2020-11-14, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
OK, tack det verkar mer rimligt. Inte för att förringa 0,4% av befolkningen döda, är förstås alldeles för mycket, men inte i närheten av några 3%.
Mmm... Det är ruskigt mycket med 0.4 procent också. Särskilt eftersom det inte är IFR utan av hela befolkningen.
Citera
2020-11-14, 20:52
Medlem
.Dostoj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-III
I januari.

På vad grundar du ditt återkommande påstående om att Spanien skulle ha tillgång till vaccin tidigare än resten av EU?

Hittar du bara på?

Nä jag har fått den informationen från privata källor. Hur många rätt har du haft i tråden? Vi kan ju återkomma i frågan när de första länderna börjar vaccinera och Sverige släpar efter som vanligt.
Citera
2020-11-14, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Dostoj.
Jaha du sa i april-maj för några dagar sedan? Men ni börjar ju vackla lite.

När sade jag att vaccinationen skulle börja i april-maj? Definitivt inte efter Pfizers besked iallafall. Fast kan ha sagt det efter ett uttalande för EU för några veckor sedan, inte dagar, som sade att vaccin-leveranser kommer först i april. Nu tycks det inte stämma, i vart fall inte de första leveranserna, får vi verkligen inte hoppas. Men skulle det stämma så gäller det Spanien också, de är också med i EU:
Citera
2020-11-14, 20:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
USA hade en mellanvåg i somras. Peakade på ca 67 000 fall per dag (7-dagars genomsnitt) och 1 150 dödsfall.

Nu rapporterar USA mer 140 000 fall per dag. Från detta sluter jag mig till att USA inom ett par/tre veckor kommer rapportera fler än 2 000 dödsfall per dag.

(USA har ökat testningen sedan i somras men inte så mycket.)

https://ourworldindata.org/coronavirus-data-explorer?zoomToSelection=true&time=2020-06-28..latest&country=~USA&region=World&casesMetric=t rue&interval=smoothed&smoothing=7&pickerMetric=tot al_deaths&pickerSort=desc

Och under denna tid är det fortfarande förnekaren Trump som är president. Jag tycker synd om dem. (Biden tillträder först i Januari.)

USA rapporterar in plus 200k per dag.

Ej 140k som du säger.

Dom kommer ha kring 3000 döda per dag i slutet av November.
Citera
2020-11-14, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
I början av juni 57%

https://www.google.com/amp/s/amp.dw.com/en/coronavirus-tests-show-half-of-people-in-italys-bergamo-have-antibodies/a-53739727

Edit: trots detta så ligger de uppåt 40000 smittade om dagen just nu

https://www.google.com/search?q=covid+infections+bergamo&oq=covid+infecti ons+bergamo&aqs=chrome..69i57.8600j0j4&client=ms-android-samsung-gn-rev1&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8

40 000 om dagen är för hela Italien.
Citera
2020-11-14, 20:56
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TveksamOmMittLand
USA rapporterar in plus 200k per dag.

Ej 140k som du säger.
Jag trodde folk skulle förstå att det var 7-dagars genomsnitt jag menade. Särskilt som jag lagt in länk där man ser nya fall per dag som 7-dagars genomsnitt.
Citera
2020-11-14, 20:56
Medlem
Citat:
40 000 om dagen är för hela Italien.
Jo, jag kom på det. Google visade dock dessa siffror när jag frågade om Bergamo.
Citera
2020-11-14, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Mmm... Det är ruskigt mycket med 0.4 procent också. Särskilt eftersom det inte är IFR utan av hela befolkningen.

Jo. Vården hade noll kunskap om viruset, och alla fick det samtidigt. Idag är dödligheten inte så hög.
Citera
2020-11-14, 20:57
Medlem
.Dostoj.s avatar
Citat:
När sade jag att vaccinationen skulle börja i april-maj? Definitivt inte efter Pfizers besked iallafall. Fast kan ha sagt det efter ett uttalande för EU för några veckor sedan, inte dagar, som sade att vaccin-leveranser kommer först i april. Nu tycks det inte stämma, i vart fall inte de första leveranserna, får vi verkligen inte hoppas. Men skulle det stämma så gäller det Spanien också, de är också med i EU:

Just det. Så förminska inte mina privata källor. Du har gjort det tidigare och det visade sig att du hade fel.
Citera
2020-11-14, 20:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Jag trodde folk skulle förstå att det var 7-dagars genomsnitt jag menade. Särskilt som jag lagt in länk där man ser nya fall per dag som 7-dagars genomsnitt.

Hear hear. Förstår hur du resonerar.

Vad tror du om en halv mill smittade per dag i USA om en vecka. ?

Då kan vi nog börja se uppemot 6-7 k döda per dag.
Citera
2020-11-14, 20:59
Medlem
Italien är uppe på samma dödstal som i våras..men de har fortfarande rekordhöga dagliga fall..
Citera
2020-11-14, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-III
I januari.

På vad grundar du ditt återkommande påstående om att Spanien skulle ha tillgång till vaccin tidigare än resten av EU?

Hittar du bara på?
Vart är källan att vaccination börjar i januari?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in