2020-11-12, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av strudelborg
Tomas Årjes har i sin paransgrupp skrivit att det idag ”kommit info om listbyte”. Någon frågar var den infon finns och en aktieägare svarar (som vanligt utan källa) att det har ”lagts ut i gruppen idag tror jag”.

Någon sådan info går inte att finna i gruppen. Däremot står det att Parans adderats till ett värdeindex (micro cap) som varken betyder bu eller bä.

Måste varq skönt för alla investerare att den ”seriösa” Paransgruppen inte ens kan läsa sitt ”favoritbolag” rätt och admins Rebecca Allen Lamptey + Tomas Årjes kastar ur sig amatöranalyser på felaktig information varannan dag.

Paransägare måste vara en sällsynt dum flock människor.

Jag har Tomas Årjes fakekonto i placera.se crowlover heter han där
Citera
2020-11-14, 18:39
Medlem
HeroesSilencios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snakepliskensthlm
Jag har Tomas Årjes fakekonto i placera.se crowlover heter han där

Bara anmäla dom, har skickat minst 6-7 mail med uppgifter och screenshots till EBM och Fi.
Riktiga svin som inte har några skrupler och lurar vanliga aktiesparare om att de skall bli snuskigt rika, de pumpar upp kurserna hela tiden och ger folk förhoppningar om att köpa sig Porsche bilar och pensionera sig tidigt. De lurar alla med info att man väntar man på enormt stora affärer snart, Europeisk gigant värd 100 miljoner om året, programvaror som skall säljas för 250 miljoner, Kineser som skall köpa för miljarder men som får vara med i RE för 1/10 av aktiepriset.
Samma sak i Parans, Spectrumone och Clemondo! Alla bolag som de är inne i har exakt samma mönster. Samma Hauss och sinnessjuka pump i samtliga aktier, Spectrumone är på bristningsgränsen och folk där fattar inte att Vd är en blatte från skogen i Värmland som förmodligen är helt skrupelfri och satt i skuld hos Bullbakaren i Jörn. Han är satt på position för att blåsa upp kursen enbart då hans historik är säljare enbart!
Rykten på stan nu hos bankerna när jag frågar är att det förekommer så sjukt mycket ekonomiska oegentligheter så man gissar att snart är det första sidan rubriker med att ledning och styrelse sitter i häktet. Synonymt för samtliga bolag är att de har Örjan Berglund i Jörn som storägare.

Ta mitt råd, TA pengarna och spring! Sätt dom i trygga stora bolag som är undervärderade nu på börsen istället. Kommer löna sig mer till slut.
Citera
2020-11-14, 19:53
Medlem
stockcocks avatar
Infiltrerade pumpligans SynAct-discord igen, lite som börsmarknadens Peter Rätz. Har chattat med flera i sekten sedan ett par veckor tillbaka, och där nämner man bland annat denna tråd. Samma klientel som i pump & dumpen i Klaria. Flera av dessa svenska, ariska, blåögda vikingar, är också med i ZoomAbilitys pump ihop med Örjan.

Dessa sprider bland annat lögner om mig, och påstår att jag talar illa om SynAct och ljuger, när jag alltid varit positiv till bolaget och deras produkt - däremot skeptisk till pumpen och svansen.

Det är ett sjukt sektbeteende som pågår. Lustigaste av allt är att man snackar om en exit-kurs på 600 SEK. Jag rekommenderar alla att ta en titt i deras discord om ni vill ha kvällshumor. Alla som visar minsta lilla skepticism gentemot SynAct förlöjligas först, bannas sedan snabbt eller blockeras från att skriva. Merparten mods är ju självklart med i pumpen.

Kikar man närmare på orderdjupet, som går att följa helt på Spotlight Stock Market, så ser man suspekta köp där kursen tydligt handlas upp.

Har noterat att några från samma klientel nyligen börjat pumpa QuiaPEG Pharmaceuticals så en liten varning där om man tänkte gå in.

Sekten läser ju här så ska hälsa så gott!
Citera
2020-11-15, 06:45
Medlem
Jojo, thaisopan är helt oskyldig tydligen.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasterbotten/utpekad-aktieprofil-forsvarar-sig-om-misstankt-fusk-i-sociala-medier

Citat:
En aktieprofil som på nätet pekas ut för att haussa specifika aktier i småbolag, vilket kan vara olagligt, nekar till alla anklagelser.
– Det är inte rätt att hänga ut mig på det här sättet, jag vill ha upprättelse, säger mannen när SVT nyheter Västerbotten träffar honom.
Nyligen gick Dagens Industri ut med uppgifter om att en aktieprofil utreds av Ekobrottsmyndigheten misstänkt för grov marknadsmanipulation. Enligt källor till SVT nyheter har personen också varit med i chattgrupper som kan ha organiserat hausse av aktier.
Citera
2020-11-15, 13:33
Medlem
Stocken vad spelar der för roll om dessa är svenskar eller inte?

Om du nu är positiv till företaget hur tänker du kring riktkurs 30kr? Hur går dina tankebanor?

