2020-11-15, 12:56
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Frågan är vilken sida som är mest skrämmande. Antifa och vänstern eller massa Trump-anhängare. Bägge sidor verkar överens om att staten ska bestämma vad som får sägas på nätet.

Demokraterna tror väl på att Big-Tech ska få censurera. Vi har mången gång hört "Dom är privata företag, dom får göra vad dom vill och bestämma sina egna regler" när det har gällt censureringar och sk. de-platforming. Om du såg när Jack Dorsey var i senaten, så gäller det att välja om man vill vara plattform eller om man vill styra innehållet med egna policys och censurera. I plattforms-fallet så ska man inte censurera, och vill man styra innehållet ska man ha ett utgivaransvar.

Twitter tog bort 12 tweets för Donald Trump på ett dygn här för några dagar sen. Det har gått rätt långt när ett vänsterliberalt företag censurerar Förenta staternas president med en flock minimum-wage workers.
2020-11-15, 12:57
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse

2. Det är allmänt vedertaget att Dominions maskiner strulat i favör för Biden. Allt i Georgia räknades via dessa.
Är det verkligen "allmänt vedertaget" utanför din info-bubbla?

Om omräkning i Georgia visar samma resultat som det ursprungliga, lovar du att släppa Dominion-spåret då?
2020-11-15, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Om det stämmer så WOW, verkligen WOW. Han får fyra år till, krossar big Tech, krossar MSM och krossar korrupta demokraterna. Han kommer ändra förutsättningarna i kommande val att man bla måste ha giltigt ID för att få rösta. Det står att han kommer krossa halva Deep State, så jag gissar att andra halvan kommer leva i skräck närmaste fyra åren tills han är färdig med dem också. Det här kan bli det största som hänt i USAs politiska historia. Tro fan att MSM, Big Tech, Deep State, etablissemanget hatar och fruktar honom.
:
Ja det kan vara av just detta skäl som man genomförde fusket. Man hade nästan ingenting att förlora. Sanningens timme var nära i vilket fall som helst. Det är många människors karriärer och förmögenheter som är hotade. Mark Zuckerberg har personligen skänkt 350 miljoner dollar till val myndigheten. Kan det ses som något annat än en muta. Trots det har ordföranden för federala valdomstolen förordat att valet skall ogiltigförklaras

Trump sa redan innan han blev vald för fyra år sedan att han skulle rensa upp i träsket och det är nog det främsta skälet till att han är så impopulär i MSM och bland etablissemanget.
I valfilmer illustrerades träsket bland annat med George Soros. Dominion som är ett av de bolag som har skött röstningen ägs av en person som har starka kopplingar till Soros.
2020-11-15, 12:59
Medlem
krautbrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Twitter tog bort 12 tweets för Donald Trump på ett dygn här för några dagar sen. Det har gått rätt långt när ett vänsterliberalt företag censurerar Förenta staternas president med en flock minimum-wage workers.

Ja den biten borde få folk på alla sidor att fundera på vad fan det är som försiggår. OK hata Trump men vad sopar det här vägen för? Om du inte tycker som stora massan så kanske det är din kandidat, ditt parti nästa gång...
2020-11-15, 13:02
Medlem
Nostradumbasss avatar
Nu verkar Dominion-grejen smeta av sig på Killary Clinton och hennes Clinton Foundation också...

Citat:
The DELIAN Project: Democracy through Technology

In 2014, Dominion Voting committed to providing emerging and post-conflict democracies with access to voting technology through its philanthropic support to the DELIAN Project, as many emerging democracies suffer from post-electoral violence due to the delay in the publishing of election results.

https://www.clintonfoundation.org/clinton-global-initiative/commitments/delian-project-democracy-through-technology

"post-conflict democracies" är väl kod för där USA har krigat. Det är viktigt att installera rätt lokala politiker så att man kan ta kontroll över landet genom korruption och avlyssna telenäten i dessa "post-conflict-democracies". Ingen korruption här inte. Allt är som det ska. Nothing to see here.
2020-11-15, 13:03
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Ja, jävlar. Det där var intressant läsning! Det är förmodligen ingen tillfällighet att den kallas för "Kraken" eftersom kraken är ett gigantisk havsmonster som ofta framträder som en jättebläckfisk, vilket är en mycket målande beskrivning av den här aktionen, skulle den stämma.

