoria) sitter med ess inför de närmsta veckorna??
Tror han sitter med en kortlek.
Jag tror ingenting. Jag vill se bevis. "talk is cheap".
Många stora ord men väldigt lite presenterat.

Trump-fans brukar ju citera Sun Tzu.
"Visa dig svag när du är stark och stark när du är svag."
Så alla tvärsäkra ord betyder att Trump/Giuliani är svaga nu?

Du svarade inte på min fråga. Håller du med om att det måste finnas bevis?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in