Citat:
Ursprungligen postat av stockcock
Infiltrerade pumpligans SynAct-discord igen, lite som börsmarknadens Peter Rätz. Har chattat med flera i sekten sedan ett par veckor tillbaka, och där nämner man bland annat denna tråd. Samma klientel som i pump & dumpen i Klaria. Flera av dessa svenska, ariska, blåögda vikingar, är också med i ZoomAbilitys pump ihop med Örjan.

Dessa sprider bland annat lögner om mig, och påstår att jag talar illa om SynAct och ljuger, när jag alltid varit positiv till bolaget och deras produkt - däremot skeptisk till pumpen och svansen.

Det är ett sjukt sektbeteende som pågår. Lustigaste av allt är att man snackar om en exit-kurs på 600 SEK. Jag rekommenderar alla att ta en titt i deras discord om ni vill ha kvällshumor. Alla som visar minsta lilla skepticism gentemot SynAct förlöjligas först, bannas sedan snabbt eller blockeras från att skriva. Merparten mods är ju självklart med i pumpen.

Kikar man närmare på orderdjupet, som går att följa helt på Spotlight Stock Market, så ser man suspekta köp där kursen tydligt handlas upp.

Har noterat att några från samma klientel nyligen börjat pumpa QuiaPEG Pharmaceuticals så en liten varning där om man tänkte gå in.

Sekten läser ju här så ska hälsa så gott!
Citera
2020-11-15, 13:57
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xhavi
Stocken vad spelar der för roll om dessa är svenskar eller inte?

Om du nu är positiv till företaget hur tänker du kring riktkurs 30kr? Hur går dina tankebanor?

Vilket företag talar du ens om? Din frågeställning är lite förvirrande.
Citera
2020-11-15, 13:58
Medlem
Citat:
Vilket företag talar du ens om? Din frågeställning är lite förvirrande.

Synact
Citera
2020-11-15, 14:09
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
Synact

Riktkurser stämmer aldrig utan är ren science-fiction, som ger ett falsifierat intryck av att ha analytisk vetenskaplig data bakom sig. Om vi pratar om analyshus.

Sedan beror det ju på vid bull eller bearish-scenario, och vilken tidshorisont man syftar på.
Citera
2020-11-15, 14:26
Medlem
Citat:
Riktkurser stämmer aldrig utan är ren science-fiction, som ger ett falsifierat intryck av att ha analytisk vetenskaplig data bakom sig. Om vi pratar om analyshus.

Sedan beror det ju på vid bull eller bearish-scenario, och vilken tidshorisont man syftar på.

Ok, du är inte insatt i företaget i fråga. Analyser från analyshus är så klart ingen vetenskap men de är väl väl så tillförlitliga som en lekmans analys? Att du säger att det inte finns vetenskaplig data visar i alla fall på att det måste vara andra företag än Synact du pratar om.

600kr riktkurs som du skriver om. Visa en skärmdump där någon skriver det. Intressant att se motiveringen av den kursen.
Citera
2020-11-15, 15:55
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
Ok, du är inte insatt i företaget i fråga. Analyser från analyshus är så klart ingen vetenskap men de är väl väl så tillförlitliga som en lekmans analys? Att du säger att det inte finns vetenskaplig data visar i alla fall på att det måste vara andra företag än Synact du pratar om.

600kr riktkurs som du skriver om. Visa en skärmdump där någon skriver det. Intressant att se motiveringen av den kursen.

Jag syftar på att analysen inte har vetenskaplig evidens, inte företaget i sig. Du verkar missförstå det mesta, har du en lätt utvecklingsstörning?

Det förekommer frekvent på SynActs Discord. Ta och sök i Discorden på "600" och titta själv, istället för att ljuga och att försöka framställa mig som en lögnare. Haha.
Citera
2020-11-15, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kasstillvaro
Han är Thailändare.
Normalt är Thailändare väldigt trevliga människor. De är ödmjuka och har respekt för andra människor
Citera
2020-11-15, 16:09
Medlem
https://www.svt.se/nyheter/ekonomi/sa-organiseras-aktiefusk-i-hemliga-chattgrupper

Jag kan tänka mig att det börjar bli nervöst i vissa grupper. Detta är nog inga proffsbedragare utan säkerligen vanliga giriga människor som sett sin chans att få vara med och tjäna pengar på börsen. Således har de inte tänkt på att skydda sig speciellt mycket mer än att de kanske använder fakekonton på facebook och påhittade nick på forum.

Men med lite list går det via ip-nummer och social engineering koppla ihop inlägg på olika forum och grupper till en och samma person. Därefter kan man jämföra med deras köp och sälj. Förmodligen är det också flera personer som infiltrerat dessa grupper och har sparat ner screenshoot med mera även om de börjar tar bort gamla inlägg. Kan tänka mig att EBM har fått tillgång till mycket material under året.

Jag hoppas innerligt det blir en stor utredning med dryga böter för de som varit inblandade i detta organiserade fusk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in