När jag hörde Powell säga Release the Kraken så visste inte jag heller vad det handlade om utan tänkte att det ger sig säkert av sammanhanget så småningom. När jag slog upp det efter läst JackSparrows länk så skrattade jag bara.

Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Såvida man inte tror att man har det eller hoppas på att det ska finnas.

Som sagt, det har inte presenterats några direkta bevis för valfusk till domare, de så kallade bevis som har presenterats har till 99% slängs ut just för att de har varit falska eller så svaga att det inte går att starta ett ärende, detta är ovanpå de ärenden som är så slarvigt ihopsatta att det inte går att starta ärenden pga det.

Vi vet genuint inte vilket information Trump får, men om man tittar på det som verkar läcka ut så vågar ingen tala om för honom att han bara ska lugna ner sig och acceptera läget men hur mycket sanning det ligger i det ovanpå ryktena om att han är paranoid, bankrupt och rädd för att hamna i fängelse tänker jag låta ligga som enbart rykten som tas med ett par nypor salt.

Har du ingen sjukdomsinsikt. Du håller på och tjafsar om bevis hos oss andra följare och trots att det presenteras fortsätter du gapa. Har du ens läst de senaste länkarna om tillslagen i Tyskland osv? Har du läst länken om EO? Team Trump förefaller komma krossa etablissemanget. Krossa! Big Tech, MSM, korrupta demokrater och republikaner. Inte nog med det så verkar det som om han kommer kunna sitta i 12 år. Vi vaknar upp till en helt ny värld när det här är över och vad några på FB kan bevisa eller inte bevisa om valfusk i större eller mindre skala spelar ingen som helst roll.

The secret Trump speech that the elites never wanted us to see.
https://www.youtube.com/watch?v=TW2L6sLAZr8&feature=youtu.be

Den påminner lite om den här från 2016. Krossa ett korrupt och riggat system. Vilken sida står du på, egentligen?!
This Video Will Get Donald Trump Elected
https://www.youtube.com/watch?v=G2qIXXafxCQ

Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Demokraterna ser ut att lyckas avveckla sig själva. Valet var riggat och således kan det heller inte räknas som legalt. Trump sitter kvar som president tills nästa gång någon utmanar honom. Trump har nu möjlighet att sitta 12år utan att ändra i lagar.

Bra jobbat!
We got this. 👌

Om allt det här stämmer så lär han betraktas som en av de främsta kanske den främste presidenten i USAs historia.

Huruvida detta stämmer eller ej är oklart, men jag gissar att Obama ångrar vad han sa.
Was this the night Trump decided to run?
https://www.youtube.com/watch?v=-E0bd5c3IuM

Citat:
Ursprungligen postat av Skallmeja-Zorro
Domare dömer aldrig efter partiboken, de är i första hand jurister och dömer därför efter lagboken och ingenting annat. Däremot kan det naturligtvis i frågor mer av policykaraktär innebära att man "tolkar" lagen utifrån sin egen övertygelse, exempelvis som i abortfrågan. Detta gäller både domare på lokal delstatsnivå och Federala domare så som dom i Supreme Court. De som tror att Partifärgen i Högsta Domstolen slutligen skall rädda detta val för Trump, kommer att bli väldigt besvikna.

Du har domare och åklagare i Sverige som är ultra-aktivister. Tex sådana som borde yrka på och döma mördare och vålds/sexualbrottslingar till höga straff och utvisning men som struntar i det. Varför tror du att det är annorlunda i USA?

Vi får väl se hur det här slutar, men det ser allt ljusare ut för Trump ju mer information vi får.

Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Hahaha, så noga hade jag naturligtvis inte läst executive-ordern Men det är klart jag har sagt redan att Sociala-medier plattformarna ligger jävligt brunt till under Trumps andra mandatperiod. Men det du nu säger gör det ju rätt lätt att expropriera hela skiten om man vill bli av med dem.

Nåt annat som swishade förbi som en bild i mina flöden, som jag dock inte kunnat verifiera är att dom där dominion-servrarna som togs i beslag i Frankfurt - rådatat där indikerar att Trump vann 410 elektorsröster. Om det är på riktigt så borde någon skita på sig rätt snart. Vi får se vad som kommer fram till veckan...

410 elektorsröster?! Angenämt.

Vad händer med senate och houseröster om EO går igenom och valet förklaras ogiltigt? Någon som vet?
2020-11-15, 13:04
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Robert R. Lynn är väl inte död?

Nej men hans mamma är det, dock så försökte han lägga sin döda mammas röst på Trump så jag vet inte riktigt om det är till en fördel rörande att valfusk till Bidens fördel skulle ha skett
Medlem
Ambelains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
410 haha herregud.

Med tanke på hur stödet för Trump såg och engagemanget i rallyt trots alla ”silent votes” så kanske det inte är helt omöjligt.

Men 410 är nästan för bra för att tro på. Att han vann ärligt tror jag på, men med så mycket?! Ja, Man får bara vänta och se.

Pompeo och Co verkar iaf väldigt självsäkra på en ”smooth transition” till 4 nya år. De har ju uppenbarligen mer insyn än de flesta.

Ska bli mycket intressant.
Hur ska man kunna veta om det stämmer.

Men en sak vi iaf vet, det är ju att det är oerhört sällsynt att en sittande president får Fler röster i den andra valomgången än den första.
Och det fick Trump - han fick ju mer än 10 miljoner fler röster denna gången jämfört mot vad han fick första gången.

En annan sak som gör det hela lite ... underligt ... är ju att Hillary Clinton, som blev så hyllad av både massmedia och hennes sympatisörer - att hon fick Färre röster än Joe Biden.

Dvs det skulle alltså då betyda att folket tycker bättre om den praktiskt aget halvt anonyme Joe Biden än vad de tyckte om den stora megakändisen och förebildskvinnan Hillary Clinton.
Och det trots att Biden ju faktiskt aldrig hade någon vidare stark följarskara under sin kampanj.
Alla tycktes vara helt överens om att Biden inte lyckades få med sig folket.

Och ändå, så ser siffrorna som visas ut som att ...

Om detta inte är ett kuppförsök så vet jag inte vad som är det.
Och det får mig att tro att det kanske inte kan gå att rätta till det.
För om det hade blivit allmänt känt, att Demokratiska partiet kuppat sig till en vinst - då hade ju hela världens förtroende för USA som stormakt krossats - direkt.
Det hade blivit en härdsmälta utan dess like.

Och det kommer ingen tillåta.
Därför kan det nog bli så att Biden kommer att få presidentämbetet trots allt.
Demokratiska partiet (och dess elit som stödjer dem) kommer förmodligen att inleda förhandlingar med Republikanska partiet - och även med Trump själv - för att få dem att acceptera och tiga still, bara låta Demokraterna få kamma hem presidentämbetet.
I utbyte mot något annat, något stort och betydande som Republikanerna gillar.

Men, det kommer inte att bli en bra framtid för resten av världen.
För nu så vet ju ändå alla att det inte finns någon demokrati i USA längre.
Och då kommer alla andra att vilja apa efter.
Skendemokrati kallas det.

Och för den som inte minns, så kan det kanske vara på sin plats att påminna om att det bedrevs en kampanj för bara några få år sedan behovet av att "reformera demokratin."
Även här i Sverige, där Timbro förklarade att framtiden var utan den demokrati vi vant oss vid.
Nu skulle det istället bli expertstyre, tjänstemannastyre, där det dumma folket som ändå bara röstar populistiskt inte längre kommer få några möjligheter att påverka "experternas" politiska gärning.

Det var ju därför som Trump kunde vinna valet ursprungligen.
För att de ville ha någon som kunde krossa presidentämbetets legitimitet.

Nu är den krossad och förstörd, och ingen kan reparera den.
Medlem
krautbrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
När jag hörde Powell säga Release the Kraken så visste inte jag heller vad det handlade om utan tänkte att det ger sig säkert av sammanhanget så småningom. När jag slog upp det efter läst JackSparrows länk så skrattade jag bara.
Vad var kopplingen till kraken? Missade det
2020-11-15, 13:07
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Någon ny uppdatering?

Kommer domstolarna besluta något? Jag misstänker att detta är Trump's sista chans.
2020-11-15, 13:10
Medlem
krautbrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Någon ny uppdatering?

Kommer domstolarna besluta något? Jag misstänker att detta är Trump's sista chans.

Det är söndag idag så jag gissar att dom är stängda?
2020-11-15, 13:12
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krautbrain
Det är söndag idag så jag gissar att dom är stängda?

Måndag då?
Mike Pompeo sa att Trump kommer vinna. Det är alltså utrikesministern som har sagt detta.

Bluffar han, eller har han något hemligt?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in